Dere som gir flaske

maggie91

Elsker forumet
Junibarna 2015
Har dere sterilisator? Hvilken type har du, og hvilke flasker bruker du?

Jeg skal begynne å gå gradvis over på flasker nå, og bruker dr. Browns flaskene. Det er et herk å stå å koke i en evighet hver dag. Med storebror brukte vi nuk sin sterilisator som vi hadde lånt, men den brukes der den hører hjemme nå dessverre :( trenger tips til en som funker bra og ikke er så veldig dyr?? :)
 
Jeg gir bare flaske innimellom, men de flaskene kjører jeg bare i oppvaskmaskinen nå når han er blitt 5 mnd. :)
 
Jeg gir flaske og har avent sin sterilisator og Medela flasker.men i og med at jeg fyller pulver på tomme flasker så velger jeg å koke flaskene i gryte da de tørker mye raskere slik.så sterilisator blir ikke brukt her
 
Bruker også avent :) har hatt avent- og mam-flasker inni, samt diverse smokker og pumpeutstyret fra Medela. Pleier å koke hvis det ikke er så mye å sterilisere, men syns det er fint med sterilisator med tanke på at jeg har det med å glemme kjelen :\
Fant forresten den på finn.no, så lenge den ser hel og pen ut er den brukbar :)
 
Har avent sin. Men gir ikke flaske.... Men kan hende det kommer en dag da vi får bruk for den ☺
 
Har dere sterilisator? Hvilken type har du, og hvilke flasker bruker du?

Jeg skal begynne å gå gradvis over på flasker nå, og bruker dr. Browns flaskene. Det er et herk å stå å koke i en evighet hver dag. Med storebror brukte vi nuk sin sterilisator som vi hadde lånt, men den brukes der den hører hjemme nå dessverre :( trenger tips til en som funker bra og ikke er så veldig dyr?? :)

Jeg har brukt flasker siden fødsel nå. Har steriisator for micro, Avent, og Avent flasker til. I tilegg har jeg en del mam flasker som du kan dele. Der fungerer selve flaska som sterilisator, genialt synes jeg. Måtte kljøpe ny micro for å bruke avent sterilisaturen, siden vår veldig lille og billige micro ble for liten. Nå er lillegutt nettopp fylt 5 mnd, og nå har jeg gått over til å vaske flaskene i oppvaskmaskin. Så tenker å selge avent sterilisatoren. Har vært veldig fornøyd med Avent sin!
 
Jeg har begynt å gi litt tillegg nå. Koker ikke flaskene. Har de i oppvaskmaskin på 60 grader, det er rent nok nå når de er så store har jeg blitt fortalt. De spiser jo på alt de får inn i munnen nå, er mye mer bakterier på lekene deres:)
 
Kanskje det ikke er noe vits da å handle inn, hvis jeg ikke behøver å koke alt. Kanskje jeg har flaskene i maskinen og koker smokkene heller :) da blir det ikke så mye jobb egentlig :)
 
Litt utenfor , men.. Tror dere det er mulig å gå rett på tutekopp?
 
Kanskje det ikke er noe vits da å handle inn, hvis jeg ikke behøver å koke alt. Kanskje jeg har flaskene i maskinen og koker smokkene heller :) da blir det ikke så mye jobb egentlig :)
Trenger ikke sterilisere flaskene etter 3 måneder så lenge de vaskes i oppvaskmaskinen :) står på flaskehjelpen osv.
 
Back
Topp