Dere som er kvalme

Skravlan

Forelsket i forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Mulig dette har vært tatt opp før, men orker ikke lese meg gjennom gamle tråder, so here it goes;

Dere som er kvalme, hvilken uke dukket den opp? Selv begynte jeg å bli skikkelig dårlig allerede litt over uke 5 og begynner å bli nervøs for at det skal være tvillinger der inne siden den kom så tidlig!:P

Slutten av uke 4, men av en ubetydelig type første uka, så har den vært plagsom fram til nå før helga (9uker). Kommet i bølger idag igjen.

Ok, godt det er andre som ble tidlig kvalme:) Sist ble jeg ikke kvalm før uke 8, så ble litt stressa når den dukket opp så tidlig denne gangen.. Konkluderte med at "En så tidlig sv.skaps kvalme MÅ jo skyldes et alt for høyt nivå HCG nivå, ergo MÅ det være tvillinger"

...Haha "Doktor-Skravlan" strikes again:P

Og bare sånn for ordens skyld; Ikke noe galt med tvillinger altså, men hadde passet best med kun en av plassmessige/økonomiske årsaker:)

Skravlan skrev:
Ok, godt det er andre som ble tidlig kvalme:) Sist ble jeg ikke kvalm før uke 8, så ble litt stressa når den dukket opp så tidlig denne gangen.. Konkluderte med at "En så tidlig sv.skaps kvalme MÅ jo skyldes et alt for høyt nivå HCG nivå, ergo MÅ det være tvillinger"

...Haha "Doktor-Skravlan" strikes again:P

Og bare sånn for ordens skyld; Ikke noe galt med tvillinger altså, men hadde passet best med kun en av plassmessige/økonomiske årsaker:)

Jeg ble også ekstremkvalm i uke 5 denne gangen og var bare uggen forrige gang, men sannsynligheten for tvillinger er vel fortsatt små. Jeg tør ikke tenke tanken engang!

her kom kvalmen akkurat 6+0 :) og jeg som trodde den var så ille først, hehe.... :p

Kvalmen kom i midten av uke 5. Har vært på tidlig UL, og der var det bare 1 bankende hjerte :)

Ein heil dag uten kvalme ca.. Itte nesten en uke konstant kvalmen... Burde eg være gla, elle redd:-| Nogen så har opplevd at kvalmen kommer å går?

Veke 5, og i dag kasta eg inn handkledet og dro til lege og fekk afipran. Det fungerar supert! Er fortsatt eindel kvalm, men eg slepp å spy døgnet rundt

Helt normalt at det varierer ja. Jeg har hatt 2-3 "gode" dager med lite kvalme, men så fikk jeg 3 nye enda mer grusomme kvalmedager. Derfor planlegger jeg svært lite for tiden, denne tilstanden er uforutsigbar!

Kvalmen startet dager etter unnfangelse:) Og der er bare en baby. Ikke suuuperkvalm, men nok til at jeg har dårlig matlyst, alt lukter fælt etc.

Kvalm fra ca uke 5,5, ekstremt kvalm fra uke 7,5, innlagt i uke 8:-P "Bare" en her:-)

Dere som er kvalme, hva er det beste tipset til forebygging? Har prøvd ingefærte, men synes ikke den fungerer på meg...

Uke 6:-)men er ikke ekstremt kvalm kommer og går i løpet av dagen.

Spise ofte. Være uthvilt. Ikke stresse. Særlig det å få i seg mat ofte er viktig for meg.

Vært litt småkvalm fra uke 6, men det har blitt verre nå i uke 8! Håper det ikke varer lenge!!

Kvalm fra ca uke 6 her og. Noen dager er bedre enn andre og har hatt 2 dager  på rad nå uten kvalme og oppkast! 

Vært kvalm og ekstremt trøtt siden uke 5... Begynner å bli forferdelig slitsomt! Kunne sovet 24/7!

Blir til og med kvalm av lukten av min egen samboer! Blir ikke mye action på han for tiden for å si det sånn!:-P

Blir til og med kvalm av lukten av min egen samboer! Blir ikke mye action på han for tiden for å si det sånn!:-P

Back
Topp