Dere som har atopiske barn...

SeptemberGrogu

Glad i forumet
Hva smører dere med? Bruker dere kortisonkurer? For jeg syns gullet mitt bare blir verre og verre... Vi bruker apobase til vanlig,men i dag så smørte jeg han med mildison,for han klør jo noe verre og sutrer bare.. Legen vår har sagt at det er bare å kure når jeg føler for det så lenge jeg venter 2uker mellom hver kur. Har gått en stund nå,så nå er det skikkelig kuring!! Bruker dere noe sterkere en mildison når dere kurer?

Når vi kurer bruker vi Locoid Lipid 0,1% som vi fikk på blå resept fra legen. Det er hydrokortison.
Også smører vi han med miniderm 20% krem fra ACO 3 ganger pr dag. Dette gjør vi både mens han får Locoid og til vanlig.

Ellers bader vi han i oljebad hver kveld. MYE olje, hehe!

Syns det blir verre så fort vi slutter med Locoiden vi også. Problemet er i bleieområdet, og der kan vi ikke smøre i mer enn en uke sammenhengende.

dactacort eller hvordan det skrives

min sønn er så ille at jeg må bruke locoid og ikke mildison (har ikke bare atopisk heller da).. ellers bruker vi locobase og ikke apobase for jeg syns at den er best.. vi må smøre han ca annenhveruke med kortison.. selvom det ser greit ut en dag så bør du smøre en dag ekstra for å unngå at det skal komme tilbake igjen så fort, men hvis det bare blir verre, sikker på at det bare er atopisk, at det ikke er noe ungen reagerer på også??

ORIGINAL: fairy

Når vi kurer bruker vi Locoid Lipid 0,1% som vi fikk på blå resept fra legen. Det er hydrokortison.
Også smører vi han med miniderm 20% krem fra ACO 3 ganger pr dag. Dette gjør vi både mens han får Locoid og til vanlig.

Syns det blir verre så fort vi slutter med Locoiden vi også. Problemet er i bleieområdet, og der kan vi ikke smøre i mer enn en uke sammenhengende.

jeg å. hehe.. fra halve til hele flaska hver gang.. er dødsforsiktig når vi tar han opp for han er så glatt[:D]

ORIGINAL: nicolaisinmamma

jeg å. hehe.. fra halve til hele flaska hver gang.. er dødsforsiktig når vi tar han opp for han er så glatt[:D]

Trodde man skulle unngå å bade de så mye?

Vi bruker Apolar med dekvalin+ kortison 1% når han er ille. Til "hverdags" bruker jeg Locobase fet crem på de verste stedene ,og A-derma EXOMEGA på resten. Smører to-tre ganger daglig. Bader ikke mer enn to ganger i uka ,og bruker aldri såpe produkter. Kun olje ,og havremelsbad når han er ille. Gir nattlysolje for å smøre fra innsiden også. Dette er mitt eksem-(plariske[;)])barn nr.2 så jeg har smurt litt før kan du si.... Vallergan er ypperlig når de klør som mest ,slik att nattesøvnen blir forstyrret... Sy votter fast i pysjearmene er også greit[:)]. Så slipper man at de klør seg til blods..(Om du har et barn mad EXTREM eksem kan du ha krav på grunnstønad fra trygdekontoret! Pga. økte utgifter til salver og klesvask!) Fikk det til eldstemann ,minsten er ikke så ille som han var..Så jeg har ikke søkt denne gangen.

ORIGINAL: jiter

man kan bade dem hver dag, men da MÅ du bruke olje i vannet, hvis du ikke gjør det så kan du ikke bade dem så ofte. MÅ IKKE bruke såpe!!![:)]

Til ansiktet bruker jeg daktacort og til kroppen bruker jeg apolar..Dette er noe vi fikk skrevet ut av hudlegen..
Heldigvis så er ikke han så plaget lenger,men vist jeg først ser det kommer så smører jeg et kjmpe tynt lag på det..
El så bruker jeg til vanlig feite kremer på han!  Ikke noe som bare gir fukt..

ORIGINAL: jiter

Det trodde jeg også. Men legen sa at så lenge vi brukte mye olje, som puttes i ca 5 min etter at barnet har blitt satt oppi vannet, var det bare positivt å bade han hver kveld.

[8|]Min erfaring er at om de blir badet hver dag ,selv med olje ,blir de tørrere i huden enn de skulle vært. Huden trenger å bygge opp sitt naturlige melkesyre lag. Man må jo også være klar over at atopisk eksem er en autoimun sykdom ,altså at kroppen reagerer "på seg selv" - på ytre påvirkning ,og spising/drikke. Barn som er atopiske har lett for å ha/få allergier og astma i tillegg. (Det er de tre "atopiske- sykdommene") Min eldste har heldigvis vokst av seg eksemen ,og bank i bordet - han har ingen allergier ,og heller ikke astma!

Tusen takk for alle svarerne[:)] Noterer alt,+bestiller time hos legen iom han har blitt verre. Håper gullet slipper unna astma og andre allergier..

ORIGINAL: MichAlexmomme

[8|]Min erfaring er at om de blir badet hver dag ,selv med olje ,blir de tørrere i huden enn de skulle vært. Huden trenger å bygge opp sitt naturlige melkesyre lag. Man må jo også være klar over at atopisk eksem er en autoimun sykdom ,altså at kroppen reagerer "på seg selv" - på ytre påvirkning ,og spising/drikke. Barn som er atopiske har lett for å ha/få allergier og astma i tillegg. (Det er de tre "atopiske- sykdommene") Min eldste har heldigvis vokst av seg eksemen ,og bank i bordet - han har ingen allergier ,og heller ikke astma!

er ikke alle det gjør det bra nok på.. jeg må smøre min hver dag f.eks for han har en hudsykdom, er atopisk(alle i fam har det) og har eggallergi i tillegg..hvis jeg ikke gjør det, så ser han ikke ut. selvom jeg smører han så er han knusk tørr og oljebad hjelper! fått beskjed av spesialist på barnesykdommer, lege og sykehus(ikke for å krangle!)..

vi smører med locobase,  og spenol som fuktighetskrem, ellers så har vi locoid lipid og mildison lipid, bades annhver dag i olje vann, ( vi oxo fikk beskjed a hudlege og spesialist på sykehuset at de var lurt, og de er de osm holder oddvar rimelig stabil,  og at vi smører de vi kan, såå fort jg ser antydning av utslett, smører vi med mildison, )

Vi har oxo phenamin og de ANBEFALES.. de virker bra om nettene...

ORIGINAL: MichAlexmomme

er ikke alle det gjør det bra nok på.. jeg må smøre min hver dag f.eks for han har en hudsykdom, er atopisk(alle i fam har det) og har eggallergi i tillegg..hvis jeg ikke gjør det, så ser han ikke ut. selvom jeg smører han så er han knusk tørr og oljebad hjelper! fått beskjed av spesialist på barnesykdommer, lege og sykehus(ikke for å krangle!)..

[:)]Da blir jo saken litt annerledes. Du har jo da ikke "bare" et atopisk barn ,ved andre hudsykdommer er det jo individuelt hva som hjelper. Man må jo alltid følge de råd man får av sin egen lege! (Har du forresten prøvd å spise nattlysolje selv? Om du har hudsykdom altså? Veninnen min ble mye bedre psoriassisen sin etter hun begynte med det.)

Mina har atopisk eksem og bruker mildson jeg og, men bruker også repair et eller annet heter den. Kjøpt på apoteket. For tørr hud. Kjempe fin[:)]

Vi fikk også Phenamin (kløstillende mikstur) på blå resept, den hjelper virkelig på kløen![;)]

det gjorde vi også....bruker loccobase og seba meed sin olje når hun bader....

Back
Topp