dere som er nærsynt.....

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
hva er styrken deres??

på mitt venstre øye:   -1,50

på mitt høyre øye:     -1,75

bruker dere linser eller briller?
Jeg bruker linser.

Jeg har -1,0 og -0,75... bruker briller da jeg kjører stort sett (og kino)... Men skulle gjerne hatt linser for jeg myser mye.. får bare aldri somlet meg til det..  Jeg ser jo, men skulle gjerne hatt litt skarpere syn.. hehe

Har -7 på høyre og -5.75 på venstra. Ser ekstra dårlig i mørket føler jeg.
Bruker linser, det er jo så himla praktisk! Orker ikke pusse briller hele tiden, eller tørke vekk regn. Pluss at jeg mister sidesynet der brillene slutter. Glasset bøyer jo lyset sånn at en del av synsbildet forsvinner og gjør trapper  temmelig skumle...

Men jeg ser jækelsk godt på 2 cm avstand altså!! :-D

Tweak skrev:
Bruker linser, det er jo så himla praktisk! Orker ikke pusse briller hele tiden, eller tørke vekk regn. Pluss at jeg mister sidesynet der brillene slutter. Glasset bøyer jo lyset sånn at en del av synsbildet forsvinner og gjør trapper  temmelig skumle...

såpass....
da ser man litt dårlig uten briller/linser.

Har -3 på høyre øyet og -2.75 på venstre øyet, og skeiv hornhinne.. 
Blander mellom linser og briller, siden linsene gnager på øynene hvis jeg bruker det i lengre perioder...

Har  -2.50 på begge øynene + skjeve hornhinner.
Bruker linser 99% av tiden, har sånne døgnlinser som jeg går med 1 mnd av gangen. GENIALT:)

begge - 0,75, bruker både linser og briller

- 5,5 og -5,75
og skjeve hornhinner.. 
Bruker linser på dagtid, og briller til og fra senga! ;P Ser ikke en dritt uten..

Hadde - 5,75 på begge øynene + skjeve hornhinner.
Laseropererte meg og har tilnærmet 0 på begge øyene, og ser helt tipp-topp :D 

babylight skrev:
Har -3 på høyre øyet og -2.75 på venstre øyet, og skeiv hornhinne.. 
Blander mellom linser og briller, siden linsene gnager på øynene hvis jeg bruker det i lengre perioder...

Da bør du bytte linser, for som med alt annet er det ikke en linse som passer alle øyne..
Jeg brukte lang tid på å finne de som sitter perfekt, linser som gnager er farlig for øynene i lengda! Får du ikke hjelp til dette hos øyelegen din? 

Jeg har -3,- og -3.75.. Bruker linser, blir GAAAL av briller!

Har vel over-3 på begge nå, siden brillene mine er -2,75 og jeg ser ikke en dritt om ting er for lant unna.

-2,0 på venstre
-1,75 på høyre.
Og så noe brytning og skjevhet og blablabla.
Bruker linser, men sparer til nye briller for å ha i tillegg.

Snuppo og Sneipen skrev:

Tweak skrev:

såpass....
da ser man litt dårlig uten briller/linser.

Vaser litt rundt uten linser ja. Men har hørt om værre så jeg klager ikke.
Det er sånn forskjell på øynene mine at jeg ikke fungerer uten briller, øynene fungerer ikke sammen så jeg ser dobbelt.

Kunne tenke meg laseroperasjon men dersom jeg ender opp med -1 likevel så må jeg jo fremdeles bruke briller/linser så jeg vet ikke om det er verdt det.

- 0.75 på venstre og - 1 på høyre  skjeiv hornhinne på ene øyet. Kan kjøre bil uten linser/briller, men ser ikke skilt klart på avstand. Liker ikke å gå med briller (låner mannen sine av og til), og linser blir jeg enda tørrere på øynene av (har prøvd ørten ulike merker). Så går som regel uten noe + øyedråper.

-6.75 på begge øyne.
Ser med andre ord ikke noe særlig uten hjelp.. bruker linser hver dag, og briller til og fra senga. Heldigvis er det kun styrken som er gal på øynene mine, og ikke skeve hornhinner og mye annet rusk og rask.

Venstre -3,25
Høyre -3,00

Back
Topp