Dere som er kvalme og har flere barn?

Agnete

Forumet er livet
Hva gjør dere med barna? Jeg er veldig kvalm, kaster opp om jeg beveger meg. Og gruer meg nå til min samboer må dra på jobb. Aner ikke hvordan jeg skal få hentet de, lagd mat, lagt de.. Og selv om jeg er syk så kan jo ikke min kjære slutte å jobbe. Så hvordan gjør dere dette?

Last edited:
Jeg biter i meg kvalmen og gjør som jeg pleier. Det har gått hittil :)

TuMmY LoVe

Jeg biter i meg kvalmen og gjør som jeg pleier. Det har gått hittil :)

TuMmY LoVe
Det går ikke her, da henger jeg bare mer over doen. Går på medesiner, men de fungerer ikke, kaster opp alt som kommer ned. Har hatt hypermesis i de to forrige svangerskapene, tror det er igang igjen! Bruker du noen medesiner?

Må bare true seg igjennom det. Blir litt mer passive hverdager da..

Hva jobber mannen din med?
Hverdagsjobb eller pendler?

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Nå er jeg blitt sykemeldt. Og håper det da blir bedre, og at jeg får litt ekstra overskudd til de 2 flotte ungene mine :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Nå er de jo også i barnehagen på dagtid da.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har vært sinnsykt trøtt, men heldigvis har jeg vært heldig og kun måtte levere på morgenen og hentet på ettermiddagen hvor mannen har kommer hjem ca 1 time etter hentingen.

Er det mulig at mannen din kan jobbe litt mindre nå mens du er dårlig? Evt kanskje hjemmekontor?

<3 Gutt feb.12 <3

Jeg har vært sinnsykt trøtt, men heldigvis har jeg vært heldig og kun måtte levere på morgenen og hentet på ettermiddagen hvor mannen har kommer hjem ca 1 time etter hentingen.

Er det mulig at mannen din kan jobbe litt mindre nå mens du er dårlig? Evt kanskje hjemmekontor?

<3 Gutt feb.12 <3

Han har ingen jobb med slike muligheter dessverre! Han drar ofte rett etter barna kommer hjem, men det er verst å stå opp på morgen! Prøver virkerlig å bite tenna sammen, men får ikke styrt dette..
Snakket med legen i dag, og han skulle undersøke om hvilke medesiner jeg kan ta. Han forstod at dette var Vannskelig for oss.

Her ble mannen sykmeldt på flekken kår jeg fikk hyperemesis i forrige svangerskap. Det skulle egentlig bare mangle synns jeg! ..ble innlagt på sykehus også da..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kan ikke mannen din få en sykemelding iallfall på kveldsvakter?
Evt bruke syk barnepasser?

Her ble mannen sykmeldt på flekken kår jeg fikk hyperemesis i forrige svangerskap. Det skulle egentlig bare mangle synns jeg! ..ble innlagt på sykehus også da..

De har jo egentlig ikke rett på dette, og legen min er streng. Blir jeg lagt inn så får han nok. Han fikk i forrige svangerskap!

Kan ikke mannen din få en sykemelding iallfall på kveldsvakter?
Evt bruke syk barnepasser?
Han har bare to dager igjen, barna våre har vært mye syke i år. Så dette passer jo dårlig, men sånn er det når ikke alt kan planlegges :p
Skal snakke litt mer med legen til onsdagen :)
Det ordner seg sikkert, men føler seg så håpløs når man ikke klarer å ta vare på seg selv engang :p

Mannen min jobber borte 4dager i uken. Og da har det blitt en periode med litt sen barnehage-henting. Kanskje litt mye tv/film, nettbrett titting og "dårlige" middager. Men det blir jo bare en liten stund :) Jeg var super dårlig fra uke 4-5 til uke 8 så ble det bedre :)
Det blir jo som når man er syk med influensa, omgangsyke o.l

De har jo egentlig ikke rett på dette, og legen min er streng. Blir jeg lagt inn så får han nok. Han fikk i forrige svangerskap!

Her fikk han sykmelding med en gang. Der grunnen var at partneren var syk. Ingen problem det. Og trodde det var noe man hadde krav på, min mann har fått det i hvert svangerskap han, men det siste hadde jeg det verst i.

Her fikk han sykmelding med en gang. Der grunnen var at partneren var syk. Ingen problem det. Og trodde det var noe man hadde krav på, min mann har fått det i hvert svangerskap han, men det siste hadde jeg det verst i.

Tror man uansett har krav på omsorgspenger selv om det går utover de ti dagene arbeidsgiver betaler. Men tror ikke man får utbetalt 100% men 60%.

Jeg hadde premature rier og fare for prematurfødsel sist svangerskap i tillegg til hypermesis. Sykehuset ville legge meg inn, men min samboer hadde ikke rett på noe fikk jeg fortalt. Om det hadde vært barnet så ville han hatt rett på omsorgspenger og pleiepenger.
Jeg har vært mye inn og ut av sykehus de siste årene, skulle nå bli lagt inn for fire nye uker. Men min samboer er da helt avhengig av at han får tilrettelegging på jobb. Men ett sted går jo grensen for arbeidsgiver også!
Skal høre litt med legen min om han ikke kan gi en sykemelding, men jeg vet han er litt Vannskelig når man ikke selv er syk.
Er så misunnelig på alle gravide som jobber frem til fødsel, ikke kaster opp noe særlig og har det topp :p
Har bestemt at denne gangen skal jeg ha det slik, men kroppen jobber mot :p
Bare i dag har jeg kastet opp 5-6 ganger hver time, og sånn er det på natten også!

Back
Topp