Dere som flytta sammen tidlig

ToSmå2010

Forumet er livet
Dere som ikke hadde vært sammen så lenge før dere flytta sammen, hvordan gjorde dere det økonomisk? Delte dere alt fra dag en, eller? [:)]

Vi har delt fra dag en vi ble sammen, vi. [8D] 

Vi flyttet sammen etter 4 måneder..

Vi delte på utgifter,men er litt annerledes nå som vi eier sammen=)
Nå har vi opprettet felles konto å sånn:)

Men svaret blir vel JA[8D]

Vi har fortsatt sort of delt økonomi. Det kommer av at han eier huset, og dermed står for alt som har med det å gjøre. Jeg spytter inn noen kroner der det er naturlig.

Delte alt fra vi møttes [:)]

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg. Mannen min (da samboer) betalte huslån, rekninger osv osv... Jeg kunne bare bidra med det lille stipendet jeg fikk. Men jeg brukte aldri hans penger på unødvendige ting som klær osv... Ble lite luksus de årene[:)]

Vi hadde på en måte delt økonomi, samtidig som jeg "levde på han"....

Nå er vi gifte og har fremdeles hver "vår" konto. Men selvfølgelig deler vi alt nå, vi bare har kontroll på vår egen konto og bruker av den det er natultig å bruke av [:)]

husker ikke helt..har alltid vært slik at han betaler husleie osv,siden han tjener sikkert det tre dobbelte av meg(6-7000 i mnd)..men nå har vi endelig, etter 5 år sammem, opprettet en fellesk konto da, som skal tas i bruk for som f...

ORIGINAL: LillianneLie

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg. Mannen min (da samboer) betalte huslån, rekninger osv osv... Jeg kunne bare bidra med det lille stipendet jeg fikk. Men jeg brukte aldri hans penger på unødvendige ting som klær osv... Ble lite luksus de årene[:)]

Vi hadde på en måte delt økonomi, samtidig som jeg "levde på han"....

Nå er vi gifte og har fremdeles hver "vår" konto. Men selvfølgelig deler vi alt nå, vi bare har kontroll på vår egen konto og bruker av den det er natultig å bruke av [:)]
jah, litt som deg...betaler det meste av alt annet enn husleie og regninger\forsikringer.
(mat ol.)

ORIGINAL: Babelle

ORIGINAL: oggi sin

ORIGINAL: Sicily

Samme her[8D]

ORIGINAL: Sicily

Flyttet sammen etter 3 mnd, og fikk felles økonomi etter ca 2 år. Sønnen vår var ca 6-7 mnd. I papirene så står det at han har ca 1 mill i boligen mer enn meg.

Nei. Han fikk støtte fra NAV, så de betalte leia og leiligheten stod på han. Jeg betalte litt mat av og til. Så fikk jeg meg leilighet og han flytta inn til meg, og han betalte mat og sånn. Men det er fremdeles mine og dine penger... og kommer vel allid til å være det, deler bare på fellesutgiftene [:)]

vi delte sånn etter hvert. han hadde vanlig trekk på husleia og andre regninger, så jeg bodde vel litt gratis de første ukene. så jeg betalte maten og litt sånn ekstra.
etter hvert så tok jeg over litt mer.

Han flyttet inn til meg, i huset JEG eide.. Han betalte en sum til meg hver mnd, og jeg betalte deretter alt av utgifter til hus, strøm osv..

Nå har vi kjøpt sammen.. da betaler han huslån, barnebidrag på sønnen sin og studielånet sitt og forsikringer.. Jeg betaler alt det andre. Pengene er våre..

har to kort, men deler hipp som happ, har aldri vært noe spørsmål om hvem som skal betale hva.

er man sammen så er man sammen[:D]

(men skjønner jo at det blir problematisk hvis den ene er skikkelig gjerrig da[8D])

Vi flytta meir eller mindre i sammen etter 2 veker eller noke. Men då hadde vi hus begge to, og betalte på kvar vårt hus. Delte utgifter på mat osv utenom.
No har vi felleskonto, eg har solgt huset mitt og betaler litt i husleige til han. Men på nyåret så kjøper eg meg inn i huset.

Back
Topp