Dere som feirer hallween...

jepp, det har jeg. Men mange som ikke har lært ungene sine reglene, for i fjor ringte det på i ett sett her, selv etter at alle lys var slukket, og persiennene var trukket igjen. Går ikke ann å skru av ringeklokken her jeg bor.

Hun skal gå med bestefar, en unge på 3 år går ikke aleine. 

Selvfølgelig. Dessuten har ungene med seg en voksen!
(Og så er jo "Å gå knask eller knep " for småunger!!!! Dvs. når man kommer over 4-5 klasse på skolen er man for stor til å gå på dørene til folk. Da er det å arrangere skummelt party for ungene i stedet. Har vært igjennom den runden med eldstemann - og på`n igjen med minsten nå.)
Det er lite festelig med de som tror at ungdom skal gå å ringe på dørene til folk ,og skremme småunger mest mulig... Sender ungene ut på tur,uten å forklare reglene - og har du en ung håpefull som kanskje er litt i overkant impulsiv - ja da får du BLI MED UT!!!

Hehe, den regelen har jeg aldri hørt om.. Da vi var små(10 år siden) gikk vi alltid og ringte på hos alle?

Ingen som kan den regelen her ihvertfall.. i fjor lå det dopapir strødd rundt og egg på veggenemoticon

Spireliten skrev:
Hehe, den regelen har jeg aldri hørt om.. Da vi var små(10 år siden) gikk vi alltid og ringte på hos alle?

Det er blandt annet det som provoserer meg litt med halloween, "alle" skal feire og ha det gøy, men "ingen" setter seg inn i hva det er og hvordan det gjøres, og "ingen" følger denne regelen. Men det er altså enn regle, som hører med til feiringen.

Det er ikke mange her i nabolaget som følger dette i allefall.

Det er tragisk å lese at vi ikke har samme "regler" for Halloween i hele Norge :/

Når barnet mitt er smått og klart for å feire skal h*n ha meg, bf eller en annen voksen med, og etter hvert vil h*n lære om folkeskikk for å oppføre seg fint :)

Back
Topp