Dere som er kvalme

*Hera*

Glad i forumet
Når ble dere det?
Jeg var faktisk litt kvalm før jeg testet, er nå 4+4 og er kvalm! Er ikke det veldig tidlig? I de forrige svangerskapene var jeg ikke skikkelig kvalm før i uke 6 eller noe.

Jeg ble nå i uke6..ikke oppkast-kvalm,bare KVALM og uvel...mest utover kvelden..forferdelig! Håper det går FORT over...vet noen om man kan få noen tabletter hos legen for det??

Jeg ble kvalm fra en uke etter befruktning. Å det blir bare verre å verre. Så de som har noen gode tips så kom med de

Her kom kvalmen kastet å meg 6+2. Så var den der 5 dager, før den forsvant et par-3 dager. Så kom den igjen, og nå kjenner jeg det stort sett hele tiden, spesielt når jeg er sulten. Kaster ikke opp, er bare uvel og kvalm konstant... Ikke gøy!!! Men er vel et bra tegn egentlig... 

Det var ganske tidlig. Rundt en uke før positiv test. Har fortsatt ikke kastet opp (bank i bordet!), men er skikkelig kvalm og uvel hele døgnet.

Dere kan prøve å drikke Ingefærøl eller kjøpe Ingefærkapsler på apoteket (anbef å snakke med lege først)
Også hjalp det meg førrige gangen å suge på sitrondrops.

Den kom i går (6+2)...har vært så dårlig i 2 dager nå, ligger rett ut. Jeg har ikke kastet opp men det er ikke så mye som skal til før jeg brekker meg...ikke så god matlyst heller.

Da skal jeg  prøve sitrondrops :)     

jeg er 5+2 nå, og blir bare litt småkvalm når jeg er sulten. Sist gang kom kvalmen kastende over meg når jeg var 6-7 uker på vei, og da spydde jeg så mye at jeg ble lagt inn på sykehus. De dagene husker jeg som de verste i mitt liv! Etter det fikk jeg afipran hos legen. Det er kvalmestillende som man kan bruke fram til tredje trimester. Det i tillegg til at jeg spiste jevnlig så jeg ikke ble veldig sulten, og hvile så jeg ikke ble veldig sliten hjalp meg veldig. Etter det kasta jeg opp bare på morgenen, og det var sikkert fordi jeg var veldig sulten! Så nå går jeg bare å venter på at kvalmen tar meg, er 7 uker dagen etter jeg går ut i ferie, så kan bli en slitsom ferie! Skal iallefall ordne meg så jeg har med meg afipran når vi skal på tur!

Husker det hjalp meg også på morgenen å ha noe knekkebrød eller Havrefras ved siden av senga. Spiste litt før jeg sto opp. 

Back
Topp