dere som gir barna brød

Drømmeren

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Maiblomstene 2020
Hvordan gjør dere det? skjærer dere bare av en skorpe og lar dem holde og tygge selv?[:-][8|]

Må innrømme at EA har fått noen skorpeløse småsmuler (bittesmå biter, ja). Gjett om han likte det! Sugde og smattet som en gal. Men kommer nok til å vente en stund til før vi introduserer det fast...

fikk beskjed av helse søster om at de ikke kunne få brød som måltid før de var 8 mnd ca... =)
Men de kunne godt få skorpe eller brødskalk og tygge/sutte på vis de klør i gommene =)

ORIGINAL: Marlene89

fikk beskjed av helse søster om at de ikke kunne få brød som måltid før de var 8 mnd ca... =)
Men de kunne godt få skorpe eller brødskalk og tygge/sutte på vis de klør i gommene =)

Ja var det jeg tenkte på.. ikke ett måltid i seg selv.. er det ikke fare for at di kan sette det i halsen da?

8 mnd?? æsj så kjedelig.[&:]

Vet om mange som gir brød før den tid, fordi det er det de har fått høre av sin hs. Her tror jeg også det er forskjellig fra hs til hs.

6–8 måneder
Nå kan barnet prøve flere grønnsaker og rotfrukter. Du burde fortsattvente med melk og melkeprodukter som selvstendig matvare fram til barnet er 10–12 måneder gammelt, menlitt melk kan gjerne brukes i grønnsak-og rotfruktmos. Melkeprodukter er jernfattige, og man risikerer at produktene konkurrerer ut jernrikematvarer, slik at barna får i seg for lite jern. I denne alderen kan de også få litt brødskive uten skorper. Man kan begynne å krydre maten forsiktig, men salt skal fortsatt unngås. Brokkoli er fint, men unngå kålsorter.Kål, linser og bønner utvikler mye gass.

Kilde: http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article240309.ece

Okei :) Da kan man sikkert gi før:)
jeg er redd mina skal sette i halsen jeg... Men de får jo ikke biti av noe på en brødskalk, så tror ikke dte er farlig :-)
Jeg begynner med brød som et måltid når hun er litt over sju mnd jeg tenker jeg :)
Men det hender nå hun får skalk og sutte på =)

Jeg tar bort skorpa, så har jeg leverpostei på eller kun smør, så får hun i pitte små biter... [;)]  Jeg spiser som regel opp maten, hun får det som "smaksprøver" ! ikke kun brød som et måltid nei... 

ORIGINAL: mammanicken

Vet om mange som gir brød før den tid, fordi det er det de har fått høre av sin hs. Her tror jeg også det er forskjellig fra hs til hs.

6–8 måneder
Nå kan barnet prøve flere grønnsaker og rotfrukter. Du burde fortsattvente med melk og melkeprodukter som selvstendig matvare fram til barnet er 10–12 måneder gammelt, menlitt melk kan gjerne brukes i grønnsak-og rotfruktmos. Melkeprodukter er jernfattige, og man risikerer at produktene konkurrerer ut jernrikematvarer, slik at barna får i seg for lite jern. I denne alderen kan de også få litt brødskive uten skorper. Man kan begynne å krydre maten forsiktig, men salt skal fortsatt unngås. Brokkoli er fint, men unngå kålsorter.Kål, linser og bønner utvikler mye gass.

Kilde: http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article240309.ece

Har sjekket mye opp om dette jg oxo, og fant ut at d ikke r noe iveien m å gi fra 6 mnd. Problemet r eventuelt mageknip. så gi malt i melk eller sviskepure r kansje lurt, og bruke lang tid før d blir et eget måltid.

ORIGINAL: Marlene89

HS her sa 6 mnd, var bare å kjøre på!? [8|]

Back
Topp