Vi gir NAN, fordi det merket kan man koke opp vann, avkjøle det helt, blande i pulveret og la det stå i kjøleskapet. Så varme opp via micro eller vannbad. I følge barneklinikken på Haukeland så var det kun NAN som tålte dette....
Jeg vasker enten for hånd eller maskin, også koker jeg så mange flasker jeg klarer i en stor panne.
Har 7 flasker pr dags dato, kommer til å kvitte meg med de minste om en mnd og kjøpe flere litt større.
Vi bruker avent og MAM sine kolikk flasker. Kommer til å kvitte meg med avent flaskene og bare bruke MAM sine kollikkfalsker. Da lille drikker finere fra mam flaskene og får mindre luft av de.
Når vi er ute og handler eller hos mine foreldre eller noe slikt så pakker jeg med ferdige flasker slik at vi bare kan varme de i en micro. De fleste stellerom har micro eller restauranter. Når vi er lenge vekke hos andre slik som overnatting så holder jeg samme rutine som hjemme. Vasker, koker og lager klar alle flaskene der når de er brukt opp.
Siden flaskene står klar om natten så er våres rutine: Samuel skriker, vi står opp, skifter bleie, varmer den klare melken i ca 40 sek i micro, gir han flasken, raper han, inn igjen å sove. Alt dette er gjort på ca 20 min.
Nå skal det sies at vi har bestilt Baby Brezza maskinen, jeg føler at de rutinene vi har nå fungerer kjempe fint, men jeg ville også prøve den maskinen siden alle skryter slik av den. Vel og merke blir vel den bare brukt for hjemmebruk, ellers vil jeg fortsette med å lage klar kalde flasker når vi skal noe.