dere som er sykmeldte

tuslerusle

Glad i forumet
Hvor lenge er dere sykmeldt og tror dere at dere må forlenge den ? Hvor lenge er det " normalt " å være i starten ? Jeg har vært sykmeldt i 10 dager, sykmelding går ut til mandagen og gruer meg skikkelig ! Har ikke orket gjøre noe siste to ukene  ( er i uke 8 på fredag )  går å håper på at jeg blir bedre til mandag men ser litt dårlig ut,  føler de på jobben blir så sure også. Virker jo som mange er av oppfatningen at man skal da klare jobbe , men det er jo så forskjellig fra person til person ?

Jeg var veldig dårlig sist også , jeg jobbet da som ridelærer og sykmeldte meg ikke, sov hele dagen og gikk på jobb om kvelden og red osv, mistet da i uke 12 + 4.

e e sykemedlt frem til fredag,har da vært sm i 2 uke men nåkk forlenge den.. blir heilt utmatta om e bare vaska golve på stua(å den e ikke så stor)  har en gutt på 2 år så trenge sitt..så velge å sm me et par uke til å satse på de gir se:)jobba i helsesektoren å har de nåkkså travelt på jobb.

Er sykemeldt til og med 26 mai, da har jeg vært sykemeldt i 2 uker. Er ganske dårlig enda, men visst jeg klarer det skal jeg forsøke å gå på jobb, og så se det litt ann. Men blir jeg ikke noe bedre må jeg nok sykemeldes lengre.

ble sykemeldt fra mandag til fredag i neste uke - altså to uker. har ingen anelse om denne blir forlenget enda, da jeg bare ringte legekontoret og fikk sykemelding uten legebesøk. dette fordi jeg var hos legen i et annet ærend for ca 3 uker siden å sa at jeg slet med kvalme. virker som det er normalt å sykemelde i 2 uker av gangen.... dersom du ikke er bedre etter de to ukene er det nok god grunn til at sykemeldingen blir forlenget helt du er fri for plager. lykke lykke til!

Ble sykemeldt 11 mai, før jeg fant ut om graviditeten! Ble sykemeldt pga ekstrem tretthet.
Er sykemeldt til neste mandag, den 25. HÅPER jeg kommer meg på jobb da! Elsker kollegaene mine, så savner de![:D]

Begynner å kjenne på kvalmen, men tror og håper det skal gå bra å jobbe selv om den er der! [:)]

ORIGINAL: lykkelig..

jeg kommer til å være sykemeldt hele svangerskapet..

Uffda, det hørtes nesten litt kjedelig ut.. Er det pga av type jobb eller? (hvis jeg får spørre)

ORIGINAL: rico

jeg har vært sykemeldt siden 28 eller  29/4.

og er sykemeldt til 5/6.

men da har jeg ikke jobb lenger så er jo da liten vits i å være sykemeldt.

jeg er da sykemeldt siden jeg har en jobb jeg må sitte ved pcen og tlf med headsett på meg hele tiden og styrer ikke når jeg får samtaler. så er da litt vanskeli for meg å løpe på do hele tiden.

pluss at egentli hele arb dagen min hadde blitt å hengt over doen. siden jeg har virkelig kvalme.

Siden du er sykmeldt før du evt ikke har noe jobb lenger (uten at jeg vet hvorfor) så kan du vel be om forlengelse av sykemeldinga?[8|]

Jeg ble sykemeldt denne uken..litt ryggplager (som jeg har hatt en stund nå..) Og så er jeg trett og kvalm.. så lurer på om jeg blir sykemeldt neste uke også.. [&:]

Ble sykemeldt da jeg gikk med Oliver pga bekkenløsning kunne nesten ikke gå på slutten [:'(] Denne gangen er jeg kun jævlig trøtt men det vil gå over etterhvert så hadde ikke sykemeldt meg av den grunn hadde jeg vært i jobb nå [:)]

Gravid er ingen sykdom sies det!

ORIGINAL: .::Tiiine::.

Ble sykemeldt da jeg gikk med Oliver pga bekkenløsning kunne nesten ikke gå på slutten [:'(] Denne gangen er jeg kun jævlig trøtt men det vil gå over etterhvert så hadde ikke sykemeldt meg av den grunn hadde jeg vært i jobb nå [:)]

Heilt enige, e og kvalmen og spyr på kvelden me går på jobb for det, me ein gang eg blir litt kvalm så spise eg[:)]

Jeg er jo sykemeldt med tretthet, som jeg skrev over...
Men jeg ble dette fordi det bare er et år siden jeg ble frisk fra ME (som er et utmattelsessymdrom) dermed er legen ekstra forsiktig om jeg føler meg sliten/trøtt/utmattet.
Jeg hadde ikke blitt sykemeldt fordi jeg var trett hvis ikke altså! Men når man er gravid er det en liten mulighet for å få tilbake ME, og det er noe jeg ABSOLUTT ikke vil...

Derfor er jeg sykemeldt med trøtthet som grunn... [:)]

ORIGINAL: Maiå

ORIGINAL: .::Tiiine::.

Heilt enige, e og kvalmen og spyr på kvelden me går på jobb for det, me ein gang eg blir litt kvalm så spise eg[:)]

Nei, svangerskap er ingen sykdom - men noen av plagene det gir gjør det umulig for enkelte å fortsette i arbeid..... så at noen blir sykemeldte pga kvalem, trøtthet ol. støtter jeg helt [:)] ble ikke sykemeldt pga kvalme i forige svangerskap og det var helt grusomt. måtte pine meg på jobb og arbeide inn igjen de timene jeg ikke klarte å arbeide. det er ikke riktig når man er så dårlig at man ikke kan jobbe.... da er man faktisk "syk" [:)]

Syns også selvfølgelig at det er kjempefint for personer som klarer å arbeide dersom plagene ikke er alt for store... man skal ikke få sykemelding dersom det ikke strengt tatt er nødvendig [:)] 

Ble faktisk sykemeldt 50% i dag. Jeg er trett og utslitt hele tiden....[:(] Jeg jobber og i restaurantbransjen og har en tung fysisk jobb med sene kvelder og mye stress. Selv om jeg er ferdig på jobb kl. 01.00 og er i seng kl. 02.00 så må jeg opp med jenta mi igjen kl. 07.00. Og fordi pappan har et stykke til jobb så er det jeg som alltid tar henne om morgenen og oftest henter henne.
I tillegg har jeg hatt to spontan aborter på rad nå og jeg klarer ikke å gå gjennom det en gang til....[&o]

Men jeg håper å kunne jobbe en god stund, det er kjedelig å bare være hjemme. [;)]

De som ikke føler seg bra nok til å jobbe skal selvsagt få sykemelding mener jeg, ingen grunn til at man skal pushe seg ekstra hardt bare for at man er gravid. Hadde man ikke vært gravid, men alikevel spydd flere ganger om dagen så hadde man sykemeldt seg uten å tenke seg om to ganger, men bare for at man er gravid og det da er vanlig at man har disse plagene så må man slite seg gjennom de selv om det kan være skadelig for barnet, det er tull! Men synes også at det er tull at det er forventet at man skal sykemeldes fordi man er gravid, er man frisk nok til å jobbe så gjør man det, man tar ikke en sykemelding fordi man synes jobben er kjip og det hadde vært koselig med ekstra fri lissom.. Det er slike mennesker som gjør det vanskelig for gravide med reelle problemer å bli tatt på alvor!
Min lille preken, hehe. Men det er som sagt veldig forskjellig fra person til person OG fra svangerskap og selvsagt type jobb. FOrstår at tunge løft etc kan være farlig, og jobbe som kokk når man ikke tåler matlukt kan være litt vanskelig ja, hehe.

Høres ut som alle dere har grunn til å slappe av hjemme (hvis dere klarer det), ikke bra for noen om man bare sitter rett opp og ned på jobb og ikke gjør noe for at man er så trøtt, da kan man like gjerne være hjemme, eller ihvertfall jobbe redusert tid [:)]

Lykke til og god bedring til dere alle, krysser fingrene for at ting skal gå lett for meg, men søstern min hadde et forferdlig svangerskap så håper at jeg slipper det [:'(] 

Back
Topp