Dere som fullammer

Moxie

Gift med forumet
Marsboerne 20 18
Når tenker dere å innføre mat? Jeg planlegger å vente til 6 mnd hvis ikke det er noe som tilsier at vi bør starte før :)
 
Har begynt så smått nå ved 4 mnd :) Hun er tydelig interessert i mat og blir veldig snurt når hun ikke får mer enn en liten smaksprøve :p
 
Jeg har en gutt som er god og rund, og som tydelig får nok mat. Tenker jeg drøyer til rundt seks måneder til jeg introduserer fast føde om han fortsetter å være fornøyd.

Men det er mest fordi det er praktisk og lettvint, og fordi har foreløpig viser null interesse for mat. Forskere har vel nok en gang konkludert med at fullamming ut over 4 mnd ikke har noen helsegevinst, snarere tvert i mot. Men det sitter laaangt inne for helsemyndighetene i Norge å endre anbefalingene.....
 
Har så smått innført litt smaksprøver fra 4mnd. Har gjort underverker på nattesøvnen så langt
 
Har begynt å gi litt smaksprøver nå. Ble anbefalt av helsesøster siden han går litt dårlig opp i vekt.
 
Han her fikk smake vannmelon for første gang for noen dager siden (4,5 mnd). Ellers tenker jeg å vente til han er 5 mnd i hvert fall [emoji4] men han begynner å vise veldig interesse for mat, så tror han er klar snart. Men legger på seg bra av amminga, så er ikke noe stress av den grunn [emoji4]
 
Startet med litt grøt når hun ble 4mnd. Viste allerede interesse for annen mat når hun var 3mnd. Jeg lager litt mindre enn 1 porsjon og tilsetter litt sviskemos:) Gir den grøten som er av ris og mais som hun bare elsker Har også fått smake på mango i en sånn «taster». Elsket det også
 
Med storebror begynte vi med smaksprøver og litt grøt ved 4 mnd,til tross for at han vokste godt,i håp om at det kunne hjelpe på nattesøvnen. Det hjalp ikke i det hele tatt... Hun her sover godt på natta og vokser godt, så begynner ikke før 6 mnd[emoji4]
 
Begynte mes smaksprøver ved 4mnd fordi hsn er så stor og ville amme heeeeele tiden. Nå får han litt grøt og sånne poser med mos innimellom. Hr 5mndkontroll på onsdag og skal snakke om rutiner da.

Edit: merker ikke noe forskjell på natta. Sover fra 19.30-03 ca uten amming
 
Back
Topp