Dere som har babynest..

Lillerose

Forumet er livet
Februarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hvis baby skal sove i babynest enten i egen seng eller i deres seng - hvordan gjør dere det ift laken? Har dere det over babynestet eller vasker dere hele nestet ofte? Falt meg plutselig inn at jeg jo ikke får byttet trekket på babynestet om det oppstår søl. Og man vil jo gjerne bytte sengetøy og laken innimellom uansett synlig søl eller ikke. Hvordan gjør dere det?

Har teppe som hun ligger på, sånn at hun aldri ligger rett på nestet :)

Vasker det om det skulle bli søl :p men har en lite gulpeklut liggende under hodet da ;)

Jeg har gassklut/gulpeduk i bunnen, og en ekstra med hodet. Men jeg vil nok vaske det innimellom!

Har ikke tenkt på det :p Kan ta av trekket å vaske det , men blir vel at hun ligger på ett teppe :-)

Hvis baby skal sove i babynest enten i egen seng eller i deres seng - hvordan gjør dere det ift laken? Har dere det over babynestet eller vasker dere hele nestet ofte? Falt meg plutselig inn at jeg jo ikke får byttet trekket på babynestet om det oppstår søl. Og man vil jo gjerne bytte sengetøy og laken innimellom uansett synlig søl eller ikke. Hvordan gjør dere det?
Jeg legger et mykt pledd over som hun ligger på :-)

Takk for tips alle sammen! Høres ut som gulpeklut og/eller teppe er tingen :D

Hadde jeg ikke tenkt på. Vi har fått et håndlaget nyyydelig babynest med så mange detaljer påsydd og i brodering at jeg tørr ikke å tenke på å vaske det. Så her må jeg bruke laken/gulpeklut skjønner jeg :)

Jeg har klippet til et tisselaken for å ha i bunnen. Stapper det inn under kantene så det ikke blir så løst. Så tar jeg nok en gulpeklut i tillegg. Måtte løse med tisselaken på stelleputa og. Den er håpløs fordi trekket er "vannavstøtende" og ikke tett. Hadde vært så mye enklere om det hadde vært i plast og man bare kunne tørke av... Men liker fasongen godt, så jeg sydde fast plastdelen (baksiden) av et tisselaken, og har håndduk over. ;)

Back
Topp