Dere som er kvalme

Wildberg

Forumet er livet
Kaster dere opp eller er er dere "bare" kvalme. Var ikke kvalm en eneste dag med nr.1 men nå kommer og går den som den vil. Kaster ikke opp...

Her kommer og går det i bølger gjennom dagen. Kaster heldigvis ikke opp. Trodde ikke man ble kvalm så tidlig jeg, men joda man blir tydeligvis det. Er heldigvis ikke såå ille ennå, men er redd det kommer til å ta seg opp :(
Begynte ikke før i uke 6 da jeg gikk med junior, men da vart det ille i 2 mnd..

Vært kvalm i en uke nå, kastet opp fredag og i dag....

Jeg ble kvalm 6dpo. Spydde som en helt allerede da, og kjente at dette var noe annet enn omgangssyke. Testet positivt to dager senere. Har vært kvalm nesten hver dag siden, men har ikke kastet opp mer enn to, tre av dagene. Med datteren min kastet jeg opp flere ganger i uken fra uke 3-4 til langt over 6 måneder...

Var mye kvalm da jeg gikk med jentene, men spydde bare en gang da jeg gikk med yngste.
Drakk en del ingefærøl og drakk te med ingefær (ja, det skal hjelpe mot kvalme), og funka bare knall.
Ellers litt salt potetgull og Bris, når jeg var blitt kvalm.
For noen hjelper det å spise lite og ofte.
Første gang jeg gikk gravid hadde jeg med meg Ritz kjeks og en flaske utvannet appelsinjuice på jobb

tror dere på at kvalme går hånd i hånd med at man venter jente?

Jeg er kvalm i bølgedaler gjennom hele dagen. Kaster ikke opp. Munnen bare fyller seg med vann, også svelger jeg den vekk. Bare det ikke blir verre, skal dette gå greitt.

Kvalm og uvel, men ikke kastet opp. Stagger det verste med isbiter, kjeks og lakris :)

Det som er litt spennende er at jeg var ikke kvalm med guttene mine...men nå er jeg det.
Så håper det er jente i vente!

kvalm hele dagen stortsjett, og uggen. kommer og går hvor sterk den er, ikke kastet opp enda, mn er ikke langt unna, lite som skal til nå tror jeg :/

Men tenker detter er et godt symptom, så er "lykkelig" over å være kvalm, om man kan si d :P

Jeg var ingenting kvalm når jeg venta jenta, men kvalm i to måneder når jeg venta gutten.. så hos meg har det virket motsatt :p

føler meg uvel.. kvalm på kvelden hvis jeg ikke har spist bra, eller hvis det er lenge siden sist.
spent på om det vil bli verre.. jeg er ca 6 +2 nå, så tenker at siden det ikke har kommet for fult enda, så slipper jeg kanskje unna....?? hehe! ;)

hører mange si det er tidlig å bli kvalm og hvis man er kvalm nå blir det bare værre. håper de tar feil

Var mykje kvalm i første svangerskap. Morgenrutinen då var, våkne-->rett på toalettet å kaste opp:puke_r i 4 mnd! No har eg vert kvalm siden ei veke før positiv test, å det kjem heile dagen av og på. Berre oppkast av og til! Kjedlige greie:disgust. Men e vertfall ein bekreftelse på at da e nåke der, så får sjå positivt på da ;)

Jeg er også uvell på kvelden.. Men jeg var veldig dårlig sist, så nå lurer jeg jo på om alt er som det skal.. Trodde aldri at jeg skulle gå å "glede" meg til å bli dårlig...... Menmen.. Kan jo være at d kommer :):)

Er det noen som har vært kvalme helt i starten men så forsvinner det? Jeg var merkelig nok småkvalm en hel uke før forventet mens og fram til 4 uker + 3 dager. Og så har det gitt seg helt. Synes det er litt merkelig..... Litt skummelt når symptomer forsvinner. I mitt forrige svangerskap så var jeg ikke kvalm i det hele tatt, med mindre jeg begynte å bli veldig sulten.

Har bare vært kvalm to ganger hittil, og det kommer hvis jeg både har sovet lite og ikke har spist på lenge. Kvalmen forsvinner når jeg spiser :)

Back
Topp