Dere som har Acta Graco Duologic

lillefixen

Gift med forumet
Er det noen av dere som bruker/har brukt dette setet til barn over to år? Det går jo an å ha selene i tre forskjellige posisjoner, men vi bruker nå det øverste hakket og jeg syns det ser veldig lite sannsynlig ut at Jonas skal kunne sitte i dette setet til han er 3-4 år [&:] Det hakket som selene kommer ut fra (dårlig forklart) skal jo være OVER skuldrene.

ORIGINAL: Malin!

i bruksanvisningen som følger med står dt at man etterhvert skal bruke bare det vanlige bilbeltet som sele, men det kan nok tenkes at det da er når barnet er noe eldre enn 2-3 år ja..

Jeg hadde tenkt at han skulle sitte bakovervendt så lenge som mulig, og da går det vel ikke an å bruke det vanlige bilbeltet?

Min gutt er 96 cm og tre år gammel. Han sitter i DL :)

ORIGINAL: virgo80

i bruksanvisningen som følger med står dt at man etterhvert skal bruke bare det vanlige bilbeltet som sele, men det kan nok tenkes at det da er når barnet er noe eldre enn 2-3 år ja..

får da ikke brukt vanlig bilbelte på duologic???

Jeg kan se for meg at det kanskje er mulig hvis han har setet forovervendt, men hele poenget med at vi kjøpte det setet var at vi skulle ha det bakovervendt.. Så..

Tipper du tenker på Akta Graco Cosmic Comfort, men det bør uansett ikke brukes med bilens egne seler. Når man har så store barn at de skal sitte fremovervendt bør det sitte i en beltestol og ikke et kombisete :)

Duologic er KUN bakovervendt!

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Min gutt er 96 cm og tre år gammel. Han sitter i DL :)

Det høres jo bra ut! Så selene havner ikke bak skuldrene hans altså?

Hmm, jeg trodde det gikk an å ha det begge veier, men jeg skal ikke påstå noe. Vi bruker det kun bakovervendt og kommer til å fortsette med det til han er 4 år.. Hvis han vokser ut av Duologicen før han er 4 år eller 18 kg kommer jeg til å kjøpe et annet bakovervendt sete på ren trass. Hehe.

Niks, ikke enda :) men skal snart bytte til et bakovervendt sete som går opp til 25 kg.

ORIGINAL: lillefixen

Hmm, jeg trodde det gikk an å ha det begge veier, men jeg skal ikke påstå noe. Vi bruker det kun bakovervendt og kommer til å fortsette med det til han er 4 år.. Hvis han vokser ut av Duologicen før han er 4 år eller 18 kg kommer jeg til å kjøpe et annet bakovervendt sete på ren trass. Hehe.

Jeg er 100 % sikker på at det ikke kan brukes forovervendt :)

Niks, ikke enda :) men skal snart bytte til et bakovervendt sete som går opp til 25 kg.

Hmm, hvilket sete er det dere skal bytte til da?
Kanskje vi kan bruke Duologicen til neste knøtt, og kjøpe et nytt til Jonas som går til 25 kg. Duologicen kan jo brukes fra 0 kg.
Ikke at jeg vet når neste knøtt kommer, da, men forhåpentligvis før Jonas er 3 år [;)]

Jeg er 100 % sikker på at det ikke kan brukes forovervendt :)

Da har du sikkert rett i det [;)]

ORIGINAL: *mamman t lillemann*

det står at etter barnet er 15 kg(?), så skal setet snus, og ta av selene, og bruke den vanlige selen

Da har du ikke dette setet. Og Cosmic kan brukes bakovervendt til barnet er 25 kg. Men fremovervendt må man ta ut internselen og bruke bilens eget belte fra 15(eller var det 18?) kg. Det er ikke tillatt å bruke noe fremovervendt sete med setets internsele over 18 kg.

Hmm, hvilket sete er det dere skal bytte til da?
Kanskje vi kan bruke Duologicen til neste knøtt, og kjøpe et nytt til Jonas som går til 25 kg. Duologicen kan jo brukes fra 0 kg.
Ikke at jeg vet når neste knøtt kommer, da, men forhåpentligvis før Jonas er 3 år [;)]

Vi kommer til å se på Britax Multitech, Britax Two Way Elite og Britax Secura i alle fall. Jeg vet at TWE passer i Golfen for jeg har både det og Duologic montert i baksetet der nå. Kusinen her, fire år gammel, sitter bakovervendt i TWE når hun er med oss, ellers så er det besteforeldre setet vårt.

Back
Topp