Dere som handler mat for lite penger i uken?

Vi er nok ikke super til dette, men sikkert under gjennomsnittet. Våre ‘triks’
- kjøper ting på tilbud og 50% (datovarer) og fryser ned
- too good to go: på bakeri får man ofte 1-2 gode brød pluss rundstykke/søtsaker for 35. Menys forudringspose gir ofte flere brød og diverse middagsartikler (kjøtt, fisk, sushi, salat, saus). Fryser det som er ekstra
- spiser opp middagsrester (til lunsj/middag)
- spiser ikke mye kjøtt
- kjøper mye frukt og grønt, men velger å kjøpe på asiatisk butikk; mye mye billigere. Kjøper også ofte ris, sauser osv billigere der
- har fått mye basisvarer samt snacks billigere på holdbart.no
- tar alltid med lunsj, kjøper ikke lunsjen ute (til vanlig på jobb osv mener jeg)

Vi er 2, og handle for 500-2500. Skal prøve å holde det slikt å når babyen er født

I handlet for 3000kr i mnd på 4 stk. Hadde kun 1 inntekt. Ble lite frukt og veldig mye "kjedelig" mat. Billig merke i alt og da veldig mye av det billigste av billig merkene. Kan si jeg er drit lei fiskegrateng og fiskepinner. Som coop medlem så fikk vi en del kuponger på spagetti, brød og melk den perioden.

Vi er 4 stk. 2 voksne og 2 barn. Om vi er flinke så ligger det på 800kr i uka, om vi ikke så flinke ligger det på 1000kr. Dette er da alt av mat og andre varer vi trenger på dagligvarebutikk. Handler mest på meny og rema(kun fordi de ligger helt i nærheten). Handler mye first price/rema og andre billigmerker. Men ser alltid på kg og liter pris. Rema sine egne produkter f eks. kan noen ganger være dyrere enn andre merker, så da kjøper jeg jo heller en av de andre merkene som er billigere(da de er ofte er bedre også). Bruker også butikkene’s apper. Mye å hente på tilbud. Spesielt på 10kr marked på meny og spar. Så da handler vi mer enn bare for 1 uke, så vi har fremover. Vi har tørr produkter på lager og fryser ned fisk og brød(ofte tilbudsvarer det også). Fryste grønnsaker bruker vi minimalt av, friske grønnsaker og frukt går det mest av her, dette kjøpes også ofte på tilbud. Kjøtt spiser vi nesten ikke, fisk og egg derimot går det mye av. Godis/sjokolade og brus blir også kjøpt, men det som er på tilbud.

Oppsummering: vi kjøper mest på tilbud og billigmerke varer. Vi lager også det meste fra bunn av. Kjøper f. eks ikke saus poser eller supper. Jeg er veldig nøye på kg og liter pris, og sjekker ofte(men ikke hver uke) hvor det er billigst av meny og rema :p

Last edited:
Back
Topp