Dere som fullpumper..hjelp!

Ivf90

Blir kjent med forumet
Hei!

Et par spørsmål når det kommer til fullpumping.
Jeg har nå pumpet i 8 uker og lurer på:

1. når stabiliserer melken seg? (Og kommer melkemengden til å øke frem til da, om jeg fortsetter å pumpe hver 2.time?)

2. når den har stabilisert seg, kan jeg trappe ned fra å pumpe hver 2. time til å F.eks pumpe hver 4.time? (Får ikke ut mye melk - foreløpig på 600ml om dagen, så ikke no problem med tanke på at brystene kan holde på den mengden med melk)

3. hvor lenge er det mulig å opprettholde melkeproduksjon med kun pumping?

4. hvordan gjør dere det mtp sosiale ting? Eller når dere skal ut osv?
(prøvd både elvie og naturebond for å slippe lyden og ledninger og alt andre steder - men derre fungerer ikke for mine bryster)

5. har noen motiverende ord å komme med - så jeg orker å fortsette med dette så lenge det går<3?
 
Jeg fullpumpet den første mnd, men siden melkeproduksjonen ikke økte i takt med babyens behov måtte jeg supplere med mme etter 4 uker. Du kan opprettholde produksjonen så lenge du pumper, men ikke alle bryst er like pumpe vennlige. Noen klarer ikke å øke produksjonen nok kun ved pumping, uansett hvor ofte man pumper.
Viktig å ha riktig str på trakten, stresse ned og ha en god brystpumpe. Jeg hadde en dobbel elektrisk pumpe og pumpe bh. Da hadde jeg hendene fri mens jeg pumpet og klarte å slappe av mer.
Når det gjelder sosiale ting så ble det lite av det.
Med nr 1 holdt jeg ut i flere mnd, men ble helst utslitt både fysisk og mentalt. Tilslutt sa hs at nå var nok nok av hensyn til min egen helse. Var veldig tungt å måtte innse at jeg ikke kunne tilby babyen min morsmelk, men jeg ble en mye bedre utgave av meg selv etterpå. Klok av skade holdt jeg ut bare 2 mnd med nr 2 og med nr 3 ble det kun råmelk og deretter kun mme.
 
Jeg supplerer med mme sjæl - får ikke dekket behovet hennes med 600ml dagen:(
prøvd mye for å øke mengden, men ikke fått dette til..

jeg prøver å stresse ned, har funnet riktig str på trakter og bruker en dobbel elektrisk pumpe med pumpebh.

Dette er min første, så det sitter litt langt inne å gi seg enda! Men merker at det er tungt å holde på med dette..
 
Exclusive pumping gruppe fra USA på face er super! Der er det mye vanligere å fullpumpe og de har mange gode tips og triks
 
Back
Topp