Dere som gir mme..

Carla82

Gift med forumet
Hvor mye, og når gir dere det? Vurderer å slutte og amme nå, gutten vår vil ikke ha mere han...Men mme drikker han da..

hei tuttlings...

her drikker ikke haakon så masse melk lenger men han spiser til frokost  120 ml etter brødskive og han klarer ikke mere enn 200ml altså 180ml vann 6 skjeer mme til ett eget måltid med bare melk..
men det står jo bakpå pakken hva de skal ha. også får man tillpasse etterhvert... vet ikke hva han spiser ellers....

Han spiser jo litt grøt sånn i 11 tiden, og middag i 15-tiden, og litt grøt igjen kl 19..Skal man gi mme som et eget måltid mellom fast føde, eller skal man gi det til maten?[8|] Helsesøster her sier nemlig at han skal ha vann til maten..[8|] 

hei. her får david alltid melk før alle måltider. han får grøt 3 ganger om dagen pluss middag[:)]

til frokost og kvelds lager jeg 120ml mme, lunsj og middag lager jeg bare 100. jeg lager så lite fordi david ikke vil ha noe mer enn det, men føler jeg ikke kan lage mindre enn dette til måltidene[:)] noen ganger drikker han opp, andre ikke.

håper du finner en løsning som passer for dere. lykke til

ok de hs sier så forskjellig at man får nesten gjøre det man føler for selv men slik gjør vi det..

frokost: brød og 120 ml melk.... vi koser oss med melken på fanget vi da[:D]
lunch:   brød eller grøt og vann.
mellom: ca 120-150 ml melk
Middag: sammen med oss ved 5 tiden og da med vann til
Kvelds: siden vi spiser sen middag og han leger seg kl 18 er det stort sett bare melk han får på kvelden og da 200ml...

humm...gir litt melk ennå da, men alltid vann til måltid..

200 ml på mårran...rundt 8
grøt til lunch klokka 12
fruktmåltid i barnehagen...can 15....(av og til litt grøt/middag/melk)
middag rundt 17..
grøt rundt 19-20
åsså melk i senga...150 ml

åsså den evige kampen om natta......melk melk melk melk melk..[:'(]

men:
1te måltid: melk
frokost: grøt og melk
neste måltid: skive og melk
neste måltid: melk(men skal starte og med frukt her)..
kveldsmltid: grøt og melk

litt melk her[:)]...
men nå som hun har fast føde ved siden av så drikker hun ikke 200ml, men over 100 og avog til 100ml[:)]
men snuppa er så glad i melk[:)]

Mini får 145 ml etter grøt morgen og kveld og ca 100 ml etter lunsj. Til middag får han vann.

Back
Topp