Dere som gir fast føde og mme

http://helsedirektoratet.no/publika...uments/anbefalinger-for-spedbarnsernering.pdf

På side 25 her står en tabell med hva barnet trenger av ulike næringsstoffer. Gå igjennom de ulike produktene barnet får og regn sammen for eksempel kalsium og jern verdiene du gir barnet. Da får du et greit bilde av om de får det de trenger. Funker jo såklart bare om man ikke ammer;)

Ble usikker på om linken fører rett sted men mener altså publikasjonen til høyre: anbefalinger for spedbarnsnæring for helsepersonell
 
http://helsedirektoratet.no/publika...uments/anbefalinger-for-spedbarnsernering.pdf

På side 25 her står en tabell med hva barnet trenger av ulike næringsstoffer. Gå igjennom de ulike produktene barnet får å regn sammen for eksempel kalsium og jern verdiene du gir barnet. Da får du et greit bilde av om de får det de trenger. Funker jo såklart bare om man ikke ammer;)

Ble usikker på om linken ble med men mener altså publikasjonen til høyre: anbefalinger for spedbarnsnæring for helsepersonell

Det må jeg regne ut i morgen! :)
 
Ja, som sagt mulig jeg har misforstått...? Jeg gir iallfall to flasker i løpet av dagen, som to måltider og så får hun vann til de faste måltidene :)

Men rådet er jo at de skal ha mer jern i den alderen, og derfor er toern blant annet mer jernberiket? Mer D-vitaminer... osv. Må jo være en grunn til det, selv om det ikke er noe offisielt råd :) Fikk råd fra legen om å gå over til 2ern. Så gjorde det. Men ikke sikkert man må det tydeligvis :p
Jern får man jo ikke av morsmelk, så da trenger man heller ikke å få jern fra morsmelkerstatning.
Det kan man få av babygrøt og leverpostei f.eks:)
Og d-vitamin får man av d-dråper eller tran.
Så da tenker jeg det går fint å bruke 1, men man kan også bruke 2.
 
Igår så fikk jeg faktisk i snuppa 170 ml på morgenen og nesten 200 ml på kvekden! I tillegg til 2 grøtmåltider så utgjør jo det nesten 600 ml, kan vel ikke være så galt det?? ☺

Angående hipp1/nan1 og nr 2 så sa hs til meg at forskjellen var minimal. Hun mente også at hipp2 kanskje mettet litt mer, men jeg skulle selv bestemme hvilken jeg ville bruke :)
 
Back
Topp