Dere som er kvalme

flubber

Elsker forumet
*MIA*
Mailykke 2018
Hva spiser og drikker dere? Idag er jeg så kvalm at det er vondt og jeg brekker meg bare jeg tenker på å putte noe i munnen. Aldri hatt det sånn før og trenger tips til mat/drikke som kan være greit å få i seg. Samboeren er kjempesnill og står klar til å løpe på butikken etter hva set må være for meg, men jeg vil ikke ha noe :(

Det går mest i salt og surt.
Sure grønne epler feks, og pizzaboller.. Brekkes ved tanken på for mye søtt så det holder jeg meg unna.

Sure grønne epler var kanskje ikke dumt. Får prøve det :)

Hei

ikke lett og spise når mann er kvalm. Men for meg er Marie kjeks og salte kjeks greit og spise. Knekkbrød uten pålegg f.eks kan du jo prøve. Bedere og få noe inn enn og ikke spise.

Her funker milkshake og fløyelsgrøt..ikke akkurat sunt men

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg er hektet på Olden sprudlevann med eple-smak :) Ellers må jeg bare spise noe, og det må helst ikke være fettete (like greit siden fett er det man trenger minst av i graviditeten). Har feks. fått helt avsmak av Brelett på brødskivene.

isbiter går rett ned her!! er jo bare vann, men viktig det også.... ellers lollipop spinn og salt mat til tider. det er så udigg å være kvalm, jeg er SÅ spent på om jeg klarer å gjennomføre fire uker jobb før jeg evt kan sykemelde meg!!

Har vært litt småkvalm tidligere også og da har det funket å spise litt knekkebrød eller noe når jeg kjente kvalmen kom. Men idag kommer jeg meg ikke ut av senga. Brekker meg bare av å snu meg i senga. Men samboeren er på forballkamp med sønnen sin nå og skulle kjøpe med salte kjeks og sure epler hjem. Håper dette bare er midlertidig for ellers dør jeg føles det ut som!

Jeg spiser mye frukt, spesielt sure frukter som grønne epler, grønne druer, grapefrukt og tar meg selv ved å gomle på en sitron i ny og ned.. hmmm.men også nektarin og andre søte frukter men ikke banan! :P
Drikke så blir det appelsinjuice, slush, og kullsyrevann,og kaldt vann med sitron oppi, pepsi max går alltid ned å men jeg har trappet ned pga koffeinen.

saftis med pæresmak, läkerol med salmiakksmak, grønnsakssuppe, ritz-kjeks, cola, farris, kuli, isbergsalat

Marie kjeks, rista brød med syltetøy på... Orker ikke fet mat. saft er veldig fint, spesielt solbærsaft. :-)

Jeg har blandet farris med eplejuice. Fikk tipset av legen og det funket som bare det! Har ikke vært kvalm i dag :-D

Jeg kjøpte sånn fiberdrikk på apoteket, inneholder mer næring i den lille flaska enn hva jeg orka og spise. Smakte ikke så godt, men det gikk ned (er jo flytende) :)

Hva spiser og drikker dere? Idag er jeg så kvalm at det er vondt og jeg brekker meg bare jeg tenker på å putte noe i munnen. Aldri hatt det sånn før og trenger tips til mat/drikke som kan være greit å få i seg. Samboeren er kjempesnill og står klar til å løpe på butikken etter hva set må være for meg, men jeg vil ikke ha noe :(
Mariekjeks!! Det har vært min løsning.. Har samme problem som deg, sliter med mat og ikke minst å handle mat. Men begynte å spise mariekjeks før helgen og det hjelper veldig mot kvalmen :)

Her også funker det med Ritz-kjeks og Granny Smith epler (sure grønne)

Sitter på jobb nå og greier ikke å konsentrere meg, knasker på et surt grønt eple, det hjelper!

Takker for alle gode råd :)
Greit med noen å spørre når man er for elendig til å tenke selv ;)
Er litt bedre idag heldigvis, så har klart å få i meg noen tørre kjeks og et surt eple. Og har faktisk klart å karre meg fra senga til sofaen idag! Yay! Satser på at det blir bedre igjen og bare var forbigående så ille. Føler virkelig med alle som er så kvalme hele tiden! Hadde bare lyst å grave meg ned i et mørkt hull og dø i går :(

Jeg spiser mandler for å døyve den værste kvalmen som kommer av sult. Da klarer jeg å lage meg litt mat etterpå uten så alt for mange pauser. Syns kjeks blir for tørt og bare vokser i munnen :(

Back
Topp