Dere som har barn fra før, hvor fort fødte dere sist?

Her gikk det ganske fort..
det begynte med at jeg trodde jeg hadde vondt i ryggen da jeg var på juleshopping.. begynte vel i 16 tiden.. dro hjem for å prøve hvile ryggen, men fikk det ikke til da jeg kjente det kom i periodevis.. ringte føden men fikk beskjed om å ta meg en dusj siden de ikke var noe særlig enda..

etter noen timer dro vi inn på føden bare for å sjekke så vi vste o det var igang eller om vi måtte vente en stund til..
kl 22 var vi på sykehuset og hadde da 7 cm åpning.. [8D]
4 timer etterpå var hun ute..[:)]

ORIGINAL: murt

1.fødsel: Fra 3cm til han var ute tok det 1 time og 3 kvarter

2.fødsel: Fra 2cm til han var ute tok det 1 time.

Wow!! Det var kjapt [8D] Må vel reise med en gang du kjenner noe du da [:)]

1. gang: Fra første tegn (som var en rie) tok det rett under 4 timer[:)]
2. gang: Fra første rie tok d 4 t 15 min[:)]
Begge gangene måte de ta vannet.

3.gang: Satser på like grei og rask fødsel med kun lystgass[;)]

Første rie kom kl.6.30 mandags morgen, snuppa var ute kl.07.00 tirsdags morgen..[:-]

Her tok det 7 timer fra første ri. Kom nesten ikke inn på sykehuset og måtte krangle meg til det-
Når jeg endelig kom inn hadde jeg full åpning og pressrier. Men lå i nesten 3 timer med pressrier og det var ikke noe godt! Håper det blir litt mindre av de denne gangen [8D]

3 timer etter at jeg kom inn på sykehuset. [8D]

MEN...  Fødselen før varte i 77timer [&:]

ORIGINAL: HøstVinterMamma

ORIGINAL: murt

1.fødsel: Fra 3cm til han var ute tok det 1 time og 3 kvarter

2.fødsel: Fra 2cm til han var ute tok det 1 time.

Wow!! Det var kjapt [8D] Må vel reise med en gang du kjenner noe du da [:)]

Bli nok å reise til s.huset så fort jeg kjenner noe, hvis jeg ikke bli satt i gang da[&:] . Ble satt i gang med nr.2.... Men håper på å slippe å gå overtid denne gangen...[;)]

10 og en halv time fra vannet gikk til hun var ute. Kjempegrei fødsel uten komplikasjoner, og det er det jeg kommer til å forberede meg på denne gangen også.[:)]

3 timer og 15min, og vi har 1,5t reis til sykehuset så tror jeg reiser avgårde med en gang det er noe på gang.

3 døgn. Vannet gikk 11.november 11.20 ca. også ble jeg lagt inn 12.nov siden ikkenoe hadde skjedd i løpet av natten. Jeg ble forsøkt satt i gang både 12. og 13. men ingen verdens ting skjedde ikke plass til en finger engang oppi der. Så hun ble tatt med ks 14. november (dagen etter termindatoen[:D])

Det tok ca 46timer fra de kraftige riene begynte til han var ute. Men fra pressriene begynte til han var ut tok det 26min. Gikk med kraftige kynnere i 2døgn før de kraftige riene begynte. Hadde en kjempe fin fødsel, revnet ikke, men skal si jeg var sliten etter at alt var over. [:)] Tror det er noe av det største jeg har opplevd, gleder meg MASSE til neste fødsel![:)]

med prinsessa tok det mange timer
brukte ingen ting
kom på kk klokken 10 om morningen og 20.59 kom hun ut
yeahhhhhhhhh
og med prinsen
da hadde vi ringt hele natten
og dem sa neida ventvent
da kom svigermor ner og sa kjør
da vi kom inn på kk hadde eg 7 cm åpning og vi kom inn klokken 7 om mornigen og 10.20 va han ute
brukte ingen ting denne gangen heller
så vi får se

Hos meg gikk vannet om morgenen da jeg var 36+2. Dro på sykehuset for sjekk, og fikk vite at jeg ikke fikk dra hjem igjen siden jeg var prematur!
I 17 tiden begynte jeg og få smårier...
Kl 20 hadde jeg 4 cm åpning og var i aktiv fødsel!
4,5 time senere var han ute.

Perfekt lengde på fødselen syns jeg; verken for lang eller for kort.
Revnet ingenting og blødde nesten ikke (under 100ml)

kom inn på storken kl 10.00 :)
lille prinsessen var ute 13.48 :)

Altfor lang tid [X(]

Startet så smått med rier på torsdag ettermiddag som kom med maks 15 minutters mellomrom på kvelden. Var helt levelige smerter, men såpass plagsomt at jeg ikke fikk til å sove eller slappe av. Reiste inn på sykehuset kl. 21 på fredag, da var riene ganske kraftige og kom tett. Var 3-4 cm da vi kom inn, og to timer etterpå var åpningen 8-9 cm.. Gikk og gikk og gikk og gikk for at hodet skulle synke ned i bekkenet og vannet skulle gå naturlig, men endelig kl 05 (etter fire timer med full åpning) tok legen vannet.

Hodet festet seg aldri, så legen måtte holde igjen mens hun tok vannet for at ikke navlestrengen skulle falle ned. Utrolig smertefullt! Det ble noen timer til med drypp, konstante rier og pressing uten pressetrang før dem fant ut at han var en stjernekikker og hadde kommet skjevt ned og ikke ville ut naturlig. Så det endte med akutt keisersnitt og han var ute 12.35 på lørdag.

Mitt største ønske er at neste fødsel blir normal og at jeg slipper keisersnitt. Lystgass fungerte ikke på meg, så jeg skal definitivt spørre etter epidural denne gangen hvis det passer seg sånn [:)]

Back
Topp