Dere som gir MME

Fenomen

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
- Hvilke type gir dere og hvorfor?
- Hvilke rutiner har dere for vask og sterilisering?
- Hvor mange flasker har dere?
- Hvilke flasker bruker dere? Har dere prøvd forskjellige merker eller var den lille fornøyd med det første dere prøvde?
- Hva gjør dere når dere er borte?
- Hvordan gjør dere det om natten?

Jeg ammer mest men gir flaske innimellom. Har hatt en pause fra flaskemating i 2 dager nå for lille gulpet /kastet opp og ble dårlig og sendt til legevakt, men legen sa det var normal adferd siden han er liten og lukkemuskelen ikke er ferdig utviklet. Jeg misstenker at det er mme han reagerer på siden det skjer aldri når jeg ammer.
Har 6 flasker og mikrosterilisator men den bruker jeg ikke. Liker å koke flaskene på gamle måten.
Når flasken er brukt pleier jeg å skylle den, helle oppi litt yes/zalo og riste godt. Skylle og vaske med flaskebørste. Koke i kjele mellom 5-10 min og tørke de på flaskestativ.
Jeg har kun prøvd avent flaskene og det har gått helt supert! Dr.Browns har så sjukt mye deler som er vanskelig å ordentlig rent.. (min erfaring)
Når vi er borte bruker vi ferdig blandet mme og varmer i vannbad, hjemme bruker vi babybrezza, om natten ammer jeg nettopp fordi jeg er lat og orker ikke å stå opp å ordne flasker [emoji23]
Rotete innlegg men det er hvertfall slik vi gjør det her hjemme[emoji4]

Sånn er det hos oss:
-Hvilke type gir dere og hvorfor?
Vi gir hipp med noen dråper kaldpresset olje av og til oppi. Har ikke prøvd nan til han da jeg har dårlig erfaring med dette fra de to andre, hard mage og gulping.
Skyller og tar i zalo og vasker de for hånd før jeg har de i en kasserolle. Kokker etter bruk.
Fire avent og en mam.
- Hvilke flasker bruker dere? Har dere prøvd forskjellige merker eller var den lille fornøyd med det første dere prøvde?
Bruker avent som førstevalg.
Har avent og mam, men mini drikker bedre av avent og mannen mener at mam har for mange deler:joyful:
Delammer enda, så får pupp om han må ha mat når vi er borte. Som regel er det ikke behov. Spiser hver tredje time.
Med de andre hadde jeg termos med varmtvann og ferdig oppmålt pulver når vi var ute.
Ammer enda om natta.
Men kommer til å ha ferdig oppkok vann i kjøleskapet, varmer det til ønsket temperatur i mikroen, blandermed pulver og stapper i han når det starter. Er vel fyfy det i dag, men var det jeg gjorde tidligere:D

Nå delammer jeg enda, men går mer og mer over til mme siden mini ikke legger på seg nok.

Koker dere flaskene etter hver bruk? I bruksanvisningen til flaskene og pumpa vi bruker står det at de kun trenger sterilisering én gang i døgnet.

Koker dere flaskene etter hver bruk? I bruksanvisningen til flaskene og pumpa vi bruker står det at de kun trenger sterilisering én gang i døgnet.

Jeg vasker/ skyller de med en gang etter bruk evt lar det ligge såpevann oppi helt til jeg skal koke de. Har nok flasker så jeg trenger kun å sterilisere 1 gang for dagen [emoji4]

• Liker
Reactions: SMD
Jeg gir hipp. Fikk den anbefalt på nyfødtintensiven. Vi bruker avent sine, men skal prøve dr brown fordi han suger i seg mye luft. Vasker i varmt vann. Steriliserer som oftest i microen etterpå, men i og med at vi har over 80grader på varmtvannet så burde det være nok. På sykehuset vasker de kun i steameren. Steriliserer ikke.
Om natta har jeg enten laget ferdig flaske og satt i kjøleskapet ellers lager jeg :-) tar ikke mer enn 1min uansett. Varmer i microen. Men jeg bruker alltid kokt vann. :-)

Vi bruker nan ferdigblandet, fordi det er enkelt. Vi skal forsøke å trappe ned litt på nan nå, men om vi fortsetter med delamming går vi over til pulver og kjøper en sånn baby brezza maskin. Skyller og vasker flaskene etter bruk og steriliserer i medela sterilisator. Kokte en periode men ble lei og fant en sterilisator på finn. Har 6 flasker, alle er typen medela med calma-tut. Lille er fornøyd med den og har funnet ut av suginga[emoji12] har med flaske når vi er borte (men har vært lite borte så langt). Til natt setter jeg noen flasker klart i kjøleskapet så det bare er å varme. Ammer alltid før jeg gir flaske, og noen ganger sovner han etter bare pupp :)

- Hvilke type gir dere og hvorfor?

Vi gir NAN, fordi det merket kan man koke opp vann, avkjøle det helt, blande i pulveret og la det stå i kjøleskapet. Så varme opp via micro eller vannbad. I følge barneklinikken på Haukeland så var det kun NAN som tålte dette....

Jeg vasker enten for hånd eller maskin, også koker jeg så mange flasker jeg klarer i en stor panne.

Har 7 flasker pr dags dato, kommer til å kvitte meg med de minste om en mnd og kjøpe flere litt større.

Vi bruker avent og MAM sine kolikk flasker. Kommer til å kvitte meg med avent flaskene og bare bruke MAM sine kollikkfalsker. Da lille drikker finere fra mam flaskene og får mindre luft av de.

Når vi er ute og handler eller hos mine foreldre eller noe slikt så pakker jeg med ferdige flasker slik at vi bare kan varme de i en micro. De fleste stellerom har micro eller restauranter. Når vi er lenge vekke hos andre slik som overnatting så holder jeg samme rutine som hjemme. Vasker, koker og lager klar alle flaskene der når de er brukt opp.

Siden flaskene står klar om natten så er våres rutine: Samuel skriker, vi står opp, skifter bleie, varmer den klare melken i ca 40 sek i micro, gir han flasken, raper han, inn igjen å sove. Alt dette er gjort på ca 20 min. :D

Nå skal det sies at vi har bestilt Baby Brezza maskinen, jeg føler at de rutinene vi har nå fungerer kjempe fint, men jeg ville også prøve den maskinen siden alle skryter slik av den. Vel og merke blir vel den bare brukt for hjemmebruk, ellers vil jeg fortsette med å lage klar kalde flasker når vi skal noe.

Vi gir NAN, fordi det merket kan man koke opp vann, avkjøle det helt, blande i pulveret og la det stå i kjøleskapet. Så varme opp via micro eller vannbad. I følge barneklinikken på Haukeland så var det kun NAN som tålte dette....

Jeg vasker enten for hånd eller maskin, også koker jeg så mange flasker jeg klarer i en stor panne.

Har 7 flasker pr dags dato, kommer til å kvitte meg med de minste om en mnd og kjøpe flere litt større.

Vi bruker avent og MAM sine kolikk flasker. Kommer til å kvitte meg med avent flaskene og bare bruke MAM sine kollikkfalsker. Da lille drikker finere fra mam flaskene og får mindre luft av de.

Når vi er ute og handler eller hos mine foreldre eller noe slikt så pakker jeg med ferdige flasker slik at vi bare kan varme de i en micro. De fleste stellerom har micro eller restauranter. Når vi er lenge vekke hos andre slik som overnatting så holder jeg samme rutine som hjemme. Vasker, koker og lager klar alle flaskene der når de er brukt opp.

Siden flaskene står klar om natten så er våres rutine: Samuel skriker, vi står opp, skifter bleie, varmer den klare melken i ca 40 sek i micro, gir han flasken, raper han, inn igjen å sove. Alt dette er gjort på ca 20 min. :D

Nå skal det sies at vi har bestilt Baby Brezza maskinen, jeg føler at de rutinene vi har nå fungerer kjempe fint, men jeg ville også prøve den maskinen siden alle skryter slik av den. Vel og merke blir vel den bare brukt for hjemmebruk, ellers vil jeg fortsette med å lage klar kalde flasker når vi skal noe.

Må få høre hva du mener om baby brezza når du har prøvd den. Vurderer å kjøpe den om det blir kun mme til mini.

Må få høre hva du mener om baby brezza når du har prøvd den. Vurderer å kjøpe den om det blir kun mme til mini.

Vi hadde egentlig bestemt oss for å kjøpe den dersom det ble kun MME men nå er vi litt usikre på om den er verdt det. Vi koker og kjøler ned vann på forhånd så det går egentlig ganske fort å varme det noen sekunder i mikroen også ha opp i pulver. Man må jo fremdeles koke vannet til maskinen og vaske og sterilisere flaskene, og det er egentlig det jeg synes at tar mest tid.

Jeg gir snart opp hele flaskematinga!
Har prøvd nan pro1 som han har fått minst 1 flaske av hver dag siden fødsel og sprutgulper/ brekker seg og kaster opp masse slim. Dette skjer ikke når jeg har prøvd å kun amming i noen dager. Prøvde hipp igår etter å ha snakket med helsesøster og endte opp med oppkast i hele går kveld! [emoji31]
Noen som har råd? Alt kom opp igjen igår + mer sikkert.. sprutgulp/oppkast over hele seg selv, meg og alt...

Har prøvd nan pro1 som han har fått minst 1 flaske av hver dag siden fødsel og sprutgulper/ brekker seg og kaster opp masse slim. Dette skjer ikke når jeg har prøvd å kun amming i noen dager. Prøvde hipp igår etter å ha snakket med helsesøster og endte opp med oppkast i hele går kveld! [emoji31]
Noen som har råd? Alt kom opp igjen igår + mer sikkert.. sprutgulp/oppkast over hele seg selv, meg og alt...
Jeg ville prøvd å bytte flaske! Hvilken bruker du, og hvilken tur?

avent med nr tut nr 1.
Har brukt disse flaskene minst 1 gang om dagen siden fødsel (17 dager siden) og har ikke hatt noe problem før nå den siste uka...

Vi har problemer med avent, har byttet til MAM kolikk flasker, og mye bedre for lillegutt...

Vi hadde egentlig bestemt oss for å kjøpe den dersom det ble kun MME men nå er vi litt usikre på om den er verdt det. Vi koker og kjøler ned vann på forhånd så det går egentlig ganske fort å varme det noen sekunder i mikroen også ha opp i pulver. Man må jo fremdeles koke vannet til maskinen og vaske og sterilisere flaskene, og det er egentlig det jeg synes at tar mest tid.

Tenkte den banen jeg også, men nå er maskinen bestilt, så får vi se om det er til det bedre.... Kanskje den dagen man ikke trenger å koke alt på forhånd at det da er enklere med en slik maskin, bare trykk og vips så er det klart liksom... :P

Skal holde deg oppdatert.... må bare få den først og få testet den ut. :)

Kan være lurt å sjekke om det er pga melkeintoleranse, siden han reagerer på både Nan og Hipp?
Kan være noe med lukkemuskelen? Jeg ville hørt med helsesøster, for hvis han reagerer på melken så er det jo godt å få vite det så raskt som mulig

Skal holde deg oppdatert.... må bare få den først og få testet den ut. :)

Har du fått testet ennå? Jeg synes den er ganske dyr men med så mange matinger og mye styr med flasker, vasking og pulver hadde det vært deilig å være litt lat der man kan :rolleyes:

Har du fått testet ennå? Jeg synes den er ganske dyr men med så mange matinger og mye styr med flasker, vasking og pulver hadde det vært deilig å være litt lat der man kan :rolleyes:

Ja. Har leita etter dette innlegget, men fant det ikke igjen. :hilarious:
Jeg er strålende fornøyd, verdt hver krone for våres del.
Må fremdeles koke flaskene og vannet, men man slipper å måle vann og pulver og temperering. Ett trykk og vipps så er maten klar på en to tre.
Selve maskinen trenger svært lite renhold. Er kun trakten som må skylles etter hver 4 flaske, men det er jo gjort på to sekunder. :D
Er gull verdt når minien våkner og skal ha mat med en gang. :D

Back
Topp