Dere som har barn fra før

3. gangen gjelder det

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Hvordan skal dere fortelle det til de? Når forteller dere det til barna?

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvordan skal dere fortelle det til de? Når forteller dere det til barna?

Her skal vi bare sette oss ned med begge to, og fortelle det som det er. Nå er begge våre barn store ( 11 og 16 ) så det går nok bra.
Skal på første ul neste uke ( uke 9 ) så skal hvertfall vente til etter det. ( syns det er greit å ha et ul-bilde å vise sammen med nyheten.. ) Så blir det mer reelt når vi får se lille selv, og får bekrefta at alt er ok først.

Vi skal hvertfall fortelle det til barna før alle andre ;)

Jente 2003 ❤️
? - 2015 ❤️

Sønnen min på 4.5 får vite det i uke 12, før vi sier det til alle andre :) vet ikke helt hvordan, men har tre uker på å finne på noe lurt ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Skal på ul i uke 11+4. Da blir det bilde, også har jeg kjøpt en bok :) også skal han få lov å ha på seg genseren jeg har kjøpt dagen etterpå når han skal på bhagen :) det blir nok stas :D

Aner ikke! Kunne tenke meg vente til etter OUL, men tviler på d funker.... :P Vi får se. Nå har vi jo ikke fortalt til noen enda, så de overhører d ikke heller da..

Lille her er så liten ennå, 13 mnd :) så er vel ikke så mye å fortelle ennå da:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Han er så liten så spørs om han forstår så mye av det. Men venter til uke 12, og kjøper inn en bok om det tenker jeg :)

Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt 27.04.2015

Funderer litt på om jenta mi skal få bli med på oul, men er ikke sikker enda :) hun er 3 år, er hun for liten?

♡Jente 2011
♡April 2015

Jeg har allerede fortalt henne det, men jeg tror ikke hun forstår særlig av det. Ikke kan hun snakke særlig heller. Angående å ha med storesøsken på OUL har jeg sett noen steder at de ikke anbefaler det, i tilfelle det skulle være noe, men det må en nesten kjenne på selv, synes jeg. :-)

Ja, du sier noe der :) men hadde isåfall sjekket hjemme med doppler samme dag for å være på den sikre siden hvis vi tar henne med :)

♡Jente 2011
♡April 2015

Lillemor er 2 år, så hun skjønner ikke så mye av det. Prøvde forsiktig å fortelle at mamma hadde baby i magen, men da kunne hun fortelle meg at det hadde hun og :p

Jeg har sagt det til min snart-5-åring alt jeg..... meeeen, han forsto ikke det.. han har autisme og svært dårlig språkforståelse, så her må vi til med visuelle hjelpemidler når magen begynner å vise. Skal kjøpe en babydukke til han så han kan øve på å være storebror :) skal vise han den illustrasjonen der babyen vokser i magen når magen min blir større også :)

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app

Funderer litt på om jenta mi skal få bli med på oul, men er ikke sikker enda :) hun er 3 år, er hun for liten?

♡Jente 2011
♡April 2015

Æ fikk beskjed om at små barn helst ikje burde være med, fordi dem tar mye oppmerksomhet og ting tar lengre tid med små barn tilstede:)

Har en sønn på snart 3 år og vi har ikke sagt noe enda. Var gravid tidligere i år og da sa vi det til han veldig tidlig at han skulle bli storebror. Tror ikke han skjønte no av det :p Venter til vi er helt sikre på at det går bra denne gangen med å si no til han :)

Back
Topp