Dere som gir tre fulle måltider

Asnnie

Asnnie
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Føler William begynner å få behov av mer mettende mat på dagtid og lurer på hvordan dere som har begynt med dette gjør? Han nekter nemlig å drikke mme om han ikke er sulten nok, og nekter å spise mat om han har drukket mme :p så jeg gir alltid mat først og ser jeg at han har spist litt lite tilbyr jeg mme. Han spiser først en flaske mme tidlig på morgenen, grøt til frokost, en flaske mme og fruktmos til lunsj, middagsmos og så velling til kvelds! MEN om jeg nå skal begynne med et fullt måltid til lunsj, så faller flasken mme bort og da blir det kun 2 fulle flasker mme, og eventuelt lite etter mat, men sjelden han orker. Er dette nok? Hva er minimummengden mme de bør få i seg per dag frem til 1 år? Var det 400 eller 600 ml?
 
Har det samme problemet med lillegutt, han vil ikke ha noe særlig mme, så jeg fikk beskjed av hs å evt. ha litt mme pulver i grøten. Jeg forstod det på hs som at det ikke skal overstige 500 ml mme iløpet av en dag? Min gutt er 6,5 mnd.
 
Har det samme problemet med lillegutt, han vil ikke ha noe særlig mme, så jeg fikk beskjed av hs å evt. ha litt mme pulver i grøten. Jeg forstod det på hs som at det ikke skal overstige 500 ml mme iløpet av en dag? Min gutt er 6,5 mnd.
Jaha, skal de ikke ha mer enn 500 ml per døgn? Da er det egentlig ikke noe problem å gi 2 flasker a 235 ml per dag og 3 store måltider :) kanskje han blir god og mett!
 
Står det ikke på mme pakken hvor mye de sånn ca skal ha i seg iløpet av en dag?
Vet at på nan 2 så står det 210ml pr flaske, ca 5 ganger iløpet av døgnet.

Jeg gir mme først ved 6 tiden. Så er det grøt og en brødskive til frokost.
Mme kl 12 pluss fruktmos.
Så får hun mme mellom lunsj og middag hvis hun er sulten. Så får hun grør i 18 tiden og mme i 19 tiden :) så får hun mme en gang på natten også.

Tror man egentlig bare må føle seg litt frem her :)
 
Står det ikke på mme pakken hvor mye de sånn ca skal ha i seg iløpet av en dag?
Vet at på nan 2 så står det 210ml pr flaske, ca 5 ganger iløpet av døgnet.

Jeg gir mme først ved 6 tiden. Så er det grøt og en brødskive til frokost.
Mme kl 12 pluss fruktmos.
Så får hun mme mellom lunsj og middag hvis hun er sulten. Så får hun grør i 18 tiden og mme i 19 tiden :) så får hun mme en gang på natten også.

Tror man egentlig bare må føle seg litt frem her :)
Oj, min klarer ikke å spise så ofte :eek: men så spiser han jo ganske mye per måltid så holder seg fint i tre-tre og en halv time, og er han sulten, ja da VET man :p
 
Oj, min klarer ikke å spise så ofte :eek: men så spiser han jo ganske mye per måltid så holder seg fint i tre-tre og en halv time, og er han sulten, ja da VET man :p
Noen dager så spiser hun veldig mye, da føler jeg hun bare spiser mme. Men som idag så har hun spist veldig mye fast føde, så har ikke spist så mye mme :p føler jeg kaster en del :p
 
Matheos dag:
Mme
Grøt
Mme+middag (spiser ikke så mye enda, er ganske skeptisk)
Grøt
Mme

Jeg har lenge vært bekymret for at han har tulla sånn med flaska, så han får i seg mellom 4-600 ml mme i døgnet, jeg fikk beskjed av helsesøster om at det var bra og at jeg kunne slutte å stresse med det ☺
Var på 6 mnd kontroll i dag, spurte da åssen vi gjør når han spiser full middagsporsjon, for da må vi jo kutte ut den mme-flaska han får sammen middagen (han orker jo ikke begge deler), da sa hun at etterhvert nå så holder det med flaske morgen og kveld!
 
her nekter hun mme. Hun får ei flaske med 170 mml på morgenen, den må vi jobbe litt med når det er ca 50 igjen. Så får hun en porsjon med grøt laget med 100 ml vann før hun sover dubb. Når hun våkner får hun ei halv skive med leverpostei også venter jeg litt før hun får ei flaske til med 170 ml mme. Det er veldig varierende hvor mye hun vil ha av den, som regel vil hun bare ha en 70 ml, men vi jobber litt så hun får i seg litt ekstra. Hun er ikke mindre interessert pga skiver, derfor får hun den først. så sover hun etter hvert litt til, og får et halvt middagsglass i 17 tiden. ca 19.30 får hun en porsjon fullkornsgrøt med melk til.

Det er ikke mye melk her i huset, men husk at det også er melk i grøten :) Hun drikker nesten ingenting hvis hun får melk til måltidene, heller ikke vann, så vi må blande ut vannet med piiiittelitt eplejuice (sånn nestle fra 10 mnd).
 
Back
Topp