Dere som gir Mme?:)!?

baby27

Glad i forumet
MAI 2013
Gir dere flaske på natten ennå?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
hvis han våkner på natten og er lys våken får han. skjer vel en gang pr 14 dag eller no... han får melk og kveld 18:30 også vokner han 6 halv 7 og da får han ei flaske melk før vi tar morgenstellet. etter morgenstell er det frokost.
mange sier at de ikke trenger melk på natten, men min teori er : er de sultne på natta så skal de få melk. jeg vet om flere som har babyer på alder med min som enten ammer eller mme på natta.
 
Nei, med mindre han er syk og våkner av det :) Skjedd en gang på de siste to mnd pga forkjølelse. Får grøt+ flaske med 200ml mme ca kl 1830 og sover til 0630/0700:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Hmmm. Ok. Hun våkner ennå på natten og vil ha melk. Av og til rundt midnatt, så i 05 tiden. Gir melk, så sover hun igjen til 08. Har ikke prøvd å avvenne henne med det ennå, begynner neste uke. Hun gråter til hun får melk om natten, så hun er jo sulten


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Han har nettopp sluttet med å våkne i fem tiden for flaske melk :) men det hender han gjør det, ved utviklingssprang hvor han sover dårligere blant annet. Da sover han videre til syvish :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg gir hvis han våkner og er sulten...har prøvd vann, smokk, kos, men han hyler hysterisk til maten kommer og da får han mat ;)
Noen dager sover han fra 7-6/7, noen dager våkner han etter 4-5 timer, mens andre dager våkner han rundt 5. Jeg vil helst ikke stå opp 5, så hvis en flaske kan strekke det til 7 så er jeg bare glad for det ;)

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
 
Nei, begynner å bli lenge siden han fikk noe på natt nå. Ikke avvent, her sov han bare lenger og lenger før han vokna for melk og til slutt ble det ikke noe før det er morran. Så han får melk før han legger seg. Også som regel når han våkner på morran. Er ikke hver morgen det blir noe. Tar det litt etter når han våkner og hvor trøtt jeg er :p


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Hmmm. Ok. Hun våkner ennå på natten og vil ha melk. Av og til rundt midnatt, så i 05 tiden. Gir melk, så sover hun igjen til 08. Har ikke prøvd å avvenne henne med det ennå, begynner neste uke. Hun gråter til hun får melk om natten, så hun er jo sulten


Sent from my iPhone using BV Forum

da hadde jeg fortsatt med melk litt til!
 
Hmmm. Ok. Hun våkner ennå på natten og vil ha melk. Av og til rundt midnatt, så i 05 tiden. Gir melk, så sover hun igjen til 08. Har ikke prøvd å avvenne henne med det ennå, begynner neste uke. Hun gråter til hun får melk om natten, så hun er jo sulten


Sent from my iPhone using BV Forum

Her har han vært totalt avgengi av flaske hver gang han skal ligge seg og hver gang han våkner på natta (som bare blei oftere og oftere). Eg bestemte meg plutselig for å ta opp kampen for ei uke siden. Han grein en times tid om natta til han skjønte at dette ikke hjalp. og så en halvtimes tid før formiddagsluren. No e flaska med melk historie og han sover til i halv9-halv10 tiden :) natta igjennom. Har slutta med all melk på dagen og. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her har han vært totalt avgengi av flaske hver gang han skal ligge seg og hver gang han våkner på natta (som bare blei oftere og oftere). Eg bestemte meg plutselig for å ta opp kampen for ei uke siden. Han grein en times tid om natta til han skjønte at dette ikke hjalp. og så en halvtimes tid før formiddagsluren. No e flaska med melk historie og han sover til i halv9-halv10 tiden :) natta igjennom. Har slutta med all melk på dagen og. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Okfikk beskjed på helsestasjonen at de skulle ha melk til de ble 12 mnd? Gir melk morgen og kveld ennå...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg fikk beskjed i går om at de skal ha mellom 4-500ml melk i døgnet enda, var MYE næringsstoffer i den de trenger som de ikke får andre steder. Så vi må øke, for vi har bare gidd 200ml i døgnet de siste ukene :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg fikk beskjed i går om at de skal ha mellom 4-500ml melk i døgnet enda, var MYE næringsstoffer i den de trenger som de ikke får andre steder. Så vi må øke, for vi har bare gidd 200ml i døgnet de siste ukene :)

Du må huske at det er melk i grøtpulveret hvis du gir det morran og kveld også. Dette er med i de 4-500 ml. Gir også bare ca 200 ml utenom fordelt på morran og kveld.

Jeg fikk beskjed av hs om at det ble for mye melk siden jeg ga 4-500 ml i flaske utennom pga grøten så her måtte vi kutte ned.

Sent from my iPhone using BV Forum



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vår gutt har de siste ukene mistet lysten på melk. Han drakk 200ml på hver flaske før (3 flasker i døgnet siste 2mnd) nå griner han og blir sint bare jeg kommer i nærheten med flaksa i munnen hans. Er jeg heldig drikker han kanskje 50ml på en flaske. Føler nesten at jeg tvinger i han melk.så vet ikke hvor lenge jeg orker og fortsette slik. Helsestasjon anbefaler mm eller mme til året,men helsesøster sa i går at det ikke var noe problem å slutte,og heller ikke uvanlig at de ikke ønsket melk. Så lenge de får i seg vann. Går også å blande mme i grøten så får de næringsstoffene fra melka i grøten ☺️


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Hadde egentlig sluttet med nattflaska, men den kom tilbake for noen uker siden. Våkner som regel i 3-4-5 tiden, og vil ha mat, sovner ikke før hun får flaska, og da spiser hun en hel flaske . Håper vi får snudd det tilbake snart...
 
Min har nektet å drikke melk siden han var 6 mnd. Han bare brekker seg:D har begynt å gi biola, men får foreløpig i han kun små mengder og da må de vær fra kopp. Mer som han er kresen:D


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg ammer bare morgen og kveld, og de er ikke 200ml i disse puppene lenger. Hun vil ikke ha på dagtid og presser henne ikke heller. Så her må hun klare seg med det som er ;) men hun drikker masse vann på dagtid. At de bør ha 400/500ml til de er 12 mnd går ikke her iallefall. Tror hun overlever hehe, storesøster er iallefall frisk og rask og det var samme med henne.


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Jeg ammer bare morgen og kveld, og de er ikke 200ml i disse puppene lenger. Hun vil ikke ha på dagtid og presser henne ikke heller. Så her må hun klare seg med det som er ;) men hun drikker masse vann på dagtid. At de bør ha 400/500ml til de er 12 mnd går ikke her iallefall. Tror hun overlever hehe, storesøster er iallefall frisk og rask og det var samme med henne.


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
Går kjempe bra skal du se :) her går melk ned på høykant, men bare på morgen og kveld ;) ca 300 ml


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hadde egentlig sluttet med nattflaska, men den kom tilbake for noen uker siden. Våkner som regel i 3-4-5 tiden, og vil ha mat, sovner ikke før hun får flaska, og da spiser hun en hel flaske . Håper vi får snudd det tilbake snart...
Hvordan går det med nattmelk nå?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp