Dere som fortsatt ammer

**Bella**

Elsker forumet
Hvor mye ammer dere nå?

Har blitt en del mindre her og produksjonen har gått vesentlig ned selvfølgelig. Usikker på om han får i seg nok jeg nå... Han spiser 2 fulle porsjoner grøt og et halvt middagsglass + litt frukt i løpet av dagen. Ammer vel ca 6-7 ganger, men merker at det bare er den tynne melka han vil ha om dagen. ammer kanskje  2 min når melka renner. På kvelden og natta tømmer han begge sider hver gang. Ammer omtrent 3 ganger fra klokken 19.00-06. sånn ca... :)

Hvor mye ammer dere?

Her ammes det fortsatt.

Jeg ammer henne før hun får grøt, middag eller grønnsaker/frukt. Så jeg ammer vel egentlig ikke mindre enn før, kanskje litt kortere tid. men tenkte kanskje spisingen var mer effektiv. Kan jo godt hende jeg ikke har like mye melk da...

Men nå får hun litt mat i tillegg. Hun spiser kanskje et halv middagsglass på dagen og en halv grøtporsjon på kvelden. Og frukt eller grønnskaer i løpet av dagen, hvis hun vil ha. Etter at jeg begynte å få i henne litt mer fast føde ammer jeg 1-2 ganger i løpet av natta.

Jeg har alltid måtte supplert med litt mme da, men nå ammer jeg kanskje 3 ganger per døgn + 1 flaske med ca 200ml mme. 

På dagtid og kvelden er det vanskelig å få han til å amme, da han synes det er kjedelig med mindre han er trøtt. Når han våkner om morgenen derimot kan han gjerne ligge en halv time på hver side og kose seg. Jeg tror nok produksjonen min har gått ganske mye ned etter vi begynte med 2 faste måltider med grøt/middag. 

Her føler jeg også at han ikke lenger synes mm er nok som sultstillende middel, og bruker det mer som kos når han er trøtt. 

Jeg ammer på begge puppene til hvert måltid... Det er det eneste han får å drikke så derfor får han det til hvert måltid.. (bleiene er våte så det holder)..
Merker ikke at produksjonen har gått ned, men han tar somregel bare den tynne melka om han får grøt eller middag først... han er sikkert ganske mett, men tørst..

her ammes det nesten like ofte som tidligere,men ikke så lenge som før. Hun får grøt morgen og kveld,sover hele natta uten mat.

Her ammes det enda.

Han får de to første puppene i 7-8 tiden, da han våkner også sovner han og får 1 eller 2 pupper før vi står opp å spiser brødskive og grøt.Ammer 2 pupper mellom frokost og middag og 2 pupper før kvelds.

Ammer da ca 5 ganger om dagen.

Morgen puppen suger han lenge av og det gjør han av og til til kvelden også.Ellers suger han 2-10 min. Men nå er de så store og de tømmer brystene fort, så det kan virke som det er lite.

vi står opp mellom 7-8 og ammer mellom 9-10.
så får han grøt ca kl 12, ammer ca kl 15 og 17
så grøt kl 19. så ammer jeg han når han legger seg,
som i det siste har vært rundt 21. neste amming kl 24
og en gang om natta .

Ammer 5-6 ganger om dagen. Jeg ammer til måltidene som er 2 halve porsjoner grøt, litt middag og halvt glass/beger med frukt. Så ammer jeg 1-2 ganger i tillegg. Siste amming er kl 23, så får hun grøt og pupp igjen når hun våkner i 8-9 tiden:)

Har aldri tenkt over hvor mye vi ammer nå, men det er blitt en god del mindre etter vi begynte med tre grøtmåltider hver dag.. Melk er det også lite av:p Men kanskje en 5 ganger om dagen. :)

Jeg ammer vel ca 4 ganger om dagen nå, i tillegg før hun grøt om morgen og kveld, et halvt glass baby yoghurt, en kopp fruktmos, litt babymat på glass og en smoothie

Nå har hun også fått litt brødskive med leverpostei, og i dag fikk hun terninger av kokt gulrot :D

melk er det nok av.. nå er jeg i en periode hvor det lekker som bare det,nesten som i startet av ammingen. så heldig der.

hun får pupp på morgenen før vi står opp. så er det grøt morgen og kveld. pupp mellom der.

Back
Topp