Dere som gir MME

Ja. Har leita etter dette innlegget, men fant det ikke igjen. :hilarious:
Jeg er strålende fornøyd, verdt hver krone for våres del.
Må fremdeles koke flaskene og vannet, men man slipper å måle vann og pulver og temperering. Ett trykk og vipps så er maten klar på en to tre.
Selve maskinen trenger svært lite renhold. Er kun trakten som må skylles etter hver 4 flaske, men det er jo gjort på to sekunder. :D
Er gull verdt når minien våkner og skal ha mat med en gang. :D

Så bra :) Vi må kanskje vurdere den likevel, altså..

Så bra :) Vi må kanskje vurdere den likevel, altså..

Er jo helt opp til hver enkelt. Er mange som selges ganske «rimelig» på Finn. Og der kan man jo fint prute. :D Og viss det ikke var noe foe dere så kan man jo bare selge igjen, og gjerne få samme pris som man selv kjøpte for på Finn. :)

Vi er ihvertfall kjempe fornøyd. :D

Er jo helt opp til hver enkelt. Er mange som selges ganske «rimelig» på Finn. Og der kan man jo fint prute. :D Og viss det ikke var noe foe dere så kan man jo bare selge igjen, og gjerne få samme pris som man selv kjøpte for på Finn. :)

Vi er ihvertfall kjempe fornøyd. :D

Nå har vi faktisk bestilt! :)

• Liker
Reactions: SMD
Jeg gir snart opp hele flaskematinga!
Har prøvd nan pro1 som han har fått minst 1 flaske av hver dag siden fødsel og sprutgulper/ brekker seg og kaster opp masse slim. Dette skjer ikke når jeg har prøvd å kun amming i noen dager. Prøvde hipp igår etter å ha snakket med helsesøster og endte opp med oppkast i hele går kveld! [emoji31]
Noen som har råd? Alt kom opp igjen igår + mer sikkert.. sprutgulp/oppkast over hele seg selv, meg og alt...
Prøve fortykningsmiddel ? Det har hjulpet gulpebabyene på barneavdelingen jeg jobber.
30%grader for å rape babyen, ikke gi hele flaksen på mindre enn 20-30 minutt..

Hvor mye spiser deres av gangen nå og hvor gamle er de? Hvor ofte spiser de? Hvor ofte har de bæsjebleier?

- Hvilke type gir dere og hvorfor?
- Hvilke rutiner har dere for vask og sterilisering?
- Hvor mange flasker har dere?
- Hvilke flasker bruker dere? Har dere prøvd forskjellige merker eller var den lille fornøyd med det første dere prøvde?
- Hva gjør dere når dere er borte?
- Hvordan gjør dere det om natten?
- Hvilke type gir dere og hvorfor?
[emoji654]️Her gir vi laktosefri. Nutramigen eller helst Neocate. Venter på time hos spesialist for å få resept da Neocate koster 599 pr boks og varer i 3 dager [emoji50]

- Hvilke rutiner har dere for vask og sterilisering?
[emoji654]️ Steriliserer hver morgen. Har en boks med kaldtvann stående på benken så etter bruk så skyldes flaskene og legges oppi her. Før sterilisering så fyller jeg kummen med varmt såpevann og lar de ligge litt før jeg går enkelt over de med svamp eller kost.

- Hvor mange flasker har dere?
[emoji654]️Vi har vel 8-10 flasker. Noen av de er små så de byttes straks ut. Holder egentlig med 6-8 flasker.

- Hvilke flasker bruker dere? Har dere prøvd forskjellige merker eller var den lille fornøyd med det første dere prøvde?[emoji654]️Vi bruker mest mam sine antikolikk nå. Brukte Avent i starten men de liker han ikke så godt lenger. Må jobbe litt mer for å få ut melka på de og han er så bedagelig anlagt [emoji14] Kjedelig at vi kjøpte flere store avent rett før han ikke ville ha de lenger. Brukte også Medela flasker da vi fortsatt pumpet.

- Hva gjør dere når dere er borte?
[emoji654]️ Koker opp vann hver morgen mens jeg steriliserer og har det på 2 termoser, en stor og en liten jeg kan ha med på tur. Også fyller jeg en flaske og har i kjøleskapet.
Når jeg drar fyller jeg kaldtvann på flaskene og tar med termosen. Så bare blander jeg riktig temperatur når vi er ute. Deilig å slippe å varme opp. Har også ferdig oppmålt pulver i små dressingbeger jeg tok med fra jobben [emoji5]️

- Hvordan gjør dere det om natten
[emoji654]️ Gjør det samme som ellers på dagen. Blander riktig temperatur i flaska fra termos og vann fra kjøleskapet. Så i med pulver. Har også flaskevarmer vi bruker innimellom om det varme kokte vannet er tomt eller ikke like varmt lenger. Setter flaska med vann der mens vi skifter bleie.
Men så spiser lillegutt her i ti/elleve tiden og ikke igjen før rundt seks. Sover hele natten

Har noen av dere byttet smokk på flaskene ennå? Lille er bare 2 måneder (neste størrelsen er fra 3 måneder) men det tar så lang tid å spise og ofte sovner hun fordi hun blir så sliten og det tar tid. Jeg tenkte kanskje at det var verdt et forsøk å prøve en større.

Hvor mye spiser deres av gangen nå og hvor gamle er de? Hvor ofte spiser de? Hvor ofte har de bæsjebleier?
Jeg lurer også på dette nå når lillegutt skal over på kun mme. Bruker dere malt eller noe annet for å hjelpe magen i tillegg?

Jeg lurer også på dette nå når lillegutt skal over på kun mme. Bruker dere malt eller noe annet for å hjelpe magen i tillegg?
Vi bruker malt 1-2 ganger om dagen i perioder. Får Nutramigen og det gjør magen hard.

Vi bruker litt i hver flaske og fortsatt har hun bare 1 bleie i døgnet. Det virker dog ikke som hun er hard eller sliter med å få det ut så lenge vi bruker det :)

Vi bruker litt i hver flaske og fortsatt har hun bare 1 bleie i døgnet. Det virker dog ikke som hun er hard eller sliter med å få det ut så lenge vi bruker det :)
Tenker at jeg prøver med det jeg også :)

Hvor mye bruker dere sånn cirka? Og eventuelt hvor raskt ser dere effekt av det? :)
Merket det ganske raskt. Vi bruker heller litt mer pr gang enn å ta det oftere. Synes det gir best effekt. Barnelegen sa inntil 2 ts 3 ganger i døgnet.
Bruker ca 2 ts morgen og en gang til tidlig kveld om han ikke har gjort noe på dagen

Back
Topp