Dere som har 2-3 åring fra før

Litenblomst

Glad i forumet
Noen som har merket antydning til sjalusi allerede?
Her er snuppa blitt litt mer staere og surere i det siste synes vi. En i bhg sa at deres sønn var akkurat slik før de fikk sin baby for noen mnd siden. Kan jo bare være trass-alder, men ser ikke fram til hva som kommer. Hun er nok litt bortskjemt, eneste barnebarn til besteforeldre foreløpig bl.a med det som det medfører - så skal nok bli liv her! Ammingen blir nok verst....stakkars..[8|]

Vi har ikke merket noe spesielt enda (utenom den "vanlige" trassen da[8D]), han er veldig opptatt av babyen i magen på en positiv måte[:)] Men han hadde en periode som han var veldig "sår" for en stund siden, virket veldig lei seg og kunne lett ta til tårene men det har bedret seg nå og han er den gode gamle gladgutten igjen[:)]

Her er vesla mer klengete på meg, det er særlig når hverdagen er her og hun ser at jeg er hjemme istedet for jobb(som er i bhg hennes)
Jeg er veldig spent på hvordan hun kommer til å reagere..hun har det med å holde igjen gråt og andre følelser, så vi kommer til å jobbe mye med å bekrefte hvordan hun opplever å få et nytt famiiemedlem..
Hun har aldri vært spesielt mye trassig, men hun er jo 2,4år så noe trass blir det selvfølgelig.

Han er midt i trassen, men jeg merker at han er blitt mye mer klengete på meg de siste mnd..
Men absolutt ikke i negativ forstand.. bare mer kosete og skal hjelpe meg med alt[:)] sjønnasen...

Skal bli spennende å se hva som skjer når det kommer TO nye som skal sloss om oppmerksomhet ja!

Bra tips det med boken da. Har også fått tips om å passe på å ikke ha ammestund akkurat i det datteren vår kommer hjem fra bhg...og ellers involvere henne mest mulig i bleieskift, trille vogn etc. Stakkars liten, håper vi får en baby som sover om natta så vi ikke blir for slitne. Det er jeg redd vil gå utover henne [8|]

Huff, ja har merket det for lengst! Klenger seg til meg, bare jeg som får legge henne osv.
Vi måtte faktisk ty til en avtale der vi legger henne annen hver kveld, og det blir enda gråting og protester innimellom når han skal legge henne.

Morgenene kan det også være skikkelig oppstyr når jeg er hjemme istede for jobben (samme bhg.) Så han må ta noen kamper ja stakkars... (begge to..)

Hun lever med følelsene på utsiden så jeg tenker at vi kommer til å kjenne skikkelig på sjalusien i begynnelsen... Hun er IKKE typen til å lukke seg inne! Må bare være flinke til å inkludere henne..

Og at jeg har alenetid med store gulljenta mi, sånn hun ser at jeg fremdeles synes det er helt superstas å være med henne! [:)]

Han er midt i trassen fra før, er 3 år.
Men har ikke merket noe til sjalusi. Vi snakker mye om babyen, eller Mie[:)] Han har lett frem gamle babyleker som han kommer løpende med og sier at Mie skal få låne. Og han sier han gleder seg[:)]

Back
Topp