Dere som fikk barn før dere var 25.....

Vi var 22 og 24 år gamle og hadde vært sammen i 7 år. Det var ikke helt planlagt, men vi ble bare glade da vi fant det ut.

Vi lever stortsett slik vi gjorde da, men det er ikke akkurat festing annen hver helg da [;)] Og vi har ansvaret for et annet lite menneskets ve og vel, og det å ta gode avgjørelser på hans vegene. Vi har hus, bil, jobb og gjeld :-) Vi har de samme vennen, ingen har sviktet oss etter at vi ble foreldre. Alle syntes det var stas med en liten baby i venneflokken. Nå er det bare to av guttene igjen som ikke har blitt foreldre selv, alle de andre ble nok litt smittet da vi fikk barn, for nå er det fire barn i den nærmeste venneflokken. Den første kom nesten nøyaktig et år etter at vi fikk barn.

ORIGINAL: hemmelig...

Var dette planlagt?
Og hvordan har dette gått, med både forhold, økonomi, utdannelse, venneflokk og ikke minst barnet?

Var 20 da første kom var ikkje planlagt men jeg å samboeren ha vert i lag i 3 år før ho kom.
så forholdet gikk bra, økonomien vil jeg si var bra hadde vel utbetalt rundt 35 tusen i mnd,
utdannelsen var jeg ferdig me et halv år før ho kom,
Hadde flere venner med barn så ingen problem.
Å barnet hadde det fint å det har ho vel fortsatt 

nr 2 var planlagt.
nr 3 var ikkje planlagt komme akkurat da ho kom men men..

ORIGINAL: *cookiemonster*

Ja det var planlagt, og det har gått bra det.

Vi fikk førstemann rett etter at jeg ble 24, og nestemann før jeg ble 25. Begge var veldig planlagt.[:)]
Forhold og økonomi er bra (Eller, økonomien er jo ikke like romslig som når vi fikk førstemann, da hadde jeg permisjon av godt betalt jobb, med nestemann fikk jeg ca 6000 i mnd. Og nå ingenting... Men til høsten skal jeg prøve å finne en redusert stilling i et eller annet, så da blir det jo litt inntekt igjen) Utdannelsen hadde jeg før jeg ble gravid (3-årig høyskole) men sliter litt med å få redusert jobb innen min utdannelse da...[8|] Så den blir vel neppe brukt noe mer, tenker jeg...[8D] Nesten alle de andre i venneflokken har også fått barn, så der er jo alt helt supert. (Men er jo litt vanskeligere å finn epå ting på sparket da...[;)]) Det er 10 barn, og to på vei i vår gjeng, så det er jo kjempegøy!

Var dette planlagt?
Og hvordan har dette gått, med både forhold, økonomi, utdannelse, venneflokk og ikke minst barnet?

Jeg fikk Nina 4 mnd før jeg fylte 25.
* Hun var planlagt
* Forholdet gikk til helvete
* Økonomien går dritbra nå som jeg kun har meg og Nina å tenke på. (altså.. jeg lever ikke fett.. men jeg har full kontroll på hvor pengene går osv...)
* Utdannelse begynte jeg på når hun var 1 mnd.. (nettstudier) Dette stoppe helt opp rundt en stund før vi flyttet fra hverandre (når nina var 7 mnd) og sto stille nesten 1 år. Har nettopp fått begynt igjen.
* Venneflokk.. Samme som alltid. Har mange venninner med barn på hennes alder.
* Barnet?? Hun har det helt fantastisk!![:D]

Jeg var 22 når jeg ble planlagt gravid og 23 når jeg fødte. Samboeren var 30 og 31.

Har gått sånn passe greit, økonomien er bra, forholdet har riktig nok fått seg en kraftig påkjenning, men der går det mye bedre nå, er som nyforelsket igjen.[:D]

Venneflokken hadde jeg faktisk mindre kontakt med før jeg ble mamma, men så viste det seg at de fleste enten var gravide selv, akkurat blitt gravid eller planla å bli gravid, så da fikk vi mer kontakt igjen, selv om 2 av de bor litt langt unna.[&o]

Utdannelse er det dårlig med, kunne godt tenke meg å begynne på skole igjen, men ser ut som det får vente. Er aldri forsent å utdanne seg sier de.[:D]

Jeg har ikke gått skole siden jeg gikk ut av vidergående 4 år før jeg ble mamma, så jeg avbrøt ikke noe utdannelse da jeg ble gravid.

Gutten er nå blitt 2 år, og han har det helt supert, får mer enn hva han behøver og trenger av leker og div dill dall. Men men.[8D]
Kjærlighet er det heller ikke mangel på, men også oppdragelsen begynner så smått å komme på plass. De fleste rampestreken han utfører, er egentlig mest fordi han bare skal hjelpe til, så blir det bare rot.[:D]
Er ikke så ille med trass heller, mest når han er trøtt og lei, men syns vi takkler det også ganske bra.

fikk når jeg va 22. sambo 26. Vi har begge utdannelse å godt betalte jobber. altså god økonomi. Eier egen leilighet. flott ny bil. forholdet er supert. vi har masse venner som også har små barn. alt har bare vært helt supertt!! å ungen va planlagt..

kjenner folk som er eldre enn oss som får barn å ikke har halvparten av det vi har..

Var dette planlagt?

fikk Mathias når jeg var 19 år, og han var ikke planlagt. var student det året jeg var gravid, men rakk å ta eksamen før han kom. fikk fødselsstipend i permisjonstiden, så økonomien gikk greit den. føler at jeg har dårligere råd nå når jeg har fått jobb [&:]
utdannelsen er blitt lagt litt på hylla, men det er like greit siden jeg ikke vet hva jeg vil bli [&o]
vennene mine har jeg fortsatt, men har mindre kontakt med dem, siden jeg flyttet fra hjembygda.

og guttungen min har det fantastisk [:D]

ORIGINAL: ~Lucky~

Første var ikke planlagt, andre tok vi som det kom.
Alt har gått fint her med alle sammen [;)]

fikk første da jeg var 19 og andre 2 år etter på. Har gått fint det[:D] Er nå en gammel kjerring på 26 år, og det går nok bra om vi får en til[;)]

ORIGINAL: StineMor85

jeg fikk alex da jeg var 21.. det var planlagt.. måtte vente en god stud på sambo da..[;)] å alt går veldig fint med alle de overnevnte tingene.. merker jo att det blir litt mindre sammvær med venner. blir i alle fall på en annen måte, og en får jo littmindre tid til hverandre, men vis man jobber litt så går det helt fantastisk.. det å få barn er det beste som finnes.... jeg var ferdig med fagbrev og studiekompetanse da vi fikk alexander...

Jeg fikk eldstemann når jeg var akkurat blitt 20 og minsten kom noen mndr før jeg ble 22.

Begge to var planlagt. Økonomien når vi fikk eldstemann var ikke noe særlig.. jeg var akkurat ferdig som lærling (hadde opparbeida meg fødselspenger) mens gubben var arb.ledig. Det endte opp med at vi pakket tingene våre og flyttet til gubbens hjemsted når eldstemann var 2 mndr gammel (dvs 160 mil unna mitt hjemsted). Han fikk jobb med engang her (han fikk jobb der han hadde jobba før han flytta sørover til meg), og når jeg var ferdig med min permisjon så fikk jeg meg jobb også.

Det har egentlig bare gått oppover, så klart til tider har vi det tøft i forhold til økonomi, men det bedrer seg det også. Vi har det bra sammen gubben og jeg. Ungene har det bra, de går i barnehage og stortrives der..eldste er skolegutt til høsten :) Jeg har beholdt mine venner hjemme og fått nye her :) Vi har en utdannelse begge to, men ingen av oss jobber innen for fagomerådene våre (vi har fagbrev begge to).

Fikk førstemann tre dager før jeg ble 24.
Han var veldig planlagt, for å si det sånn...

Hvordan det er gått?
Har vel gått bra?! Vi storkoser oss hvertfall!

Gubben fridde på navnedagen til Propellus,
men bryllupet er desverre flyttet et år
pga en uplanlagt graviditet med termin tre uker før bryllupsdatoen...
Men vi har nå fått Lillesnupp også, og gleder oss til bryllup nå i juni.

Utdannelsen er jeg ikke kommet noe videre på,
men har søkt om studieplass fra høsten av.
Men kommer jeg ikke inn, har jeg en grei jobb som er bra nok betalt en stund til.
Vi har hus og bil, og vi lider ingen nød økonomisk selv med barn.
Men selvfølgelig hadde det ikke gjort noe å hatt mer penger heller...

Vennene er stort sett de samme.
Har hatt en del par som venner som vi har vært hos og de kommet hit,
og et barn eller to gjør jo ikke noen forandring om vi kunne fortsette med det.

Barna er jeg rimelig sikre på at har det bra.
Kan ikke skjønne hva min evnt alder skulle ha med dems trivsel å gjøre...?!?

Jeg hadde planlagt fra tennårene om å ikke få barn før jeg ble 24.
Syntes det var en fin alder på den tiden til å ha blitt "voksen" nok til å kunne ta vare på et nytt liv.
Da jeg traff mannen min var ikke dette noe jeg tenkte på, da var jeg "klar".

Får et barn nå (planlagt) rett før jeg fyller 25. Har ingen sammenheng med tideligere tanker om alder, men synes tilfeldigheten i dette er litt morsom.

var 20.. har gått kjempe bra.. har vært alene hele veien..
kjøpte meg leil i 2006. økonomien er grei.
har utdanning innen reiseliv. men skal ta studiekompetansen nå å
utdanne meg førskolelærer....

har mista en del venner faktisk.. men har fått noen nye[:)]

Fikk sunniva da jeg var 22 alt har gått helt topp. Hun er planlagt[:)]

Back
Topp