Dere som er Rhesus negativ

Er rhesus negativ, og babyen er rhesus positiv. Tenker ikke på det. Har ikke fått påvist antistoffer, fikk sprøyte i uke 28, og får ny sprøyte etter fødsel [emoji4]

Har en vikar for fastlegen. Jeg synes han er skikkelig dårlig, snill men man må diagnosere og si hva man trenger selv....

Tok blodprøver i uke 12 men ikke fått noe svar ennå... Opplyste om at jeg er rh- og han sa at det sjekkes på blodprøvene. Fikk kun melding om at jeg hadde jernmangel.

Var hos jordmor i går, er 24 uker på vei og hun ba meg purre på prøvesvarene.

Vet jeg er rh- og pappaen er rh+.

Nå føler jeg meg ikke godt nok fulgt opp :nailbiting:

Last edited:
Jeg mistet i MA i april, og litt utrygg etter aborten, da jeg fikk sprøyta før aborten var komplett, legen forsikret meg om at dette var helt trygt, så håper det. Har tre barn, eldste er rhesus negativ, de to siste er rhesus positive, det var den lille som jeg mistet også. . Nå er jeg gravid igjen, og spent på prøvesvarene...

Jeg er rhesus negativ og min andre graviditet. Førstemann var negativ han også, og jeg må si jeg ikke tenkte så mye over det da for var aldri prat om det på kontroller osv.

Nå tar jeg blodprøver 1 gang i mnd og føler meg veldig godt fulgt opp. Men jeg går ikke å tenker på det og er ikke engstelig.

Må man ta prøver hver måned med nr.2? Min første var også negativ, så hvis jeg blir gravid på nytt så må jeg ta blodprøver hver måned?

Jeg gjorde ikke det :eek:

Mistet i uke 6 eller 7 i 2015, fikk ikke noe vaksine etterpå... Er gravid igjen nå

Tok blodprøver i uke 12 men ikke fått noe svar ennå... Opplyste om at jeg er rh- og legen sa at det sjekkes på blodprøvene. Fikk kun melding om at jeg hadde jernmangel.

Mistet i uke 6 eller 7 i 2015, fikk ikke noe vaksine etterpå... Er gravid igjen nå

Tok blodprøver i uke 12 men ikke fått noe svar ennå... Opplyste om at jeg er rh- og legen sa at det sjekkes på blodprøvene. Fikk kun melding om at jeg hadde jernmangel.

Jeg tok de vanlige blodprøvene i uke 12 (vi visste fra sist at jeg var minus), så ny blodprøve uke 24, vaksine ca uke 28 og etter fødsel :)

Jeg tok de vanlige blodprøvene i uke 12 (vi visste fra sist at jeg var minus), så ny blodprøve uke 24, vaksine ca uke 28 og etter fødsel :)

Får ringe legen for å purre på svarene fra sist blodprøve og be om ny blodprøve ettersom jeg snart er i uke 25 da, håpe at alt er bra:wideyed:

Jeg er rh negativ og pappaen positiv.
Ikke påvist antistoffer i noen av svangerskapene :) fikk sprøyte etter fødsel med første og i uke 30 og etter nå med nr 2.

Jeg er rh- og skal ta blodprøve om to uker. Førstegangs og 20+2 idag. Tar det rolig og regner med at helsevesenet følger opp :)

Jeg bekymrer meg for dette, dette svangerskapet.
Jeg er rh- og har tre barn som er rh+.
I siste svangerskapet opplevde jeg rhesusimmunisering, og minsten fikk en tøff start på livet.
Er blitt forespeilet at det blir mer alvorlig for hvert svangerskap - når man først har begynt å danne antistoffer. Heldigvis er det veldig sjelden dette skjer i dag, så jeg er en av de få uheldige.
De fleste har ingenting å bekymre seg for :)

Back
Topp