Dere som "fullammer"

siljegulli

Forumet er livet
VIP
og gir litt mme i tillegg på kveldene.
Hvordan er magen deres?
Ronja sliter litt med å få t bajsen her, tror den er litt hard. Er bare siste uka hun har vært sånn. Kan jo også være tilfeldig da, men lurer på om det er flere som har det sånn?

Jeg gir bare om jeg føler jeg ikke har nok melk.. Har ikke gitt så ofte så jeg kan ikke si noe om bæsjen.. Men jeg har malt oppi, eller.. Har bare hatt malt oppi en gang men jeg har akkurat kjøpt det ;P

Hun har hatt en del vondt i magen jah, men nå etter jeg begynte å drikke amme te har hun blitt bedre [:)]
og jeg har fått mer melk [;)]

Jeg har hatt endel problemer med brystbetennelse og trøske siden han ble født for tre uker siden, og har derfor vekslet mellom å fullamme, pumpe megb og gi på avent flaskr med ett hull, og gi ett eller to måltider dagen med MME. Gutten min har hatt magesmerter og kun bæsjet hver tredje eller fjerde dag og mellom dissse bæsje dagene såpresser han for harde livet.. De siste fem dagene har jeg forsøkt å  kun fullamme, og det virker som om han nå begynner å få ut bæsjen lettere..for på to tre dager har han hatt fire bæsjebleier.. Men helsesøster sa at det kunne gå opp til 17 dager mellom hver bæsjebleie..Han begynte forresten på mycostatin igår pga trøske, så kan hende den kjører bæsjen lettere gjennoim systemet..som bivirkning altså.. Jeg tror ihvertfall at det er MME som har gjort at han har slitt med å få ut bæsjen ellers.. for nå når jeg fullammer så kommer bæsjen når hsn ligger til puppen..

Hun er ikke plaget spesielt med magen, men virker som hun sliter mere med bajsen nå når hun får ett mme-måltid om dagen. Den blir mere tørr liksom, hardere....
Håper det blir bedre[:)]

Ja er nok MME for helsesøster sa til meg at babyer blir bare forstoppet om de får MME - aldri med MM. Så om du kombinerer det så gjør det nok bæsjen litt mer kornete. Men så lenge den ikke er hard, så var det visst bare helt vanslig at det tok tid å få den ut. Jeg trodde jo at han min var forstoppet siden han presser så hardt for å få noe ut - men det kan visst like godt være luftbobler han forsøker å få ut.

PS prøv med minifom fra apoteket (ti dråper)- og også fennikel te (en ts) og ammete til deg selv.

Minifom er uaktuelt! Fy-fy[:'(] Men amme-te har jeg. Drikker lite av det da jeg har myyye melk[:)]
Minifom er jo kun mot kolikksmerter, er det ikke? Men det er ikke bra, kan være hormonforstyrrende.

Hun får sjelden rene mme-måltider, blander det som regel med mm. Så rart at det blir sånn...
Har bare vært sånn ei ukes tid, satser på at det er tilfeldig[:)]

Min kar får mme på kvelden før han legger seg for natta. Da søv han godt heile natta [:)]
Ikke hatt problemer med magen verken av ting e har spist (når han får pupp) eller av mme. Så e trur det e personavhengig. Babyer er forskjellige, og noen får problemer med magen av forskjellige årsaker og andre får ikke.
Malt skal være bra for magen.

ORIGINAL: siljegulli

Minifom er uaktuelt! Fy-fy[:'(] Men amme-te har jeg. Drikker lite av det da jeg har myyye melk[:)]
Minifom er jo kun mot kolikksmerter, er det ikke? Men det er ikke bra, kan være hormonforstyrrende.

Hun får sjelden rene mme-måltider, blander det som regel med mm. Så rart at det blir sånn...

Hormonforstyrrende? Har jeg aldri hørt! Hørtes skummelt ut. Hm.. tror ikke jeg tørr å gi det her lenger da!

ORIGINAL: Macette

ORIGINAL: siljegulli

Hormonforstyrrende? Har jeg aldri hørt! Hørtes skummelt ut. Hm.. tror ikke jeg tørr å gi det her lenger da!

Man kan ikke henge seg opp i ALT....blir man ikke litt smågal, da? Jeg kjenner barn som får minifom, og brukte det på eldsten min- og disse barna er akk som alle andre barn[:)]

Jo det er helt riktig. Man blir jo litt smågal da. Men siden ungen min ikke har kolikk, og faktisk får ut luften, så tror jeg likevel at jeg dropper minifomen for å være helt sikker. Har nemlig aldri hørt noe negativt om minofom. Begynner heller å bruke det igjen om har skulle få kolikk, for da er jo minifomen virkelig nødvendig.

Jo, men når jeg vet dette og at det KAN KANSKJE være skadelig, er det naturlig for meg å ikke bruke det. Samme med andre ting som jeg vet KANSKJE KAN være skadelig som kremer o.l. Men det er jo mitt valg, jeg velger og være kritisk til ting som gjelder dattera mi. Det finns da andre produkter man kan bruke som er trygge. MEn dette er jo selvfølgelig opp til hver enkelt[:)]

Ej he gitt knærten litt malt i MME flaska si [:)]

Når han berre fekk MM kom de bærsj kvar 2 til 4 dag... Men ette dei kveldane han he fått MME me malt i so he han poopa kvar dag [:D][:D][:D]

Får kanskje prøve malt da[:)]

Jeg ammer og gir litt MME (Småfolk) på kvelden. Han har bajsebleier, men ikke hver dag. Nå har han derimot hatt det to dager på rad. Jeg har litt malt i flasken også. I tillegg drikker jeg fenikkel te. Han får ut myyye luft ihvertfall. 

Back
Topp