Dere som gir mme

Asnnie

Asnnie
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Jeg delammer og gir mme etter hver amming da jeg ikke har nok melk. Når samboer er hjemme er det enkelt og han lager klart flaske mens jeg setter meg å ammer, men når jeg er alene på dagen er det vanskelig da lille ikke har tålmodighet og gjerne skal ha mat med EN GANG! Da tar det litt tid å fikse klart flasken med en skrikende baby på armen. Så hva gjør dere for at det skal være så enkelt som mulig? Om dere gjør klart pulver osv på forhånd, hvor/hvordan oppbevarer dere det? Har dere noen flere tips for å gjøre hverdagen så enkel som mulig? :)

Jeg har så mye mme som skal oppi en flaske klart å vann på vannkoker klart sånn at jeg har kokt og varmt vann hele tiden :-)

Vi koker vann og ordner klart flasker med vann for 1 døgn, disse står i kjøleskapet, kjører de i mikroovnen og har i pulver. Har 2 tupperware bokser med 3 kammere i som jeg ferdig doserer pulveret i, da er flaska klar på 2 minutter ☺

Vi koker vann og ordner klart flasker med vann for 1 døgn, disse står i kjøleskapet, kjører de i mikroovnen og har i pulver. Har 2 tupperware bokser med 3 kammere i som jeg ferdig doserer pulveret i, da er flaska klar på 2 minutter ☺
Jeg kjører samme opplegg! Bare at jeg gjør klart for dag og på kvelden for natten/morgenen! Etterhvert skjønner man jo akkurat hvor mange sekunder som skal til i microen for å få passe varme.

Evt har jeg hørt om folk som har vann med riktig temperatur på termos og har den der de ammer sammen med pulver og flasker. Synes selv det er like greit med micro jeg da..

Jeg koker vann og har på flasker som jeg setter i kjøleskapet, så gjør jeg gjerne klar en flaske litt før hun skal spise og har den i vannbad :)
Ikke alltid jeg er like raskt ute så da blir det ofte litt skriking :-/

Jeg pleier å koke opp vann og har i flaskene som står i kjøleskapet, så har jeg varmt vann i en termos som jeg blander i flaska:) lillemor syntes det tok for lang tid når jeg skulle varme flasken i vannbad :-P hehe

Eg har varmt vatn på termos og lager til flaska før eg begynner å amme. legger den som regel i kaldt vatn for å kjøle seg. Bruker micro dersom den blir for kald før me er ferdig med amminga. ☺️

Jeg har enten riktig mengde vann på flaska og har den i micro og så er det satt klart pulver for et til to måltider i urinprøveglass som blandes sammen og klart på under 30 sek.

Eller så har jeg kaldt kokt vann på flaske og tilsetter kokt varmt vann på termos til jeg har riktig mengde vann og har da riktig temp og så er pulver klart i urinprøveglass.

Koker vann og har i flasker for ett døgn. Har mme pulver i avent sine pulverdispensere. Varmer flaska i micro 20sek og har pulveret i. Går veldig fort.
Eneste som tar tid er å drive og koke alle flaskene ;-)

Her går det kun i mme.
Jeg prepper alle måltid på kvelden. Koker opp vann og avkjøler, heller x antall ml på flaskene å setter de ved mikrobølgeovnen (har ordnet meg et flaskesystem der) eller i kjøleskapet. Så når snuppa vil ha mat så slenger jeg flaska i mikroen og varmer opp vannet før jeg tar i pulveret.
Du kan finne doseringsbokser på dagligvarebutikk, rema selger avent sine iallefall :)
Går veldig raskt å lage mat da, 15-30 sek så er maten klar :)

Koker vann og har i flasker for ett døgn. Har mme pulver i avent sine pulverdispensere. Varmer flaska i micro 20sek og har pulveret i. Går veldig fort.
Eneste som tar tid er å drive og koke alle flaskene ;-)

Se her ja, jeg gjør akkurat det samme som deg både ned vann, flasker og sekunder i microen, hehe! :)
Og enig: koking av flasker som tar tid! Heldigvis er det blitt en rutine i hverdagen som alt annet.

Jeg har kokt vann i kjøleskapet og vannkokeren. Brukte micro før, men dette er faktisk hakket raskere. Klarer ikke sjekke temp og sånn med mini sparkende i armene, så han må ligge og vente på meg. Da må det gå kjapt! ;)

Pulveret doseres hver gang, men det går kjapt. Har det klart på benken. Må det for jeg lager ikke like mye hver gang.

Jeg skyller utstyret i glovarmt vann og koker 1-2 ganger i uka.

Skal jeg ut av huset har jeg varmt vann på termos og kaldt i flaska.

Back
Topp