dere som er nærsynt.....

Er vel -2 på begge øyna.
Men har skjeve hornhinner også..

Brukte linser helt til jeg en dag i fylla skulle ta de av..(jeg hadde allerede tatt de av)..Så jeg omtrent gravde neglen inn i øyet, som resulterte i rift og sår i hornhinna, og har nå arr på hornhinna pga dette, og det gjør at linser er vondt.

Så da blir det briller da :P

Har -6,75 på det ene øyet og -3,5 på det andre øyet ,og skjeve hornhinner i tillegg. Bruker kun briller,kan ikke bruke linser. (Har en revma sykdom som gir svært tørre øyne og i tillegg gjør at jeg ikke kan ta operasjon for å bedre synet.)

har -1 på begge øyne. Bruker til daglig linser, men av og til briller for å avlaste litt.
Er så vant med å bruke linser at jeg ser ganske dårlig uten

Jeg har -4 på ene øyet og -3,75 på det andre. Bruker for det meste døgnlinser som kan sitte på i 30 døgn, men avlaster øynene med briller av og til.

Jeg har -0,75 på det ene og -1 på det andre.
Bruker linser på dagen og briller på kvelden.

jeg hadde 6,25 og 6,75 hvis jeg ikke husker helt feil,men så tok jeg laseroperasjon for 7-8 år siden så nå vet jeg ikke.

jeg har  minus 0,5 og minus  1 trooor jeg på øynene.  og skjeve  hornhinner.

aldri fått brilleseddel...  

bruker briller, men trenger ikke hele tiden.

- 3,50 på begge tror jeg det var + skjeve hornhinner. Bruker bare briller. Er en del av meg og føler meg ganske naken uten.

-4 på venstre og -2,75 på høyre men der har jeg og retting for skjeve hornhinner.

Har skjev på venstre og.. men der funker det best å ikke rette på den.
Bruker linser.... briller får jeg klaustrofobi av, og stikker fingern i brilla og sånn. Jeg har brukt briller i lange perioder før.. og det går virkelig ikke.

Jeg hadde -6.25 og -5.75, men opererte meg for fire år siden.
Brukte linser før, og hadde da bedre syn med linser enn det gjennomsnittet med normalt syn uten linser har. Nå etter operasjonen er jeg "nede" på normalt syn ;-)

Back
Topp