Dere som gir Minifom

ilabom

Forumet er livet
Julibarna2014
Hvor ofte gir dere? Får de små før hvert eneste måltid døgnet rundt?

Mistenker magevondt hos mini her, så har begynt med Minifom i dag, men er litt usikker på hvor ofte han skal få.. [:)]

Jeg gir før hvert måltid [:)]
Her spiser hun med alt fra 1,5 til 3 timer imellom på dagtid og bare 1-2 gang iløpet av natten. Ikke hver natt hun får for jeg orker ikke gå ned for å hente den da.
Hadde en dag der hun ikke fikk da vi var på bytur og hadde glemt den hjemme og det merka vi veldig godt, lufta satt veldig fast og hun fikk ikke skikkelig til å fise den dagen så her funker minifomen veldig greit!

Her spiser hun med alt fra 1,5 til 3 timer imellom på dagtid og bare 1-2 gang iløpet av natten.

Omtrent sånn mini spiser også [:)] Takk for svar!

Flere? [:)]

Jeg lurer litt rundt dette med miniform selv.. Kjøpte i går, for jeg har merket at min sliter med luft i magen sin.. Men så står det på at det er medisin mot kolikk for barn som er 3 mnd..

Er det greit å gi til en liten jente på snart 5 uker, som jeg ikke tror er plaget av kolikk akkurat..
Samboeren min mener jeg er overhysterisk som har kjøpt dette og vil ikke at jeg skal gi henne Miniform da han leste på pakken..

I går lå hun og prompet hele dagen, smågråt en del var urolig.. Vanligvis er hun helt rolig mellom måltider, men det er et strev når vi mater da hun er utrolig glupsk og får derfor i seg MYE luft..

ER MINIFORM OK Å GI?? Og jeg spør som Ilabom; hvor mye og hvor ofte?

når jeg kjøpte det sa de på apoteke at det skulle gis ved hvert måltid, men ikke over lange perioder. selv gir jeg det kun på kveldene, siden han plages mest med luft i magen på kveld og natta.

ORIGINAL: Charlis

Jeg lurer litt rundt dette med miniform selv.. Kjøpte i går, for jeg har merket at min sliter med luft i magen sin.. Men så står det på at det er medisin mot kolikk for barn som er 3 mnd..

Er det greit å gi til en liten jente på snart 5 uker, som jeg ikke tror er plaget av kolikk akkurat..
Samboeren min mener jeg er overhysterisk som har kjøpt dette og vil ikke at jeg skal gi henne Miniform da han leste på pakken..

I går lå hun og prompet hele dagen, smågråt en del var urolig.. Vanligvis er hun helt rolig mellom måltider, men det er et strev når vi mater da hun er utrolig glupsk og får derfor i seg MYE luft..

ER MINIFORM OK Å GI?? Og jeg spør som Ilabom; hvor mye og hvor ofte?

det er ingen problemer å gi dette, var i hvertfall det helssesøster sa til meg [:)]

Jeg gir før hvert måltid [:)] 

Vi fikk det anbefalt fra barsel, men har ikke starta opp før nå..
Da gir jeg før hvert måltid på dagen, for om natta sover han godt, så er nok ikke så plaget da [:)]

ORIGINAL: ilabom

Da gir jeg før hvert måltid på dagen, for om natta sover han godt, så er nok ikke så plaget da [:)]

Håper det funker for dere da [:D]

ORIGINAL: Gravid 90

Takk! [:D]
Vondt med en liten en som bare er lykkelig når han sover eller spiser [X(]

ORIGINAL: Gravid 90

Takk! [:D]
Vondt med en liten en som bare er lykkelig når han sover eller spiser [X(]

Ja, det gjørt vondt i mammahjerte, kjenner det godt om natta han jeg nesten ikke vet hva jeg skal gjøre for å få han til å slutte å gråte for han har så vondt i magen [:(]

Uff, natta må være ekstra vond..[:(] Vi har det i det "minste" bare gående på dagtid.. 

Vi gir før hvert måltid. Og han spiser ca hver tredje time, men hender han får pupp oftere enn det også[:)] Har lest masse om dette på nettet, og det skal ikke vært farlig å gi over lengre perioder. Flere som gir i flere mnd faktisk. Vi har brukt det i en liten uke nå og syns det hjelper[:)] gi vanlig dose på di under 3 mnd også, 10 dråper før hvert måltid. Det at det står 3 mnds kolikk er bare en betegnelse på kolikk på barn til opp til 3 mnd. (di kan jo selfølgelig være eldre også) Kolikken avtar jo somregel rundt 3 mnd for da er tarmene mer modne og tåler bedre luft og ting vi spiser [;)]

Vi brukte det til storebror. Eneste som hjalp på smertene [&o]

Gav før hvert måltid, men han var flaskebarn, så da fikk han mat til faste tider, ca hver 3 time. Mistet vi et måltid var dagen og natta fulstendig ødelagt [&:]

Vi brukte det først to uker for så å ta en pause og se om ting var blitt bedre. Det hadde de ikke, så begynte på igjen.

Helt grusomt med barn som bare har vondt og gråter [:(] Stikker i mammahjertet [:(]

hvert måltid her også [:D]

Tusen takk for svar alle sammen [:D]

ORIGINAL: *dreamer*

Hvert måltid bortsett fra på natten, da orker jeg ikke å gå og hente den[8D]

Hehe, skjønner jeg i grunn godt [8D]

Trekker dere det opp i sprøyte, eller drypper dere bare rett i munn? [:)]

Det er fint å gi fra nyfødt, men det kan være greit å vite at det er parabener (hormoner) i det. Vi har kolikkbaby som har skreket oss nesten til vanvidd, og fikk anbefalt av en eldre sykesøster på Ullevål å gi 10 ml fenikkel-avtrekk før hvert måltid (vi gir 4 x om dagen da jeg synes 10 ml er så mye å gi til hvert måltid når hun ikke spiser så mye hver gang). Hun mente dette var det eneste som hun hadde sett virkelig virke mot kolikk. Dette har hjulpet oss betraktelig, og er hormonfritt hvis noen heller har lyst til å prøve det.

Oppskrift: en kopp vann + en teskje fennikkelfrø kokes i 5 minutter. Siles av og settes kaldt (holdbarhet ca 24 timer).

Vi tar ut 10 ml i en sprøyte og lar den stå i romtemperatur til neste gang hun skal ha.

Back
Topp