Dere som gir MME

Klesklypa

Gift med forumet
Korfor gir dokke det??
Har dokke fått beskjed om å gi det, eller fant dokke det ut sjølv??
Gir dokke både det og morsmelk??

Eg lurer på om vesla får for lite mat, ho skriker så sårt heile tida..
Etter at ho har tatt begge brystene slutter ho måltidet med å skrike.. så eg lurer på om eg må begynne med MME i tillegg.. Helsesøstra sa at velsa la godt nok på seg så eg trengte det ikkje, men eg veit ikkje helt alikavell..

pumpa meg idag, hadde da 20 ml.. er det normalt eller lite??

jeg ga det i tillegg til mm fordi hun blei ikke mett av puppen! samtidig måtte jeg pumpe det ene brystet i noen uker fordi det var åpent sår.. når det blei bra igjen ville hun ikke ha det brystet så amma bare på det ene brystet! men hun blei ikke mett og jeg måtte ty til MME itillegg! nå ammer jeg ikke i det hele tatt lenger. gir bare MME og føler både jeg og henne er mer fornøy.,.! slitsomt og måtte lage MME rett etter amminga... mye lettere nå når henne kunn får MME hun er kjempe fornøyd :)[:)] hun nekta plenti og ta mm på flaske.. vet ikke hvorfor..?

20 ml er litt lite syns jeg[:-]

ingen??

me[;)]

Når jeg har pumpa meg (noen timer etter at han har spist) har jeg som regel 120-140 ml. Har vært oppi 170 også, og noen ganger har jeg mindre hvis det ikke er så lenge siden han har spist [;)] Mulig jeg har mye melk for jeg lekker veldig MYE....

ORIGINAL: juneb

jeg ga det i tillegg til mm fordi hun blei ikke mett av puppen! samtidig måtte jeg pumpe det ene brystet i noen uker fordi det var åpent sår.. når det blei bra igjen ville hun ikke ha det brystet så amma bare på det ene brystet! men hun blei ikke mett og jeg måtte ty til MME itillegg! nå ammer jeg ikke i det hele tatt lenger. gir bare MME og føler både jeg og henne er mer fornøy.,.! slitsomt og måtte lage MME rett etter amminga... mye lettere nå når henne kunn får MME hun er kjempe fornøyd :)[:)] hun nekta plenti og ta mm på flaske.. vet ikke hvorfor..?

20 ml er litt lite syns jeg[:-]

veit du kor masse som er vanlig??

nei.. vet att di fleste for masse over 100 ml hvergang! jeg selv pumpa mellom 60-80 på en pupp når jeg pumpa :)

renner det skikkelig når dokke pumper? hos meg bare drypte det..

Leah har melkealerlgi og jeg måtte unngå all melkeprodukter å det vil si lite jeg kunne spise, og jeg klarte ikke lenger å amme pga fikk ikke spise noe det jeg ville defor sluttet jeg. ho spiser bare mme nutramigen og er fornøyd med det.

jeg gir det fordi det var så å si null melkproduksjon ..Julie gikk bare nedover og nedover i vekt når jeg forsøkte å amme .. ga også litt mme i tillegg da, men når ho forsatt gikk ned i vekt etter 3 uker , begynte jeg å bare go mme..

Jeg både ammer, pumper og gir flaske og gir mme. Prøver å amme mest mulig da, men må ofte spe på med mme da vesla ikke blir helt mett av puppen. Jeg har også lite melk. Når jeg pumer kan jeg få alt fra 40 - 70ml. Jenta mi er 4 uker i mårra, og tar mellom 60 og 80 ml. Helsesøster på helsestasjon sa jeg kunne gi mme om hun ikke ble mett, da hun ikke la på seg så mye som hun burde. Jeg har veid henne en gang i uka i det siste for å se om hun får nok mat, og fant da ut at jeg ikke hadde nok melk ennå. Hun sover også lengre perioder på natta når hun får mme før hun legger seg.

kor masse er det meininga at de skal legge på meg i løpet av ei uke?? noken som veit??

Eg får vel prøve litt MME å se om ho roer seg.. men vil ikkje..
Føler liksom at det er litt nederlag[&:]
er jo så mange kampanjer om kor bra det er med morsmelk liksom, at eg føler meg helt mislykka som ikkje har nok melk til jenta mi..

Finnes det noken råd for å få opp produksjonen??

Min lille gutt har ikke gått nok opp i vekt, har ikke lagt på seg på 4 dager, så jeg må også nå gi tillegg...!! jeg får ikke ut mer enn toppen 30 ml når jeg pumper, og det er på en god dag...!!! Og da har jeg ammet hver time ca i flere dager...! så her er det for lite melk rett og slett..!! føler også det er litt nederlag, men det viktigste er jo at gutten får i seg nok mat... Jeg synes det blir litt slitsomt å drive med pumpe, amme og mme, men får vel gi det en kjangs til!!!

Vet du....ikke bry deg om hva som kommer ut når du pumper! Jeg ammer mitt tredje barn, men har aldri fått ut noe ved pumping! Mine pupper er ikke pumpevennlige...hehe....også skjer det en slags connection mellom pupsa og hjernen når du ammer barnet ditt....slik at melka kommer ut...dette skjer ikke på samme måte ved pumping....

Det eneste jeg har som tips er: Dra ned på helsesatsj og vei barnet ditt før og etter amming.....så ser du hvor mye det får i seg. Har gjort det selv ;-)

ORIGINAL: Klesklypa

kor masse er det meininga at de skal legge på meg i løpet av ei uke?? noken som veit??

er jo så mange kampanjer om kor bra det er med morsmelk liksom, at eg føler meg helt mislykka som ikkje har nok melk til jenta mi..

helsesøster mente at han skulle kunne gå opp 100 g på en uke, hvis jeg ikke husker helt feil!!!

ORIGINAL: Klesklypa

Ikke føl deg misslykka hvis du må gi mme! det er utrolig mange barn som vokser opp på mme og det er ikke noe i veien med de[:)]
Men jeg skjønner deg godt! måtte gi opp amminga, og gi gutten min mme! og følte det som et stooort nederlag i begynnelsen[&:]

takk skal dokke ha alle sammen[:)]

er så godt å ha dokke å spørre!

Jeg gir MME fordi det var litt slit å amme to. Når jeg pumpa meg og fikk ut 150ml på hver pupp 2 ganger om dagen, men fordi jeg fikk i meg lite mat og det ble stress så mista jeg all melka.
Derfor går det KUN i MME her.
Nå drekker mine ca 160ml til hvert måltid hver 3-4time.

Hvis du putter lillefingeren din inn i munnen hennes etter at hun er ferdig med puppen, sutter ho på den da?
Da er ho muligens mere sulten.
(De kan også sutte febrilsk hvis de har vondt i magen... da er det bedre med fingeren eller smokk enn mere mat.)

Lykke til![:)] Håper du finner ut av hva det er.

Eg ammer først tulla mi og så ser eg tydeleg at hun er meir sulten, hun grine og roe seg ikkje. Så når eg no gir mme, så sover hun betre [:)]

Jeg "fant" på det selv.
Har nok melk, hun har lagt på seg 300(!)gr i uka etter hun ble født. Men innimellom styrer hun så besatt på puppen at jeg blir tullete!! Og hun spiser heller ikke noe mye, så melka mi må være sinnsykt næringsrik.
Når jeg gir flaske (blander som regel mm og mme) så spiser hun bare mellom 20ml og 80ml... Isted 65ml også ga jeg litt pupp etterpå (etterpå ja[:D]). Hun sover jo ikke lenge på det akkurat... Ergo, hun sover veeeeldig lite døgnet rundt.
Blir tullete snart[&:] Føler jeg har prøvd ALT!!! [&:]
Ang pumpinga di, noen ganger får jeg ikke ut noe, andre ganger kan jeg pumpe ut 100-150 ml. Så ikke tenk på det.
Og som Snickers sier, hun får det ikke til og hun har ammet 3 kids[:)] 
Bebisene våre suger ut hver eneste dråpe de!

Men det er vel mest vanlig at de legger på seg mellom 150gr og 300gr i uka. Var jaffall det de sa på sykehuset.

Back
Topp