Dere som fant ut tidlig om graviditet(uke 3)

Junibaby1687

Betatt av forumet
Gresskarfrøene2023
Dere som fant ut i uke 3 at dere var gravide, hvordan har det seg at testen blir positiv så tidlig? Alle steder jeg leser står det at egget først må feste seg før man får positiv test og at det ofte skjer rundt tiden man bruker å få mensen.
Ser at mange (inkl. Meg selv) har fått positiv test en uke før forventet mens, hvordan er det mulig at egget fester seg så raskt?

Fikk skygge 3+0 og var ingen tvil 3+1. var da 8 og 9 dpo. Skulle ha mens 15dpo Hvordan jeg fikk positivt så tidlig vet jeg ikke :wideyed:

Eggløsning kommer ikke for alle på da 14. jeg har 26 dagers syklus med el dag 10 eller 11 da har egget mulighet for å feste seg og jeg få positiv test i god tid før 4+0

Fikk skygge 3+0 og var ingen tvil 3+1. var da 8 og 9 dpo. Skulle ha mens 15dpo Hvordan jeg fikk positivt så tidlig vet jeg ikke :wideyed:
Ja, synes det er så rart når det står på alle uke for uke oversikter at i uke 3 vet man ikke ennå at man er gravid, og at egget har ikke festet seg. Da blir jeg så nervøs for at mensen kommer som normalt å at ting ikke går veien..

Ja, synes det er så rart når det står på alle uke for uke oversikter at i uke 3 vet man ikke ennå at man er gravid, og at egget har ikke festet seg. Da blir jeg så nervøs for at mensen kommer som normalt å at ting ikke går veien..
Jeg fikk og positiv test 9dpo på morgenen og hadde vært rimelig sikker et par dager allerede.

Tror alt av oversikter bare går ut fra gjennomsnittet egentlig. For mange tester ikke positivt før senere, og dersom det skulle stått annerledes så kan det skape unødvendig stress. Tror jeg da hvertfall

Egget fester seg ofte på 7 dpo; men kan feste seg allerede 6dpo (og så sent som 12dpo, hvis det er i det trege hjørnet).

hCG øking er individuelt, men noen kan da altså få positiv test allerede samme kveld..! Som regel går det vel ca 2 døgn fra det fester seg til det slår ut på test (mener jeg å ha lest). Men altså, individuelt.

Enig med @Lillafrosk :) Min lille festet seg 6dpo. Jeg tok eggløsningstester, tempet og fikk festeblødning så føler meg helt sikker på det. :happy: Rask stigning av hcg også, og fikk 3+ på digital allerede 15dpo. :love017

Jeg fikk tidlig en svaaaak strek på testene. Rundt uke 9dpo. Har med alle 3 fått tidlig svak positiv de gangene jeg har vært gravid. Har egentlig alle gangene forventet kjemisk eller at jeg har mistet raskt, fordi det har vært så tidlig. Men alle 3 gangene har det klamret seg fast. Men alle 3 gangene har jeg blitt satt frem 2-3 dager på oul ang termin. Så om set kan ha en sammenheng vet jeg ikke, men har tenkt det. Selv om jeg de to siste gangene viste når el var da jeg testa etter den.

Jeg fikk tidlig en svaaaak strek på testene. Rundt uke 9dpo. Har med alle 3 fått tidlig svak positiv de gangene jeg har vært gravid. Har egentlig alle gangene forventet kjemisk eller at jeg har mistet raskt, fordi det har vært så tidlig. Men alle 3 gangene har det klamret seg fast. Men alle 3 gangene har jeg blitt satt frem 2-3 dager på oul ang termin. Så om set kan ha en sammenheng vet jeg ikke, men har tenkt det. Selv om jeg de to siste gangene viste når el var da jeg testa etter den.
Hvorfor tenkte du kjemisk eller at du mistet raskt? :)

Jeg testet positivt 12 DPO, som ifølge menstermin ville vært 3+1, men 3+5 i følge EL, som stemte. Forventet ikke mensen før 4 dager senere (har EL tidlig og lang lutealfase). Spydde allerede 9 DPO, så egget må vel ha festet seg senest da! Nå produserer jo alle HCG ulikt, men fra hva jeg har sett på forumet så tror jeg at tester er litt mer sensitive enn de sier

Last edited:
Jeg fikk svak strek 6/7dpo, men UL termin flyttet meg 2 dager frem, så hadde enten tidligere eggløsning eller så har han bare vokst fortere enn normalt

Hvorfor tenkte du kjemisk eller at du mistet raskt? :)
Fordi jeg fikk for meg at da måtte syklusen min ha vært svært kort (det var mest første gangen når jeg ikke testet etter el) og har hørt at om tiden mellom el og mens, eller var det mens og el? Er for kort. Så kan egget ha vanskelig for å feste seg. Og da tenkte jeg automatisk at noe måtte være galt. Men altså. Nå venter jeg min 3. Unge, og alle har gitt meg tidlig positiv test. Og aldri har jeg mistet før. Så det stemte ikke med meg iallefall :)

Fordi jeg fikk for meg at da måtte syklusen min ha vært svært kort (det var mest første gangen når jeg ikke testet etter el) og har hørt at om tiden mellom el og mens, eller var det mens og el? Er for kort. Så kan egget ha vanskelig for å feste seg. Og da tenkte jeg automatisk at noe måtte være galt. Men altså. Nå venter jeg min 3. Unge, og alle har gitt meg tidlig positiv test. Og aldri har jeg mistet før. Så det stemte ikke med meg iallefall
Okei :) godt å høre!

Jeg fikk positiv 10 dpo, som i mitt tilfelle betyr 3+4. Kjente tydelige stikk i livmorsområdet som gjorde meg ganske sikker på at det hadde klaffet allerede 8 dpo, så gjetter på at det var da det festet seg, og da er det jo ikke unaturlig at testen viste svakt, men tydelig positiv ca 48 timer senere :)

Fikk positiv allerede 8 DPO og enda mer tydelig 9 DPO. Skulle ha ikm 14 dpo. Jeg og samboer skjønte allerede rundt 4 DPO at jeg var gravid siden jeg var så hormonell og blæra gikk i ett sett hele tiden. Var mye tørst også. Har en syklus på 31 dager så syntes det var rart selv.

Fikk positiv denne gang 8dpo. Forrige gange jeg var gravid fikk jeg ikke positivt før 10dpo på kvelden. Og har med min eldste sønn opplevd å testet positivt 6dpo. Så er forskjellig fra graviditet til graviditet

Jeg fikk positiv test 3+3. Syns jeg skimta en svak skygge 3+2 men var usikker på om jeg så riktig for måtte vri og vende på den i rett lys for å se skyggen. Tok ny test 3+3 og da var det en svak strek der som syntes nok til at man så en svak strek.
Vet at 3+3 er riktig pga nøye overvåkning av syklus, symptomer og bekreftelser av mange ultralyder i etterkant der termin utifra mens og eggløsning stemmer på en prikk.

Back
Topp