Dere som har atopiske barn...

ORIGINAL: fairy

ORIGINAL: jiter

ORIGINAL: nicolaisinmamma

Når vi kurer bruker vi Locoid Lipid 0,1% som vi fikk på blå resept fra legen. Det er hydrokortison.
Også smører vi han med miniderm 20% krem fra ACO 3 ganger pr dag. Dette gjør vi både mens han får Locoid og til vanlig.

Ellers bader vi han i oljebad hver kveld. MYE olje, hehe!

Syns det blir verre så fort vi slutter med Locoiden vi også. Problemet er i bleieområdet, og der kan vi ikke smøre i mer enn en uke sammenhengende.

jeg å. hehe.. fra halve til hele flaska hver gang.. er dødsforsiktig når vi tar han opp for han er så glatt[:D]

Trodde man skulle unngå å bade de så mye?

Det trodde jeg også. Men legen sa at så lenge vi brukte mye olje, som puttes i ca 5 min etter at barnet har blitt satt oppi vannet, var det bare positivt å bade han hver kveld.

Vi fikk vite det motsatte da vi var på eksemskole...[8|]

Der fikk vi beskjed om at han skulle bades hver 3 dag, max...og da med olje...ellers bare dusjes i vann og smøres godt...

Jeg har Atopisk eksem, og nå har vesla også fått det.
Det jeg har hørt fra hudlegen min og det jeg erfarer både med meg selv og vesla, er at å bade ikke må skje for ofte.
Spesielt varmt vann tørker ut huden enormt....å vann i seg selv. Så, jeg er helt rød over hele meg, tør og klør noe vanvittig etter et bad. Samme gjelder jenta mi. Så, her bades jenta to ganger i uka maks.
Da med olje i vannet, uparfymert shampo etc.
Vi bruker hydrokortison som kur, Eucerin/Locobase til å holde huden myk.
Har flytende Phenamin som kløstillende hver kveld...for jenta våkner av at hun klør og skriker å styrer uten.

Vi venter på time til hudlegen, håper da å få noe kortisonfritt å bruke, eller noe mer effektivt. Jeg har selv en salve som funker veldig bra på meg. Elocon. Elidell også.

Nei, huff..ikke enkelt med atopiske barn...det er noe svineri. Stakars unger sier jeg bare. Håper de vokser det av seg.

ORIGINAL: Diddij

ORIGINAL: jiter

ORIGINAL: nicolaisinmamma

Når vi kurer bruker vi Locoid Lipid 0,1% som vi fikk på blå resept fra legen. Det er hydrokortison.
Også smører vi han med miniderm 20% krem fra ACO 3 ganger pr dag. Dette gjør vi både mens han får Locoid og til vanlig.

Ellers bader vi han i oljebad hver kveld. MYE olje, hehe!

Syns det blir verre så fort vi slutter med Locoiden vi også. Problemet er i bleieområdet, og der kan vi ikke smøre i mer enn en uke sammenhengende.

jeg å. hehe.. fra halve til hele flaska hver gang.. er dødsforsiktig når vi tar han opp for han er så glatt[:D]

Trodde man skulle unngå å bade de så mye?

Det trodde jeg også. Men legen sa at så lenge vi brukte mye olje, som puttes i ca 5 min etter at barnet har blitt satt oppi vannet, var det bare positivt å bade han hver kveld.

Vi fikk vite det motsatte da vi var på eksemskole...[8|]

Der fikk vi beskjed om at han skulle bades hver 3 dag, max...og da med olje...ellers bare dusjes i vann og smøres godt...

Enig.
Hvordan fikk dere kommet på eksem skole? hvor er det?

ORIGINAL: *LiseT*

Dere som bruker kortisom? Hvorfor?
Vi har fått beskjed om at kortison kun skal brukes i samråd med lege, og kun hvis eksemet utvikler seg til åpne betente sår.
Kortison vil jo på lang sikt tynne ut huden og gi negativ virkning.

Vi fikk Locoid på blå resept av legen. Fikk  beskjed om å smøre han med det en gang om dagen i en uke. Hvis han fortsatt hadde antydning til eksem måtte vi vente i to uker før vi smører på nytt.
Fikk beskjed om å se på Hydrokortisonen som brannslukning, og at han måtte bli helt eksemfri. Hvis ikke lå eksemen og "ulmet" og kom til å blomstre opp igjen ganske raskt.

Back
Topp