Dere som fullammer.

Gledeståre

Gift med forumet
Snøfnuggene 2018
Hvor mye væske drikker dere pr døgn?

Jeg drikker 3 liter i døgnet og da går 0,5-1 liter inn på natta. Drikker når jeg er oppe og ammer og skifter på vesla.
Likevel så tørker huden i ansiktet og på hendene. Begynt å sprekke på hendene, så nå bruker jeg jo fuktighetskrem.

Ikke telt, men har en imsdalflaske på 0,7dl jeg fyller på en del ganger i døgnet.
Er veldig tørr på hele kroppen...ingenting funker av verken olje, krem eller nokk drikke.....kulden hjelper heller ikke

Jeg pumper alle måltid så hun regnes jo som fullammet.. og jeg drikker 2-3 l per dag... Er tørr i ansikt og på hender jeg også, og tørre lepper[emoji53]

Har ikke helt oversikt på mengde men må være rundt 3 liter. Jeg er også tørr i huden og har enormt behov for leppomade og krem.

Ekstremt tørr over heile kroppen her, både magen og hovudbotnen til og med! Huda i ansiktet er blitt hard fordi eg er så tørr. Smører meg men det hjelp ikkje. Må gå til innkjøp av nye kremer trur eg!

Drikk nokre liter ila døgnet men aner ikkje kor mykje. I hovedsak vatn og så blir det litt melk og saft.

Jeg trodde 3 liter skulle være nok væske.....syns jeg drikker fra et glass/en flaske hele tida! Ser at det ikke bare er jeg som føler meg som en ørken :joyful::dead:.

Drikker også mye, men er også tørr som dere andre sier. Tror ikke det hjelper med vinter og kulde. Men kanskje gi huden/hendene også litt fuktighet? jeg skrubber fjeset og smører på med feit fuktighetskrem, det hjelper her i hvertfall :)

Jeg pumper alle måltid så hun regnes jo som fullammet.. og jeg drikker 2-3 l per dag... Er tørr i ansikt og på hender jeg også, og tørre lepper[emoji53]

Så flink og standhaftig du er! Kan du ikke få hjelp av ammepoliklinikk sånn at du kan gå over til puppen? Jeg har ikke fått med meg hvorfor du må pumpe, regner med du har prøvd det meste selvfølgelig;).

Så flink og standhaftig du er! Kan du ikke få hjelp av ammepoliklinikk sånn at du kan gå over til puppen? Jeg har ikke fått med meg hvorfor du må pumpe, regner med du har prøvd det meste selvfølgelig;).
Det meste er prøvd ja[emoji23][emoji1] Frøkna her er stå og veldig utålmodig og sliter med å få godt tak dessverre[emoji53] Hun har greid å ta puppen noen få ganger og har spist seg helt mett noen få ganger denne uka så håper at vi etterhvert ammer mer enn jeg må pumpe[emoji28][emoji173]

Jeg har en flaske som jeg fikk på sykehuset som tar en liter og den tømmer jeg fort to ganger per dag. I tillegg har jeg en 750 ml flakse som jeg tar med ut på tur eller bruker mens litersflaska blir kald (vannet er ikke ordentlig kaldt i springen her så det må settes i kjøleskapet) og så drikker jeg vann til frokost og middag av vanlige glass.
Jeg er veldig tørr på hendene og deler av kroppen. Ansiktet har blitt litt bedre etter at jeg begynte å fokusere litt mer på å tilføre fuktighet, bruker olje + krem. Og her kan jeg egentlig ikke skylde på kulden heller da det ligger på rundt 15 plussgrader på dagtid :rolleyes:

Det meste er prøvd ja[emoji23][emoji1] Frøkna her er stå og veldig utålmodig og sliter med å få godt tak dessverre[emoji53] Hun har greid å ta puppen noen få ganger og har spist seg helt mett noen få ganger denne uka så håper at vi etterhvert ammer mer enn jeg må pumpe[emoji28][emoji173]

Åå det håper jeg og. Det blir så mye bedre på sikt.
Høres ut som dere kommer til å klare brasene etter hvert!

Jeg var bare så utrolig heldig med lillesøster. Rart hvor ulike disse babyene er selv som nyfødte! Storebror og jeg måtte jobbe en stund for å bli et samstemt ammeteam.

Jeg har en flaske som jeg fikk på sykehuset som tar en liter og den tømmer jeg fort to ganger per dag. I tillegg har jeg en 750 ml flakse som jeg tar med ut på tur eller bruker mens litersflaska blir kald (vannet er ikke ordentlig kaldt i springen her så det må settes i kjøleskapet) og så drikker jeg vann til frokost og middag av vanlige glass.
Jeg er veldig tørr på hendene og deler av kroppen. Ansiktet har blitt litt bedre etter at jeg begynte å fokusere litt mer på å tilføre fuktighet, bruker olje + krem. Og her kan jeg egentlig ikke skylde på kulden heller da det ligger på rundt 15 plussgrader på dagtid :rolleyes:

Deilig vinter når den holder 15 pluss :singing:. Her var det 9- i dag :bored: . Følte ikke jeg kunne ta med snuppa ut i vogna og trodde jeg skulle fryse av meg ballene jeg ikke har :p:nailbiting:.

Hvor mye væske drikker dere pr døgn?

Jeg drikker 3 liter i døgnet og da går 0,5-1 liter inn på natta. Drikker når jeg er oppe og ammer og skifter på vesla.
Likevel så tørker huden i ansiktet og på hendene. Begynt å sprekke på hendene, så nå bruker jeg jo fuktighetskrem.
Tar du tilskudd på omega 3? Nå når jeg ammer drikker jeg ca 2 liter om dagen. Men tar et rent omega 3 tilskudd pluss et blandingstilskudd med omega 3, 6 og 9. Det funker her og har ikke hatt noe tørr hud iallefall

Tar du tilskudd på omega 3? Nå når jeg ammer drikker jeg ca 2 liter om dagen. Men tar et rent omega 3 tilskudd pluss et blandingstilskudd med omega 3, 6 og 9. Det funker her og har ikke hatt noe tørr hud iallefall

Ja, tar både vitaminer og tran + at jeg har mye fisk i kostholdet.

Back
Topp