Dere som er kvalm.

Leniiis

Glad i forumet
Er dere kvalm hele tiden eller hva utløser det? Jeg er idag 6+6 og blir bare kvalm etter jeg har spist mat eller når jeg lukter sterk middagsmat.
 
Er 6+5, og våknet kvalm i dag. Ellers kommer det når jeg er veldig sulten, etter jeg har spist, og ved spesielle lukter.:meh:
 
Jeg er kvalm tidlig på morgenen, og så kommer det i bølger utover dagen. Mat eller ei - det har lite å si ift kvalmen min virker det som :/
 
Er ikke så veldig kvalm i det jeg våkner faktisk, men må spise ganske fort for å ikke bli det.
Og spise jevnt og trutt gjennom hele dagen. Lite her gang. Spiser jeg for mye blir jeg kvalm. Spiser jeg ikke blir jeg kvalm. Nå spiser jeg drops, for det var det jeg hadde i veska, men må utstyre meg med noe sunnere grove kjeks tror jeg.
Ikke vært brekningskvalm enda, heldigvis.
 
Jeg har ikke blitt ordentlig kvalm eller kastet opp, men jeg er uggen av og på hele dagen.... Særlig når jeg er sulten, når jeg må på do og når som helst ellers.
 
Det kommer bølger med kvalme. Vet ikke hva som utløser det, men plutselig kommer det
 
Kommer bare plutselig og usammenhengende men blir verre av lukter, bilkjøring (sitte på noe som beveger seg som buss. Tog, bil, og hvis jeg er sulten eller nettopp har spist. Kommer i bølger
 
Hmm, jeg våkner opp helt fin og så blir jeg bare mer og mer uvel og kvalm utover dagen til i 18-19-tiden. Da blir det bedre. Har ikke spydd enda, men føler meg på grensa til kvalm og har gjort det i over ei uke.
 
I dag spydde jeg for første gang... Æsj altså!
 
Jeg blir kvalm av å være sulten og når jeg blir ekstremt trøtt/sliten.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Generelt kvalm HELE dagen. Når jeg står opp, lenge siden mat, akkurat spist mat, kjøre bil, anstrenge meg med husarbeid. Ja alt egentlig, tror jeg skal ligge i noen dager med kjeks på nattbordet:) kanskje de da går over. Var ikke slik med første så dette kom som et sjokk. Håpe det går over snart:):)
 
Jeg er kvalm fra jeg våkner til jeg sovner. Har ikke fått i meg vått eller tørt så jeg fikk postafen av legen noe som hjelper litt:) har hattto svangerskap tidligere med ekstrem svangerskapskvalme så dette kom ikke som en overraskelse:)
 
Så sulten på middag i kveld, og fikk så vidt ned noe før kvalmen kom akutt over meg... hjelper ikke på når jeg prøver å komme meg opp i vekt (har gått ned hittil) 6+4
 
Vet jeg kommer til å måtte spise disse ordene senere, men jeg GLEDER meg til å bli kvalm. :D nesten litt frustrerende få symptomer her, men de kommer vel jagende på nå i 6. uke (håper jeg). 5+0 i morgen=JIPPI!! :)
 
Dere som er mye uvel eller kvalm, gjør dere noe for å dempe det? Spise kjeks feks, el annet når dere kjenner det kommer? Jeg trenger tips som kan funke.... Er jo ingenting som frister når kvalmebygene kommer, men det er kanskje lurt å dytte inn noe lite alikevel?
 
Dere som er mye uvel eller kvalm, gjør dere noe for å dempe det? Spise kjeks feks, el annet når dere kjenner det kommer? Jeg trenger tips som kan funke.... Er jo ingenting som frister når kvalmebygene kommer, men det er kanskje lurt å dytte inn noe lite alikevel?
Her går det i Riskaker. Spiser en med en gang jeg står opp. Har også en pakke stående på jobb, som er veldig kjekk å ha når kvalmen kommer snikende. Drikker også en del Farris. Dette har hjulpet meg veldig mot kvalmen.

I de to foregående svangerskapene gikk det i Salinas og Ritz-kjeks. Dette har jeg ikke klart å spise siden, selv om det begynner å bli noen år siden jeg var gravid sist.
 
Dere som er mye uvel eller kvalm, gjør dere noe for å dempe det? Spise kjeks feks, el annet når dere kjenner det kommer? Jeg trenger tips som kan funke.... Er jo ingenting som frister når kvalmebygene kommer, men det er kanskje lurt å dytte inn noe lite alikevel?

Jeg spiser noen ritzkjeks og drikker litt vann en halvtimes tid før jeg står opp. Det hjelper meg veldig;) Da klarer jeg å spise litt frokost etterpå.

Ellers synes jeg det å gå en rolig tur i frisk luft hjelper mye på kvalmen. Er ikke alltid jeg klarer å komme meg ut døra fordi jeg er så kvalm, men er superdeilig de gangene jeg gjør det.
 
Back
Topp