Dere som har ammet en stund

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Hvorfor sluttet dere og når?
Her har han hatt puppenekt fra rundt 4 mnd, men har fått lurt han før leggetid og om natten. Blitt mindre og mindre, noen dager nekter han helt. Siste ukene har han begynt å bite så fælt ( og slipper jo søren ikke taket!) og nå et første tannen brutt gjennom. Han har bare bitt de siste kveldene nå, så ser ut som dette var slutten her.
 
Sluttet ved jul, da var han nesten 8 mnd. Vi kranglet hele dagene, han var ikke interessert mere. Så da sluttet vi bare tvert:) fikk ikke noe spreng eller ubehag, tror ikke det var så mye melk igjen.
 
Vi hadde så og si sluttet helt, han var ikke interessert på dagtid, og han tok fint flaske. Ammet bare litt om natten.. Men for et par helger siden sluttet vi helt med nattmåltidene, og da nektet han helt å ta flaske på dagtid, og puppen var plutselig populær igjen:p Nå ammer jeg tidlig morgen og før leggetid, og så får han flaske midt på dagen. Har planer om å sakte men sikkert gå over til å kun amme om kvelden, og så slutte helt om en uke eller to:)
 
Sluttet å interessere seg på dagtid når han var 6 mnd, ammet kveld, tidlig morgen og natt til han ble 7 mnd da var det tomt..
 
Vi ga oss ved 2,5 måneders alder på grunn av dårlig sugeevne hos han og dårlig laktering hos meg.
 
Jeg kjempet en hard kamp for å klare å amme i det hele tatt. Delammet. Fra fødsel til ca. 3 måneder ammet jeg ca. 80%. Deretter flaske etter hver amming til 5 måneder. Så var det kun morgen og kveld til rundt 6 måneder. Da var det bare for kosen, 5 min, så vi sluttet ved 6 måneder.

Grunnen er vel at han alltid har foretrukket flaske fordi mme ble introdusert på barselavdelingen.
 
Back
Topp