Dere som fullammer..

TouchOfVanilla

Glad i forumet
Hvor mange ganger ammer dere etter babyen har lagt seg for kvelden?
I går la jeg snuppa 19.30, amma da jeg la meg 00.30 hun våkna for mat 05.30 og sov videre til 08.30..
Det har ikke gått så lenge mellom ammingene siden hun var født..[8D]

Tenker bare på om det er for sjeldent[8|][:D]

ORIGINAL: TouchOfVanilla

Hvor mange ganger ammer dere etter babyen har lagt seg for kvelden?
I går la jeg snuppa 19.30, amma da jeg la meg 00.30 hun våkna for mat 05.30 og sov videre til 08.30..
Det har ikke gått så lenge mellom ammingene siden hun var født..[8D]

Tenker bare på om det er for sjeldent[8|][:D]

han legger sg 19.00, fram til vi står opp ca 8 får han mat aaalt for mange ganger... 5 ganger stort sett[&:][:'(]

min får ikke i seg for lite mat, så jeg kunne godt amma bare 3 ganger....*drømme*

altfor mange [:'(][8D] Ca annen hver time gjennom hele natta... er så trøtt for tiden, i tillegg ikke helt frisk... helt skutt...

Men hun får smaksprøve med grøt nå (fått det to kvelder) tviler på at 2 skjeer gjør at hun sover gjennom [8D] Men jeg har nå begynt med smaksprøvene vaffal, så kan man heller øke litt rett over 5 mnd.. (synes det er så tidlig jeg da...)

Men deilig at du får sove så lenge da, vil ikke tro det gjør noe som helst gitt.. NYYYYYYT[:D][:D]

en gang mellom 19 og 07. Dvs jeg ammer når jeg legger meg og så sover vi hele natta [:D]

her varierer det så masse at det går nesten ikke ann å sette noe tall på ammeøktene. Altså noen netter får hun 2-3 ganger etter leggetid og andre netter henger hun i puppen så å si hele natten. Føler at jeg ikke gjør annet enn å bytte pupp liksom. Eneste som er fast er at hun legger seg kl 20 og så skal ikke hun ha mat igjen før kl 00-02 en gang[8D]

ORIGINAL: KathMor

altfor mange [:'(][8D] Ca annen hver time gjennom hele natta... er så trøtt for tiden, i tillegg ikke helt frisk... helt skutt...

Men hun får smaksprøve med grøt nå (fått det to kvelder) tviler på at 2 skjeer gjør at hun sover gjennom [8D] Men jeg har nå begynt med smaksprøvene vaffal, så kan man heller øke litt rett over 5 mnd.. (synes det er så tidlig jeg da...)

Men deilig at du får sove så lenge da, vil ikke tro det gjør noe som helst gitt.. NYYYYYYT[:D][:D]

Vet du hva, amminga har gått litt til hodet på meg[8D]
har hatt klokka på alarm hver tredje time i frykt for å miste melka[:D].
(gjorde det med storebror).. Det er jo ingen vits siden hun har lagt godt på seg hele tia.. Merker at jeg er psykisk sliten av å kun gå å tenke på amminga. Hun virker mett og fornøyd hele døgnet egentlig, men er ofte fornøyd med å spise sjelden på dagen og ofte på natta..
jeg er sliiiten[&:] Er jo jeg som skaper problemer i hodet mitt..
Er så ubesluttsom om jeg skal begynne med grøt eller ikke, bestemmer meg for å gi grøt en dag,men den andre ikke[:D]
Hadde lovet meg selv å slutte å amme om det ble som det er nå, men er så sårt, ønsker jo å amme, er så koselig[:D][:)]

Vet ikke hva jeg ville frem til med dette innlegget,må bare lufte tankene litt..

Legger han kl 19.30, får mat 05.30, og sover til 07.30.

Så lenge barnet ikke ber om mat om natten, og legger godt på seg, så skal dere bare nyte det og sove! [:)]

(gjorde det med storebror).. Det er jo ingen vits siden hun har lagt godt på seg hele tia.. Merker at jeg er psykisk sliten av å kun gå å tenke på amminga. Hun virker mett og fornøyd hele døgnet egentlig, men er ofte fornøyd med å spise sjelden på dagen og ofte på natta..
Er så ubesluttsom om jeg skal begynne med grøt eller ikke, bestemmer meg for å gi grøt en dag,men den andre ikke[:D]
Hadde lovet meg selv å slutte å amme om det ble som det er nå, men er så sårt, ønsker jo å amme, er så koselig[:D][:)]

Vet ikke hva jeg ville frem til med dette innlegget,må bare lufte tankene litt..

OI, sånn som meg nesten! [:-]

Når lillebille sov fra 19 til 02 uten pupp så pumpa jeg 2 ganger, fordi var så redd for å miste melka. (greit å ha lager og!) Mista melka sakte men sikkert med Emma, mye styr, masse pumping og masse tårer! Stresset mitt hjalp nok ikke det heller.
Men selv hvor mye bekreftelser jeg får på at hun får nok mat, så synker det ikke inn.. Uansett hva HS sier og hva jeg ser selv.. Klarer ikke senke skuldrene. Så jeg vel heller ikke hun skal sove gjennom, men ideelt hadde vært pupp 00 så 04 så 08 [:)]

SÅ er så deilig at jeg har nok melk nå, HS sier at det at hun kaver på kvelden er VANLIG og har ikke noe med for lite melk å gjøre.. Men nå kaver hun ikke så mye lengre da [:D]

Men jeg bruker veeeeeeeeldig lang tid på tilvenning med grøt, så hun er nok ikke oppe i full porsjon før tidligdt 5.5 mnd [:)] Og jeg begynte med grøt fordi det er lettere å kombinere med amming følte jeg [:)]

ORIGINAL: Putle

Legger han kl 19.30, får mat 05.30, og sover til 07.30.

Så lenge barnet ikke ber om mat om natten, og legger godt på seg, så skal dere bare nyte det og sove! [:)]

For en drøm[:D]

Ja, må vel bare senke skuldrene å slappe av.. hun er jo fornøyd..
S[:D]kal på helsestasjonen i dag å veie, blir spennende å se om jeg har grunn til bekymring[:)]

OI, sånn som meg nesten! [:-]

Når lillebille sov fra 19 til 02 uten pupp så pumpa jeg 2 ganger, fordi var så redd for å miste melka. (greit å ha lager og!) Mista melka sakte men sikkert med Emma, mye styr, masse pumping og masse tårer! Stresset mitt hjalp nok ikke det heller.
Men selv hvor mye bekreftelser jeg får på at hun får nok mat, så synker det ikke inn.. Uansett hva HS sier og hva jeg ser selv.. Klarer ikke senke skuldrene. Så jeg vel heller ikke hun skal sove gjennom, men ideelt hadde vært pupp 00 så 04 så 08 [:)]

SÅ er så deilig at jeg har nok melk nå, HS sier at det at hun kaver på kvelden er VANLIG og har ikke noe med for lite melk å gjøre.. Men nå kaver hun ikke så mye lengre da [:D]

Men jeg bruker veeeeeeeeldig lang tid på tilvenning med grøt, så hun er nok ikke oppe i full porsjon før tidligdt 5.5 mnd [:)] Og jeg begynte med grøt fordi det er lettere å kombinere med amming følte jeg [:)]

Ja, da styrer vi visst litt på samme viset begge to[:D]
Kjenner meg veldig igjen i det du beskriver, kunne like gjerne vært min situasjon.. [:D]
Opplevde du at det ble bedre etter du starta med litt grøt?
Jeg ønsker heller å starte med litt tynn grøt enn å gi mme på flaske.. har DÅRLIG erfaring med den hersens flaska[:@]
Men vi har vært flinke å greid å fullamme så lenge vi har da, all creds til oss[:D][:D]

Skal innrømme at jeg syns det går litt prestisje i det å fullamme til seks mnd, er ikke verdens undergang om man må gi grøt før, det viktigste er jo at dem får pupp ved siden av[:)]

oi, da er det ivertfall for lenge mellom amminga her.han legger seg 20-21 tia og da våkner han for mat ca kl 5. så sover vi videre til 7-8 tia.

Ammer han når han legger seg kl 1930 cirkus... Så varierer det da, men vanligvis er det mat igjen kl 22 eller 00.. Etter den amminga er det mat igjen i 0600 tiden, for så i 0900 tiden. Men d varierer!!

Jeg ammer 19.30, ca 2.30, 5.30, 7.30 og så står vi opp når hun våkner etter det. Men jeg pumper meg klokken 22 hver kveld da, både for å opprettholde produksjonen og for å få et lager i frysen så jeg kan få litt fri av og til[;)]

Het mater jeg når han legger seg, 18.30-19.00 så våkner vi i seks-syv tiden for mer påfyll. så sover vi til halv ni

igår kveld var deeeeeeeeeeeeeeeeeeeilig.. Jeg ammet 20.00 23.00 så 08.00 ... DE SYYYYYYYYYYYYYYYYKESTE SPRENGTE PUPPENE, MEN SÅ DEILIG VAR DET Å SOVE LITT [:)][:D][;)]

Det varierer. Men sånn jevnt over har han vært opp for mat annen hver time helt siden fødsel. Hadde en liten periode hvor han bare skulle ha mat 2 ganger på natten. Men det er 1 mnd. siden det skjedde sist.

Back
Topp