Jo. Selvfølgelig kan man det. Jeg spiser ikke brød, jeg.Kan man ikke spise noe annet enn brød mener du? For vi spiser nesten ikke brød, sulter ikke sv den grunn![]()
Men det jeg reagerte på var at om det er tomt kjøper man ikke inn nytt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jo. Selvfølgelig kan man det. Jeg spiser ikke brød, jeg.Kan man ikke spise noe annet enn brød mener du? For vi spiser nesten ikke brød, sulter ikke sv den grunn![]()
Man kan jo sånn noenlunde beregne hvor mye brød som går i løpet av ei uke, og kjøpe innJo. Selvfølgelig kan man det. Jeg spiser ikke brød, jeg.
Men det jeg reagerte på var at om det er tomt kjøper man ikke inn nytt
Ja, man kan det...Man kan jo sånn noenlunde beregne hvor mye brød som går i løpet av ei uke, og kjøpe inn
Så får man finne alternativer hvis det mot formodning skal gå tomt rett før handling.
Vi har for eksempel alltid müsli og knekkebrød i hus, så får ungene det av og tilJa, man kan det...![]()
![]()
![]()
Dere har det, jaVi har for eksempel alltid müsli og knekkebrød i hus, så får ungene det av og tilvi er da ikke så flinke til å ukeshandle og baker brød, så baker når det er noen brødskiver igjen i frysen
![]()
Ja, jeg har litt varierende smak på hva jeg har lyst på, så da er det greit å ha noe forskjellig tilgjengeligDere har det, ja![]()
![]()
JajaJa, jeg har litt varierende smak på hva jeg har lyst på, så da er det greit å ha noe forskjellig tilgjengelig![]()
Jeg forstår ikke helt hvordan en familie på 4 klarer å holde seg til 1000/1500 i uka.
Har dere mye frukt og grønt f.eks?
Handler dere bare billigprodukter som kjedene sine egne merker ol?
Her planlegges det middag, smøre niste til 4 av medlemmene, spiser hjemme. Likevel har vi ikke sjans til å handle for så lite.Vi har virkelig prøvd den siste måneden
Denne måneden her må vi stramme inn overalt. Veldig dyr regning på bilen
Så hva er tipsene for å handle så billig, hva spiser dere og hva unnlater dere å spise?
Nei var ikke helt sånn jeg mentereagerte på at du ikke kjøper mat om det går tomt
altså går vi tom for leverpostei en tirsdag, så kjøper jeg ikke ny før neste handletur. Kjøper alltid nok både middag og brød. Så nå at det kunne misforståsDe er ett barn til, synes det er bra å få til mat og renholdsprodukter for en 1000 lapp pr person i månedenVi er to voksne og ett stort barn, vi bruker nå 5000 men har klsrt oss på 4000 før og vi spiser godt likevek
Jeg har akkurat handla for ei uke til rett under 700 kr.
Mangler en middag da, så blir litt til, men sikkert ikke mer enn 150 kr.
Nå skal det sies at vi skal bruke litt rester i fryseren og ting vi har kjøpt på tilbud, så hver uke er absolutt ikke sånn. Men er ikke ofte jeg handler for feks 1300 kr. Det hører til sjeldenhetene. Handler på rema fordi den ligger oppi veien her.
Men vi pleier å ønske oss gavekort på kiwi til jul, og bruker det til å handle inn kjøttdeig, ost og diverse vi bruker mye av. Så da har vi sånt i fryseren en god stund, og det gjør jo at ukeshandlingene den perioden blir billigere

Kommer jo mye an på hvor store barna er også da og hvor mye man spiser.De er ett barn til, synes det er bra å få til mat og renholdsprodukter for en 1000 lapp pr person i måneden
Imponert jeg! Vi lagde middagsliste i dag, og siden vi har en del svin. Så bestemte vi oss for å bruke litt av det. Det ble svinestek, svinekjøttdeig, og mørbrad denne uken hadde dette i fryseren. Kjøpte da grønnsaker og tilbehør til disse, pluss frukt, salat og snacks grønnsaker. Ellers melk for en uke, litt pålegg, så skal jeg bake horn så kjøpte ingredienser til det. ingenting kjøtt omtrent, men hel kylling (stange sin) vaskemidler til vaskemaskinen, en pose potetgull. Det hele kom på 2700... I dag prøvde vi å være flinke![]()
Jeg handler aldri billigmerker, har alltid litt frukt liggende, og alltid grønnsaker til ethvert måltid. Jeg velger dog sesongvarer som er billige, kaster ikke mat. Har jeg feks kjøpt poteter, gulrot og brokkoli, så er det tilbehøret til kanskje 3 middager på en uke. Kjøper feks store kvanta av kylling (prior kun), men bruker det til to måltider i uka. Vi har fisk 2 dager i uka, ren fisk 1 dag og fiskekaker en annen dag. Kjøper da gode, men billige produkter. Handler konsekvent på kiwi. De neste 7 dagene, så har jeg handlet for 680,-, må kun fylle på med 2 brød og litt frukt utover i uka. Kanskje bleier. Gikk gjennom skap, så hva vi kunne bruke. Bruker nok i snitt 1000,- i uken når basisvarer handles inn. Her lages alt også fra bunnen av. Saus fra pose er ca 20,- pr pose ofte, og d blir jo 100-140 kroner i uka alene bare d![]()
Kommer jo mye an på hvor store barna er også da og hvor mye man spiser.
Det hørtes mye ut synes jeg
Nei var ikke helt sånn jeg mentealtså går vi tom for leverpostei en tirsdag, så kjøper jeg ikke ny før neste handletur. Kjøper alltid nok både middag og brød. Så nå at det kunne misforstås
![]()
Hva er sesong varer da? (Kjente seg litt dum her)
Vi kjøper bare hel kylling vi også men kjøper stange sin. Ingen er bedre på smak og saftig, men den er ikke så dyr så vet du også at kyllingene har hatt det bedre, da har jeg det litt bedre med selvVi lager også fra bunnen det meste pga allergi, men føler nesten det er litt dyrere i blant jeg?
Kiwi er en butikk jeg ikke liker, de har liksom aldri det jeg vil ha og omtrent kun egene merker. Men vi har bestilt litt fra meny og handler kylling på rema. Så må liksom overalt![]()
Jeg er kyllingbonde, så nå er jeg særdeles spent på svaret ditt
husk at Meny er en dyr butikk bare, selv om den er godkjent på listen ;;;Sesongvarer er feks gulrøtter, kål osv på høsten, mens importerte salater osv på våren. Du ser det gjerne på prisen på grønnsakene.
Hvordan veit du at en kylling har hatt det bra mente du?Jeg er kyllingbonde, så nå er jeg særdeles spent på svaret ditt
og når det er sagt, jeg er jo da bonde, handler virkelig ikke på butikker som rema, coop, prix.... vil helst ha norskprodusert mat på markedet fra leverandører som ivaretar bonden
husk at Meny er en dyr butikk bare, selv om den er godkjent på listen ;;;
Jeg synes også noe er dyrere å lage selv, MEN ikke i det store og hele bildetspørs vel på hva mann lager? Ser d kanskje er gluten som er deres problem? Så ja, de produktene er jo særdeles dyrere, og det ble jo ikke bedre nå som støtten ble mye mindre heller
![]()