Dere som FULLammer

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Hvor lang tid tok det før dere fikk mensen tilbake? Med storesøster fikk jeg første mens etter 8mnd. Snuppa er 2 mnd og merket jeg fikk litt blod på papiret. Satte inn et bind og noen timer senere var det litt blod i bindet, men ikke særlig på papiret. Ingen menssmerter. Er dette mensen?

Sent from my iPhone using BV Forum

Vanskelig å si. Det jeg kan si er at for halvannen uke siden så hadde jeg litt blodflekker. Men det var veldig lite... Fikk det over tre fire dager så var det borte igjen. Hadde ikke vondt eller noe. Så tror vel egentlig ikke at det var mensen.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jeg begynte og blø igjen på dagen 6 uker etter ks, blødde da i over en uke og tror kanskje det var mensen.. Men nå driver jeg og småblør innimellom fortsatt og har ikke hatt slik sammenhengende blødning etter det. Mini er 11 uker nå.

Februar-14 mamma <3

Jeg har ennå ikke fått mensen 8 uker etter fødselen. Ammer ikke like ofte nå da, hun sover åtte timer i strekk på natta.
Må vel amme annenhver time for at det skal fungere som prevensjon.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg fikk mensen tilbake da baby var akkurat 2 mnd gammel. Da var det rikelig med blod de to første dagene så dabba det gradvis av (som vanlig for meg før graviditeten), og menssmerter som vanlig. Det var aldri noen tvil for min del om at det var mensen som var tilbake. I tillegg merka jeg når jeg fikk eggløsning etter dette! Og det har jeg aldri merket før! Og på dagen to uker dette så fikk jeg mensen igjen.

Hadde håpet at pga fullammingen så skulle mensen holde seg borte lenger enn 2 mnd, men men :P

Jeg driver å småblør annenhver dag ca. Har ikke fått tilbake mensen, hun er straks 3 mnd. Med storebror fikk jeg den tilbake etter 7 mnd, da han begynte å sove litt lengre i strekk på natten.

Gynekolog sa at det spiller ikke bare noen rolle om man fullammer eller ikke - men hvor ofte man ammer.
Noen fullammer, men baby sover opptil 5-6 timer uten mat på natten. Da kan man fort få mensen tilbake. Om man ammer annenhver/tredjehver time på natten mente hun det er svært få sjanser for at mensen kommer.

Fikk mensen 11.April (fødte 28.Mars) og blødde i 5 dager. Får se om den er blitt regelmessig snart. Bruker ikke p-piller osv. enda.

11 uker siden fødsel nå, har ikke fått mensen. Ammer 1 gang hver natt. Men så har jeg begynt på cerasette også da, kan vel være en kombinasjon av fullamming og det som gjør at den ikke er kommet tilbake :)

Nikolai 13.02.14 <3
fra appen

Sist slutta jeg å amme når hu var 4,5mnd. Og da kom mensen tilbake etter 2 uker.
Denne gangen er den ikke kommet enda, frøkna er 8 uker

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Her er lillegutt 8 uker og har ikke sett noe til mensen, men syns jeg har hatt noe som kan minne veldig om EL-slim de siste dagene så det blir spennende å se! Håper det holder seg vekke lengst mulig!

Da tror jeg det er mensen. Jeg ammer 2-3 ganger om matten, men hun sover gjerne i 5 timer fra 03 tiden om natten, eller så kan hun sove 4 timer på dagen eller 6 timer fra 5 om morgenen. Varierer veldig. Her følger jeg babys behov slik jeg gjorde med storesøster. Men da ammet jeg hver andre time døgnet rundt de første 6 mnd. Lillesøster sover gjerne mer, men er mye på puppen når hun er våken. Har time hos gynekologen på mandag. Må jeg avbestille eller kan jeg dra selv om jeg har mensen? Skal ha innvendig UL.

Da tror jeg det er mensen. Jeg ammer 2-3 ganger om matten, men hun sover gjerne i 5 timer fra 03 tiden om natten, eller så kan hun sove 4 timer på dagen eller 6 timer fra 5 om morgenen. Varierer veldig. Her følger jeg babys behov slik jeg gjorde med storesøster. Men da ammet jeg hver andre time døgnet rundt de første 6 mnd. Lillesøster sover gjerne mer, men er mye på puppen når hun er våken. Har time hos gynekologen på mandag. Må jeg avbestille eller kan jeg dra selv om jeg har mensen? Skal ha innvendig UL.

De kan fint gjøre innvendig ultralyd selv om du har mensen :) eneste som kan være vanskelig er å få tatt prøver hvis du skal det.

10 veker på mandag og ventar på mensen fortsatt.

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

De kan fint gjøre innvendig ultralyd selv om du har mensen :) eneste som kan være vanskelig er å få tatt prøver hvis du skal det.
Ok, takk :-) Krysser fingrene for at det gir seg over helgen. Dumt å betale så mye privat om jeg ikke får tatt alle prøvene jeg skal ha

Back
Topp