Dere som er sykemeldt

Tine Therese

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Har dere fortalt arbeidsgiver om svangerskapet da? Er vel litt vanskelig å ikke fortelle det?

22.01.11 lille klumpen min
20.04.15 lille spira mi

Ja, jeg har fortalt det. Er 8 uker i dag. Måtte nesten det følte jeg :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg har fortalt d :) Litt vanskelig å skjule,siden d blir sykemelding på flere uker..

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har fortalt d :) Litt vanskelig å skjule,siden d blir sykemelding på flere uker..

Det er det jeg tenker og. Begynner å bli kvalm og er supersliten, så om jeg blir sykemeldt etterhvert blir jeg ikke overrasket. Bare jeg får kontrakta i hånda snart! Virker bare som "alle" venter til 12 uke

22.01.11 lille klumpen min
20.04.15 lille spira mi

Jeg fortalte d når jeg var 6+5.. Mest pga da er d lettere å forklare sykemelding til henne, og med tanke på alt styret sist, så var d greit at hun vet om d.. .:) Veldig glad for det, for vært sykemeldt nå pga magetrøbbel, og da ringte hun når hun hørte jeg var sykemeldt, for hun var så redd det var noe alvorlig :) Veldig deilig ..

Om jeg av en eller annen grunn trenger sykemelding før uke 12 kommer jeg til å fortelle det på jobben. Har et godt forhold til sjefene så tror ikke det blir noe problem. Føler egentlig det er enklere om de vet det, så slipper jeg å late som alt er tipp topp hele tida..

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg fortalte det på jobb da jeg leverte sykemeldinga. Synes det er fair at de vet det og kan planlegge litt i forhold til at jeg kanskje må gorlenge.. dessuten får de full refusjon når det er svangerskapsrelatert..

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Nå er ikke jeg sykemeldt. Men har fortalt sjefen det. Så da er hen forberedt om jeg skulle bli det. Og han har forståelse for at formen er dårlig.

Jeg fortalte det på jobb da jeg leverte sykemeldinga. Synes det er fair at de vet det og kan planlegge litt i forhold til at jeg kanskje må gorlenge.. dessuten får de full refusjon når det er svangerskapsrelatert..

Får de full refusjon? Taper de ingen penger på at jeg er sykemeldt? Får de pengene de gir til meg i lønn igjen av nav?
*håpefull*

Får de full refusjon? Taper de ingen penger på at jeg er sykemeldt? Får de pengene de gir til meg i lønn igjen av nav?
*håpefull*

Ja, tror det.. er i alle fall noe med at de slipper å betale de dagene som de betaler ved andre typer sykemeldinger.. andre som har mer peilig på dette enn meg sikkert..

Arbeidsgiveren kan søke om fritak fra arbeidsgiverperioden ved alle sykedager/sykemeldinger i svangerskapet. Dette skjer ikke automatisk :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har fortalt det til alle på jobben jeg. Er vanskelig å skjule når en jobber tett sammen, som i bhg, og spesielt når formen er dårlig og hormonene herjer med humøret. Greit for dem å vite at det ikke er dem jeg er "sur" på ;)
Sjefen fikk vite det blant de aller første, siden hun er ei god venninne i tillegg - og fordi hun har visst om prosessen vi har hatt i forkant. Synes det er godt at folk vet det, jeg :)

Vil prøve å vente så lenge som mulig. Forrige gang ble jeg sykmeldt rundt uke 7 pga kvalme. Håper ikke det skjer nå. Er 6+1 nå.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg fortalte det til sjefen veldig tidlig, vet at han ikke sier det videre osv. Jeg er nå 50% sykemeldt, så er flere som vet at jeg er gravid.. Er 8+2 nå..

Jeg fikk 50% sykemelding igår (torsdag), så på onsdag fortalte jeg det til sjefen. Jeg visste jeg kom til å få meg sykemelding, og så trøtt som jeg har vært i det siste, har nesten alle på jobben skjønt det allerede ;) Jobber i barnehage.

Hele firmaet der jeg jobber har visst siden 8 uker. Er dog et lite firma, men følte at det gjorde det enda litt vanskeligere, særlig om jeg skulle miste. Var litt vanskelig å unngå å si det, men de har ikke noe krav på å vite hvorfor du sykemelder deg. :)

Sjefen min vet det. Hun tok det veldig fint! Jeg forklarte at jeg helst ikke ville at noen annen skulle vite det enda ettersom det var så tidlig og at jeg ville fortelle det selv etter uke 12. Det hadde hun stor forståelse for :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg fortalte det til sjefen, resten av kollegaene mine forsto at jeg var gravid siden jeg var sm 50% og kom på jobb kl 12:00 hver dag :P gjorde det samme sist jeg var gravid også, hehe..

Back
Topp