Dere som gir erstatning..

Det er bra det ordner seg og ikke føler seg utslitt heller.

Med storesøster gikk det ikke så bra med ammingen. Hun ble født 3 uker og 2 dager før termin, så vet ikke hvorfor, men tror ikke hun hadde utviklet ordentlig sugeteknikken enda. Og jeg følte meg bare mislykket som mor, for jeg hadde masse god melk å gi henne, men hun ville ikke ta pupp.
Jeg prøvde flere ganger for dagen i 4 uker, men jeg det var ikke vits.
jeg pumpet meg i begynnelsen slik at hun fikk i seg litt morsmelk. Men det ble tilslutt ett flaskebarn, og angrer ikke noe på det.

De fleste som bruker mme her, er vel sikkert pga. Melkemangel, mens jeg fikk ikke jenten min til å ta pupp pga. Sugeteknikken :(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det er bra det ordner seg og ikke føler seg utslitt heller.

Med storesøster gikk det ikke så bra med ammingen. Hun ble født 3 uker og 2 dager før termin, så vet ikke hvorfor, men tror ikke hun hadde utviklet ordentlig sugeteknikken enda. Og jeg følte meg bare mislykket som mor, for jeg hadde masse god melk å gi henne, men hun ville ikke ta pupp.
Jeg prøvde flere ganger for dagen i 4 uker, men jeg det var ikke vits.
jeg pumpet meg i begynnelsen slik at hun fikk i seg litt morsmelk. Men det ble tilslutt ett flaskebarn, og angrer ikke noe på det.

De fleste som bruker mme her, er vel sikkert pga. Melkemangel, mens jeg fikk ikke jenten min til å ta pupp pga. Sugeteknikken :(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Huff utrolig kjipt når man vet man har nok melk også bare går det ikke :(

Her får minstemann både morsmelk og mme. Har ikke nok melk, og har aldri hatt nok melk de andre gangene heller. Jeg pumper det som er, og samler opp til jeg har til et måltid. Ellers går det i mme. Ammet til og begynne med, men han fikk aldri tømt det som var så det hjalp ikke på produksjonen. Nå pumper jeg ca hver 4 time, men ikke om natta. Er vi ikke hjemme så ammer jeg han før han får flaske med mme.
Jeg og prøver å få pumpet meg hver 3-4 time men er ikke så lett. Så syns du er flink

her delammer jeg, blir mer og mer mme da hun spiser mme etter masse amming som om hun bare hadde fått mme (ikke skummamelk en gang i disse brystene hehe) delammet en liten stund før bare mme med forrigemann også, men da taklet jeg det mye dårligere enn denne gangen.
jeg synes det tar veldig mye tid og energi denne delammingen denne gangen og kunne nå egentlig tenkt meg og bare gitt mme. men har nå fått ei jente som er avhengig av puppen så ammer mye, før, etter og mellom flasker så får jo heller ikke mindre melk da så ender med brystspreng når jeg prøver å kutte ned. og hun "krever" puppen. vil ikke ha smokken, bare pupp...
man takler sikkert ting lettere andre gang for da har man litt erfaring osv.. Men er tungt og tar tid med del ammingen ja.. Får håpe jeg orker å gå inn litt hardere neste gang for å få det til :)

kjenner meg igjen i alle innleggene her... det er en kamp man føler man taper... MEN alt for at babyen og mammaen skal være fornøyde :) skal ikke kaste bort nok en barseltid på tårer og tristhet.. denne gangen skal vi kose oss, da får det heller bli mme :) foreløpig får han 2 måltider pumpemelk og resten mme. Ungen er mett og jeg er mer rolig:)
Akkurat samme her. 2 måltider pumpet melk , og resten mme :-)

Når jeg prøvde å amme tok d lang tid å få han til å ta, og når han først tok, var han grinete og skrek når han var ferdig . Fikk ikke nok av puppen , så måtte gi mme i tillegg etter ammingen,ble veldig stress og uro i lengden for både meg og baby. No er begge lykkelige og fornøyde hele dagen :)

Jeg hadde bestemt meg for ikke å amme før fødselen pga silikon innlegg og etter operasjon så har jeg sliti med ekstremt ømme brystvorter. (her kommer detaljene :P)
Heldigvis så respekterte dem det på sykehuset og ikke maste og presset på at jeg skulle prøve. Vi koser oss med hvert måltid...

Jeg fullammer, jenta er tre uker. Jeg har nok melk, tror jeg.. Men!
På kvelden tar det lang tid å få roet henne etter siste amming før leggetid, og hun våkner ganske ofte i løpet av natta for å få mat. Jeg blir sliten av det. Så nå vurderer jeg å gi henne mme før leggetid for å se om det hjelper. Ganske kjedelig når man vet at man har nok melk egentlig, men jeg orker bare inne mer slit på natterstid. Tenk å kunne få mer enn to-tre timers søvn om gangen! Det er en drøm :-)

Men litt usikker på om det er dumt av meg, om jeg vil miste melk av den grunn, osv osv.. Men jeg blir også ganske sår på kveldstid, da hun suger og suger alt hun har :-P

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Noen av dere som har merket om babyen får slimete avføring med mme?

Lulilu

Ja sånn slimete og seig eller hvordan man skal kalle det.. Er det pga mme?

Da er det ikke bare han altså... Jeg vet ikke hva det skyldes, men det har hvertfall forandret seg etter han sluttet å få 50/50 mm/mme. Men synes han får ganske mye slim i halsen også. Gulper noe av det opp, men noen ganger er det så ille at han får vanskelig for å puste. Spesielt når han legger seg på natta etter å ha spist.

Lulilu

Er tungt å holde på å måtte passe på å pumpe seg også, så blir nok deilig for deg å slippe å tenke på det.
Hvorfor får man resept på melkefri mme? Visste ikke det

Hvis det er mistanke om melkeallergi siden mme i butikken er basert på kumelk. Det må igjennom en del instanser før man får det. Men far til barnet har allergi mot det ene og det andre, i tillegg til at han er astmatiker og atopiker. Så det er jo en viss fare for at barnet vårt og har det :/

Lulilu

Back
Topp