Dere som har barn fra før - når kjente dere liv?

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Ja.. Som andregangs er jeg veldig spent på hvor tidlig/sent jeg får kjenne liv i magen denne gangen. Med førstemann var jeg veldig veldig og kjente daglig liv fra uke 15:D

Så jeg vil gjerne høre andres erfaring - gjerne også med hvilket barn i rekken det gjelder :)

Jeg kjente denne "gullfisk sprellingen" fra ca uke 14-15. Denne gangen har jeg kjent det siden uke 11 ca. Første gangen jeg kjente spark husker jeg ikke helt, tror det var rundt tidene med OUL :)

Skulle ønske jeg klarte å huske sånne detaljer...
Mener det var uke 17 i første svangerskap og uke 15 i det andre.

Med første kjente jeg det veldig sent pga. framre liggende morkake, mens andre gang kjente jeg liv fra ca uke 13. E spent på når det vil skje denne gangen

Tror det var uke 16 at jeg skjønte det var babyen og ikke luft sist ;) veldig spent og gleder meg masse til å kjenne det nå!!

Med nr 1 rundt uke 18 og nr 2 rundt uke 16 :)

Er ikkje helt sikker, men mener det var rett før oul så kanskje i uke 17:)

Hvordan kjennes det ut? Hva skal jeg føle etter :P er førstegangs ;)
Det første kjennes ut som det spreller en fisk inni der synes jeg :) Litt kilende følelse. Når man kjenner spark så er det mye mer tydelig :)

Uke 14/15, kjentes ut som jeg hadde leamus nederst i magen. Skjønte ikke at det var det jeg kjente før jeg hadde kjent det i flere dager. Spurte legen på kontroll i uke 16 og fikk bekreftet at det var babyen jeg kjente :)

Med barn nr 1 så begynte jeg å kjenne liv I uke 14.. en slags bobbling :D så venter i spenning nå, syntes jeg har kjent noe lignende men svakt :)

Back
Topp