Dere som har barn fra før, hvor fort fødte dere sist?

*Stella*

Forumet er livet
Og er det noe dere tenker på nå som dere venter en til?

Jeg hadde min sønn på magen 5 timer etter første rie, det var ikke noe "små rier som kommer med lang tid mellom, stadig kortere, gå hjemme hele dagen og kjenne på det"-greier, jeg endte i knestående på stuegulvet (mest av overrskelsen vil jeg tro) da jeg fikk den første rien når jeg bare reiste meg for å gå på toalettet, og det var aldri mer enn 10 minutter mellom dem. Etter tre timer ringte jeg sykehuset, fikk "allernådigst" komme inn til en sjekk, førstegangsfødende med rier i tre timer, liksom, men rakk ikke mer enn en time på fødestua før han var ute, og mesteparten av det var trykketiden, som nok hadde vært kortere om jordmora hadde sagt at jeg hadde lov å trykke, ikke bare sånn der "kroppen din forteller deg når du skal trykke", når jeg sa jeg trodde jeg hadde trykketrang men nettopp hadde fått beskjed om 9 cm åpning (hadde 9 cm første og eneste gang det ble sjekket, etter ca 4 timer og 15 minutter med rier...) Hadde jo hørt om at man måtte vente til man hadde 10 cm og ingen "kant" før man fikk trykke, så jeg drev og undertrykket trykketrangen frem til hun etter en stund klagde på dårlig fremdrift, da fikk jeg endelig forståelsen for at jeg hadde lov til å trykke, og da gikk det fortere ja...

Nå tenker jeg litt på det at de sier det går fortere med nr to...

Det blir å ringe barnevakten (må finne en slik først..) etter første rie, og sykehuset når så  snart barnevakten er informert?

Jeg fødte 4 timer etter at de tok vannet på 2 cm, var sinnsykt intenst. Hadde jo vært på sykehuset i et par døgn med veldig gjevne rier men ungen lå skjevt i bekkenet (noe en jordmor endelig oppdaga for så å ta vannet sånn at hodet skulle ramle på plass, det funka kan man jo si)

Hadde ungen ligget rett i utgangspunktet så hadde nok fødselen vært på ca 4 timer så jeg har fått beskjed om å komme med en gang jeg kjenner noe neste gang (har i tillegg 2 timer reisevei) så det skal bli spennende. Kjenner at jeg ikke har så lyst på styrtfødsel men det blir nok sannsynligvis det så får bare venne meg til tanken. Syns 4 timer var ille nok, jeg [&:]

ble satt i gang klokke 12.30 på torsdag og prinsessa var ute 21.30 fredag,så håper ting går fortere denne gangen :)

Oj...Dere hadde raske fødsler...

Selv brukte jeg rundt 7 timer med begge...Ble satt i gang begge gangene...Fikk en kommentar etter at jeg fikk snuppa fra overlegen at det var den raskeste i gang satte setefødslen han hadde vært borti...[8|]

Tør ikke å tenke på hvor fort (eller sakte) det vil gå hvis det settes i gang selv, så må si jeg er spent...[8D]

Håper å oppleve at fødselen starer av seg selv og kanskje uten smertestillende (men tror jeg kan se bort i fra det med en gang[8D])

Jeg skulle ha badekar som smertelindring...muligens føde i det også. Hun starta krana, sjekket åpningen, gikk for å stenge krana, dette rekker vi ikke... (vi hadde nok ikke rukket det dersom hun hadde tatt seg tid til å svare så jeg forsto at jeg SKULLE trykke, men siden jeg ikke trykket, så hadde jeg kanskje rukket å dyppe ei tå før han kom...)

Første fødsel fra første tegn, ca 9 timer.
Andre fødsel fra første tegn, ca 11,5 time.

Tredje fødsel *grøss*, i gangsatt 24 oktober, i gangsatt 25 oktober, i gangsatt 26 oktober, og hun kom ENDELIG kl 01.04 den 27 oktober.

ORIGINAL: Anne L

Jeg ble satt i gang med drypp 14 dager på over tid kl 13.30 en tirsdag. hadde 2 cm åpnig da de satte meg i gang og de sa dette kom til å gå greit siden jeg var så moden... Fikk rier neste med en gang. Ble etterhvert sterke og uten pauser, varierte bare litt i styrke. Etter et par timer tok de vannet. Fremdeles ingen framgang. Bare en haug med vonde rier som fulgte tett. Etter en time til strippa de. Hjalp heller ikje..... klokka 19.30 var posen med drypp tom, fikk da beskjed om å gå for å la tyngde krafte hjelpe. Etter en halvtime time merket jeg at riene dabbet av. Klokka 23 sa legen "nå gir jeg opp, det blir keisersnitt" Og det ble det. Hadde fremdelse 2 cm åping da de bestemte keisersnitt[:-] Hun ble født 23. 41 på kvelden. Jeg er veldig spent på hvordan neste fødsel blir[8|]

Åååh, skulle ønske de hadde tenkt det samme med meg. Men, de skulle på død og liv unngå ks... Jeg var utslitt FØR fødsel pga søvnmangel over flere uker. Så kroppen spilte absolutt IKKE på lag med meg.

Så nå gruer jeg for første gang i mitt liv til fødsel [&o]

6-7 timer fra første ri:)

Min første fødsel tok ca 2 og en halv time, eller noe i den duren. Min andre tok ca 12 timer, og min tredje tok ca 16 timer. Lengre og lengre her, og syns det er deilig. Liker ikke hastverk fødsler. Hastverk er lastverk [:)]

17 timer fra eg kom på sjukehuset[&:] Kom inn med 4 cm, men det ville ikkje endre seg. Mamma hadde det like dan med alle sammen, så hun maste på meg om at eg måtte få di til å ta vannet mitt. Noe di absolutt ikkje ville gjøre.

Så etter 15 timer med rier og 0 fremgang, så var det vaktskifte, og jordmoren tok vannet med glede[:D] 2 timer etter på var jentungen født! Så hadde di tatt vannet med en gang, så hadde det gått veldig fort[:)]

Det tok 11 timer fra jeg kom på sykehuset til lille gutt var ute. Han blei tatt med haste keisersnitt.
Neste gang så skal jeg prøve å holde meg unna epiduralen, for den gjorde slik at riene forsvant.

ORIGINAL: Anne L

Svar på høstvintemamma

Jeg tror litt av grunnen til at de ikje ville vente lenger var at jeg hadde hatt fostervanns lekasje et par dager i forveien og de var redd for infeksjoner. Samtidig hadde jeg sterke smerter pga bekkenløsning og sammenhengende rier i mange timer. Fikk ingen smertelindring.

Synes jo de presset det vanvittig lenge med nr 3 for deg. Håper neste fødsel går fortere!

Ja, det vil jeg tro [:)] Håper det blir en lettere fødsel ja.

jeg ble satt i gang, så jeg har egentlig ikke peiling.
gikk veldig fort når de først tok vannet, men er vel litt anderledes enn å føde av seg selv.

Jeg håper virkelig denne fødselen tar lengre tid en forrige. Da var snuppa ute 45 min etter jeg kom på sykehuset, to timer etter vannet gikk hjemme i senga. Jeg var jo ikke spesielt fysisk sliten etter fødselen, men brukte lengre tid på å lappe meg sammen enn på selve fødselen da...[&:]
Jeg er ganske urolig for å ikke rekke fram i tide på dårlig februarføre.

min fødsel startet kl 0030 på natta.... rier... var vel på sykehuset rundt 0300... tok vannet mitt kl 1500 dagen etter.... da riene funka dårlig.... fikk epidural og drypp kl 1630... egentlig altfor seint med epidural, men fikk den for jeg hadde ikke klart fødselen selv etter alle timene... kl 1805 var han ute... så... ja.... 18 timer i alt.... FYSJ....

min fødsel startet (første rie) ca ved 9 tiden 31/12 og var over 2/1 ca ved 23:30 tiden. Så omtrent 38 timer. [:)]

Fra 4 cm åpning og til hun var ute tok det 5 timer. Veldig grei fødsel, håper jeg er like heldig denne gangen[:)]

1.fødsel: Fra 3cm til han var ute tok det 1 time og 3 kvarter

2.fødsel: Fra 2cm til han var ute tok det 1 time.

1 fødsel: kjapp å veldig grei fødsel, kom inn med 4 cm uten å hatt noe særligt vondt. Tok 4 timer fra første ri til hun va ute,å brukte kun lystgass som smertestillende.
2 fødsel: veeeeeldig anderledes fødsel,gikk med maserier hele dagen uten at det tok seg opp til skikkelige rier å kom da inn med 6 cm åpning......men det tok tid fra de 6 til full åpning. Ca 6 jævlige timer for å si det mildt.....så lenge leve epidural. fikk nye krefter itte den virket så da fikk det skikkelig gang på fødselen.

Så denne gang skal jeg være forberedt på at det kan være verre, det var jeg ikke sist for da tenkte jeg at nå går det nok enda fortere. Så sko ønske jeg hadde forberdt meg litt bedre på at den andre fødselen kunne bli litt tøff.

Det er litt vanskelig å si hvor lang tid det tok sist gang, faktisk.

11 timer fra jeg skjønte at disse kynnerne faktisk var starten på noe.
6 timer fra vannet gikk hjemme på do.
3 timer fra jordmora ville sende oss hjem fordi vi ikke var i gang ennå.
2 timer fra tegningsblødning.
1 time fra jordmora kom inn og lurte på hvordan det gikk, og jeg plutselig hadde 8cm åpning.

Selv regner jeg med mellom 2 og fire timer med aktiv fødsel. Jeg tror at fødselen var i gang selv om jordmora ville sende oss hjem igjen - jeg blir bare veldig innadvendt når jeg har vondt.

Jeg hadde en veldig fin fødsel, hvor overgangsfasen var så kort at jeg klare meg uten smertestillende. Jeg håper bare at neste fødsel går like fint [:D]

Back
Topp