Dere som "fullflasker", mme og/eller mm

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Hvor ofte og hvor mye spiser babyen? ( Og som nyfødt?)

Jeg pumper og gir på flaske, og gir mme i tillegg. Når hun kun får mm kan hun spise 70ml og være sulten som en ulv igjen etter en time. Får hun mme holder hun ofte bare to timer, noen ganger lenger. ( Lager 60 ml, men hun spiser nesten aldri alt, ofte halvparten+)  Fra 00-01-riden holder hun lenger, og sover mellom 3 og 5 timer før hun vil ha mat igjen. Frem til sånn 9-10 tiden om morgenen. Da er det matrace igjen. Storesøsteren spiste ganske jevnt hver tredje time, men hun ville aldri ha mm, så fikk kun mme.

Syns jo hun spiser veldig ofte, men de skal vel få mat når de vil når de er nyfødte? Hun er ikke store knøttet, rett under 3 kg, så hun trenger vel den næringen hun kan få.

Har du født? Det har jeg ikke fått med meg:) Gratulerer så masse da:) Jeg har desverre ikke svar på spørsmålet ditt. Men måtte gratulere deg:)

Hehe, jepp :)  Lillesøster kom søndag morgen :)   Alle tegnene jeg hadde viste seg å stemme, det var noe på gang :) Tusen takk!

Jeg fullflasker MME.
Hun spiser hver 3.time. 
Nå er hun 4 uker. Og får spise så mye hun vil.
Men hun liker visst å spise hver 3.time.
(er rundt 3200gr nå forresten)

Gi så ofte og mye som barnet vill. Er ofte mye mating i begynnelsen uansett om det får mme. Det blir nok 3 timer mellom måltider etter hvert. Her er det først nå 3 nesten garantert 3 timer mellom hver flaske og han er snart et halvt år.

Jeg har gitt MME fra starten. De første ukene fikk han da han var sulten, om det så gikk 1.5-2 timer eller 4 timer, jeg tenkte ikke så nøye på tiden men at han skulle få mat da han var sulten. Tok  vel en måned, halvannen før det ble mer presist på tre timer.

Ja, det er vel ikke så unormalt da :)  Bare storesøster som var veldig presis på 3 timer fra starten. Det virker også som om mme gir bedre metthet, så hun får det om kvelden og mm i løpet av dagen.

|Frosken| skrev:
Hehe, jepp :)  Lillesøster kom søndag morgen :)   Alle tegnene jeg hadde viste seg å stemme, det var noe på gang :) Tusen takk!

Så moro da:) Er deilig å være ferdig kan jeg tenke meg:) Jeg er 37 uker til søndagen og jeg har tenkt til å føde da! Du får kose deg litt denne tiden da, er så synd at baby tiden bare suser av gårde.

søteste skrev:

|Frosken| skrev:

Så moro da:) Er deilig å være ferdig kan jeg tenke meg:) Jeg er 37 uker til søndagen og jeg har tenkt til å føde da! Du får kose deg litt denne tiden da, er så synd at baby tiden bare suser av gårde.

Ja, veldig godt å ha henne utenfor magen :) Nyter hver sekund med babykos og babylukt, syns storesøster var liten, men føles jo som hun har vokst seg stor over natten plutselig i forhold :p Og hun er ikke to enda engang! Tiden går altfor fort...

|Frosken| skrev:
Ja, det er vel ikke så unormalt da :)  Bare storesøster som var veldig presis på 3 timer fra starten. Det virker også som om mme gir bedre metthet, så hun får det om kvelden og mm i løpet av dagen.

Storebror her var også sånn helt fra starten og hadde sine faste tider - lillebror på fem mnd. varierer fortsatt daglig, men med tre timers mellom:P

Gratulerer så med en liten jente:-)

det er helt vanlig å spise hver time eller annenhver time som nyfødt.
dersom du ikke har nok melk og gir mme i tillegg, og føler at hun sover lengre da, så ville jeg gitt mme de måltidene før hun skal sove lenge. f.eks. lengste duppen på natten og kanskje en lengre lur midt på dagen.

Back
Topp