Dere som er i uke 34..?

Tiks

Forelsket i forumet
Når har dere termin? Jeg er i uke 33 nå. Eksakt 33+3 og har termin 1.januar.

Lege og jordmor bruker 40+2 og babyverden bruker 40+3
Jeg har termin 4. Januar og er derfor 32+6 om jeg bruker tellingen til lege og 33+0 om jeg bruker bv-appen.

Ja, det virker riktig. Men ser det er noen som er 34 uker på vei nå. Lurer veldig på hvordan de regner.. :-)

Det er bare en måte å si det på... Du har jo fullført 33 uker og 3 dager, så du er i den 34. uka. Du er 3 dager inn i uke 34....

Åja, sånn ja :-)

Pleier å være litt innom å snike her siden jeg har termin så nært januar. Er 34+0 i dag og har termin 28. desember :)

Ja, vet at det er noen som gjør litt forskjellig. Men både min lege og jordmor i Vestby, samt jordmødre og overleger på Ullevål sykehus bruker 40+2. Har vært der inne mange ganger nå i forbindelse med at jeg skal ta KS i desember og hvor lang jeg er på vei når det blir tatt og sånn. De stusser veldig over at man bruker 40+3... Men er klar over at det blir gjort rundt om kring... De brukte 40+2 på meg da jeg fødte i fjor også.

Ja, vet at det er noen som gjør litt forskjellig. Men både min lege og jordmor i Vestby, samt jordmødre og overleger på Ullevål sykehus bruker 40+2. Har vært der inne mange ganger nå i forbindelse med at jeg skal ta KS i desember og hvor lang jeg er på vei når det blir tatt og sånn. De stusser veldig over at man bruker 40+3... Men er klar over at det blir gjort rundt om kring... De brukte 40+2 på meg da jeg fødte i fjor også.
St.Olavs, legen min og jordmor bruker 40+3 her i Trondheim:)

Så jeg er 32+5 med termin 6 jan:)

Jeg er 34 uker idag med termin 28.desember :) men var i denne gruppa jeg ble med i da jeg ble gravid :) så har bare holdt meg her ;)

Det er bare en måte å si det på... Du har jo fullført 33 uker og 3 dager, så du er i den 34. uka. Du er 3 dager inn i uke 34....

Det er vel strengt tatt forskjell på å være i uke 34 og å være i 34. uke. Er man f.eks. 33+4 er man i uke 33, men samtidig i 34. uke. På samme måte som man sier at 1900-tallet er det 20. århundre. Noen som skjønner hva jeg mener? Det punktumet utgjør en viktig forskjell i denne sammenhengen.

Det er vel strengt tatt forskjell på å være i uke 34 og å være i 34. uke. Er man f.eks. 33+4 er man i uke 33, men samtidig i 34. uke. På samme måte som man sier at 1900-tallet er det 20. århundre. Noen som skjønner hva jeg mener? Det punktumet utgjør en viktig forskjell i denne sammenhengen.
Jepp, stemmer bra det.

Jeg titter også inn hit innimellom. Har termin 24.12, og er 34+5. Håper det blir fødsel før termin, men sannsynligheten for januarbaby er også absolutt tilstede.

Back
Topp