Dere som gir barna deres brød/kavring/knekkebrød.

Jeg har gitt brød fra litt etter at han ble seks mnd. Han liker ikke noen grøt, så her får han brød morgen og kveld. I starten gjennombløtte jeg dem i olje eller moste med banan. Var litt usikkerførste gangen, men det gikk helt fint.

Sniker litt fra april13. :)
Di er jo ganske sterke i gommene også, så om di har ingen eller to tenner så kan di jo bite av små biter.
Jeg begynte rundt 7 mnd å gi eple, gulerot, agurk, pære, brød, kavring og Marie kjeks.
Mi syntes det smakte godt og godt å gnege :-)

Prøvd med litt leverpostei, smør osv på :)
Gir hun små biter av brødskiver :)
Å frukt å sånt så har hun 4 tenner å hun klarer å bite av, men hun suger litt på det så spytter hun det ut :)

AppenSeff

ImageUploadedByBV Forum1389712667.227239.jpg

Har en bok som heter "Bare barnemat", og dette står det om 7-9 mnds alderen og mat. På en annen side stod det også at å gi skalk/kavring er veldig bra for tyggetrening. :)

Mariekjeks kan veldig lett samle seg som en deigklump oppe i gommen, så det tør ikke jeg gi enda..
Kavring sutter han på så det løsner små biter når det blir vått. Han spiser ingenting uten at vi er tilstede.

Min spiser stort sett 1/4 brødskive og fruktmos til lunch rundt kl 11. Begynte med brød for 1 uke siden. Hun er 7 mnd.

Back
Topp