Dere som får sykepenger fra NAV!

maltesers

Forumet er livet
Får dere alt på en gang eller er det delt opp??
Har min første "hele" lønning fra NAV nå etter å ha vært 100% sykemeldt siden slutten av oktober!
Var inne på nettbanken istad og da hadde jeg plutselig fått penger av NAV igjen, det kommer jo nå og da. Men det var bare halve beløpet av det jeg skal få i lønning! Får jeg resten av beløpet lenger ut i desember da?
Blir jo smårar av dette, med tanke på lån og andre faste trekk!

Jeg får 40 % lønn av jobben og 60 % av nav...og jeg får for den perioden jeg leverer sm for...en gang i mnd, i slutten av mnd... hvis du har vært sm siden oktober, og ikke fått lønn før nå så skulle du fått alt etterbetalt på denne lønnen...ville ringt de, har nok skjedd en feil...

Jeg har ikke fått noe enda.. jobben sendte vel inn paprien i midten av nov.
Håper jeg får de, litt kjipt å ha lite penger i des[:'(]
Så jeg aner ikke hvordan de deler det opp.

Trodde liksom jeg skulle få hele lønninga mi seinere i desember. Men da får jeg ringe i morgen tror jeg!

du får for det som står på sykemeldingen din.. altså står det at du er sykmeldt fra 01.11-20.11 får du for de dagene,
men kun for 5 dagers arbeidsuke.
Lønning for desember kommer den 15.12.-

Hvis du skjønte.. [8|][8|]

ORIGINAL: sengepolka

du får for det som står på sykemeldingen din.. altså står det at du er sykmeldt fra 01.11-20.11 får du for de dagene,
men kun for 5 dagers arbeidsuke.
Lønning for desember kommer den 15.12.-

Hvis du skjønte.. [8|][8|]

Ja jeg skjønner det! Men jeg var ikke klar over at det var sånn! Så teit opplegg![8D] Men skjønner jo at det må være sånn skal de ha kontroll på alt!

ORIGINAL: LinnTess

Får vi halv skatt av nav?

Sykepenger får vi halv skatt av nav ja...de deler opp betalingen i to i desember....og du får første utbetaling den 15. desember helt skattefritt, og vanlig skatt på den neste utbetalingen i desember

Sykepengene får du litt nå og da tror jeg.. Hvertfall jeg har fått det. Har litt med når arbeidsgiver sender inn sykemeldingen å sånn.. Fikk litt nå, men ikke så mye.. Må vel vente til utbetalingslappen kommer i posten for å vite hva det er vil jeg tro.. Skatten har jeg ikke peiling på.

Jeg ble sm i juni, men fikk ikke full lønn før i august, så tok litt tid før de kom i siget for å si det sånn. fikk da utbetalin 3 ganger eller no på 1 uke ;) Men fra august og frem til nå har jeg fått full lønn 1 gang pr mnd, ak som vanlig lønn.

Men er irriterende at det ikke kommer på fast dato med tanke på regninger!

*sniker* Mulig du får to utbetalinger fordi du skal over på foreldre penger i midten av mnd, har skjønt det som  at sykepenger og forelrepenger kommer fra to forskjellige avdelinger [:)] vet ikke altså, bare en tanke [:)]

Hvis dere går inn på nav sine sider, så kan man logge seg inn for å se status på siste utbetalinger... lønnsslippen i posten kommer etter pengene har kommet....

Får det delt opp. Får penger hver måned. Og i desember kommer det mest sansynelig rundt 16 siden det er desember [:)] Jeg har vært sykmeldt siden en gang i sep og har fått penger to ganger, også får jeg nå i desember [:)]

Back
Topp